Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-21, 06:59
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Låter bra! Hoppas man får den där gråa, ruggiga och smutsiga känslan när man ser detta. Har hört att det ska vara en obehaglig serie. Har fått bra omdömen på de flesta sidor också vilket bådar gott
Tror och hoppas att du gillar den. Den innehåller egentligen allt. Komik, spänning, mystik osv. Att den sedan är mysig att kