Jag hoppas på mer TP och jag hoppas att det blir precis i samma stuk, inte ett dugg förändrat! Mer Kyle MacLachlan och mer Sherilyn Fenn! Fy vad bra det är. Nu blir jag akut sugen på att se mer TP.
Nu väcktes mitt TP sug rejält också. Blir det en ny säsong, film, nytt enstaka avsnitt kommer jag att bli så glad så grinar. Fy skjutsiken vilken grej jag skulle göra av det också. När jag såg TP för första gången såg jag den ofta på kvällen/natten och det är givetvis så det eventuellt nya TP kommer att avnjutas. Självklart tillsammans med Cherry Pie och något lyxigt kaffe.
Jag är lite tveksam till hur man kommer att göra med Killer BOB om det blir något. Frank Silva är ju död och en viktig del i sista avsnittet är ju att Coopers själ tas över av BOB. Men det är skitsamma. De får göra ett entimmes avsnitt med dvärgen som dansar i röda rummet och pratar baklänges för min del bara det blir något överhuvudtaget.
Senast redigerad av nationalfrontdisco 2014-10-05 kl. 16:00.
Jag hoppas på en reboot. En mer mörk version utan den humor som åldrats dålit.
I idealfall står han som regissör till alla avsnitt också till skillnad från originalet
Faktum är att saker och ting tenderar att bli alldeles för "far out" när Lynch får fritt spelrum. (Ta Inland Empire, till exempel: där fick han göra precis som han ville och resultatet blev för mycket av allt.) Det excentriska, experimentella och lätt kaotiska hos Lynch spårar lätt ur och behöver därför begränsningar för att komma till sin rätt. Så det stämmer nog vad jag läst, att Frost utövade en balanserande inverkan på Twin Peaks som helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag hoppas på någon miniserie. Typ fyra avsnitt med en fortsättning på coopers öde. Inte för mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag hoppas på mer TP och jag hoppas att det blir precis i samma stuk, inte ett dugg förändrat! Mer Kyle MacLachlan och mer Sherilyn Fenn! Fy vad bra det är. Nu blir jag akut sugen på att se mer TP.
Själv tycker jag att Kyle MacLachlan inte alls passar som besatt av BOB. Han har varken utseendet eller den rätta utstrålningen för att gestalta ondska. Hans flin i badrummet i sista avsnittet känns inte övertygande, det är nästan något löjligt över det:
Nu väcktes mitt TP sug rejält också. Blir det en ny säsong, film, nytt enstaka avsnitt kommer jag att bli så glad så grinar. Fy skjutsiken vilken grej jag skulle göra av det också. När jag såg TP för första gången såg jag den ofta på kvällen/natten och det är givetvis så det eventuellt nya TP kommer att avnjutas. Självklart tillsammans med Cherry Pie och något lyxigt kaffe.
Jag är lite tveksam till hur man kommer att göra med Killer BOB om det blir något. Frank Silva är ju död och en viktig del i sista avsnittet är ju att Coopers själ tas över av BOB. Men det är skitsamma. De får göra ett entimmes avsnitt med dvärgen som dansar i röda rummet och pratar baklänges för min del bara det blir något överhuvudtaget.
Fast i USA dricker man ju inte direkt något gourmetkaffe vet du väl...
Hur som helst, det är verkligen tråkigt att Frank Silva är död. Twin Peaks kan aldrig bli riktigt samma sak utan honom. Om han ändå kunde ha låtit bli att böga runt och dra på sig HIV...
Men vem vet, kanske kan de komma upp med någon ny demon från The Black Lodge. Någon helt ny figur, fast med samma demoniska utstrålning. Kanske hade BOB en okänd kusin någonstans?
Senast redigerad av FunkyCatso 2014-10-05 kl. 19:33.
“Twin Peaks,” the ABC series that was a forerunner of today’s offbeat serialized cable dramas, is coming back to life with nine new episodes to air on Showtime in 2016.
Sources say series creators David Lynch and Mark Frost are working away on the scripts, with Lynch planning to direct all nine episodes. Showtime declined to comment.
The episodes are expected to bow in early 2016, which would coincide with the 25th anniversary of the show’s demise after two seasons on ABC in 1990 and 1991. The new segs will be set in the present day and continue storylines established in the second season. Sources emphasize that the new episodes will not be a remake or a reboot but will reflect the passage of time since viewers last checked in with key characters.
Fast i USA dricker man ju inte direkt något gourmetkaffe vet du väl...
Hur som helst, det är verkligen tråkigt att Frank Silva är död. Twin Peaks kan aldrig bli riktigt samma sak utan honom. Om han ändå kunde ha låtit bli att böga runt och dra på sig HIV...
Men vem vet, kanske kan de komma upp med någon ny demon från The Black Lodge. Någon helt ny figur, fast med samma demoniska utstrålning. Kanske hade BOB en okänd kusin någonstans?
Ja, jag får försöka beställa hem något sunkigt skitkaffe lagom till 2016 då. Så jävla glad! Det ska bli riktigt intressant att se hur de gör med Cooper/Killer BOB-grejen. Jag vet inte riktigt vem som skulle passa som ny demon. Jag gissar ändå på att de återanvänder gamla klipp på BOB, samt spelar in nya sjuka grejer i the black lodge.
“Twin Peaks,” the ABC series that was a forerunner of today’s offbeat serialized cable dramas, is coming back to life with nine new episodes to air on Showtime in 2016.
Sources say series creators David Lynch and Mark Frost are working away on the scripts, with Lynch planning to direct all nine episodes. Showtime declined to comment.
The episodes are expected to bow in early 2016, which would coincide with the 25th anniversary of the show’s demise after two seasons on ABC in 1990 and 1991. The new segs will be set in the present day and continue storylines established in the second season. Sources emphasize that the new episodes will not be a remake or a reboot but will reflect the passage of time since viewers last checked in with key characters.
Faktum är att saker och ting tenderar att bli alldeles för "far out" när Lynch får fritt spelrum. (Ta Inland Empire, till exempel: där fick han göra precis som han ville och resultatet blev för mycket av allt.) Det excentriska, experimentella och lätt kaotiska hos Lynch spårar lätt ur och behöver därför begränsningar för att komma till sin rätt. Så det stämmer nog vad jag läst, att Frost utövade en balanserande inverkan på Twin Peaks som helhet
Ja då har vi olika åsikter, jag gillar nämligen det mest flippade aspekterna av twin peaks - däremot mindre road av de quirky vardagsdramerna, typ comic relief i stil med gråtmilda polisassistenten, tjejen i receptionen med "rolig" röst osv. Jag älskar Lynch när han går "full retard" och allt bara blir jättekonstigt och läskigt. Typ Eraserhead mm
För mig får det gärna vara röda rummet och baklängesdvärgar för hela slanten.
Senast redigerad av swimp78 2014-10-06 kl. 17:49.
Ja, jag får försöka beställa hem något sunkigt skitkaffe lagom till 2016 då. Så jävla glad! Det ska bli riktigt intressant att se hur de gör med Cooper/Killer BOB-grejen. Jag vet inte riktigt vem som skulle passa som ny demon. Jag gissar ändå på att de återanvänder gamla klipp på BOB, samt spelar in nya sjuka grejer i the black lodge.
Va fint att "Showtime declined to comment" men lägger upp den där videon. Aja antar den säger allt dom kan berätta nu i alla fall.
Ja, jag hittade den tack vare en länk från David Lynchs twitter som han lade för upp för typ 20 min sen. Officiellt så det bara smäller om det med andra ord!
Jag hoppas på en reboot. En mer mörk version utan den humor som åldrats dålit.
I idealfall står han som regissör till alla avsnitt också till skillnad från originalet
Det hoppas jag också. Men ska bli skraj och alla ska vara otäcka.
‘Twin Peaks’ Co-Creator Mark Frost On Showtime Limited Series: How It Happened, Who Will Be Back – Q&A: David Lynch had publicly vowed that the book on Twin Peaks had been closed forever. Now he is revisiting...
Jahapp, så längtar man till 2016 då.. Kommer bli sjukt intressant att följa detta och att få se allt när det kommer. Hoppas dom även lyckas få med som flesta skådisar, men de borde inte vara en omöjlighet.
Jag är så otroligt lycklig, jag har drömt om det här så länge.
Nästan så jag skiter i vad det blir, bara jag får se Cooper igen, med gråa hår, och höra honom nämna Diane. Bara jag får se ett vattenfall med musiken i bakgrunden. Då är jag klar med tv-serien som format typ.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!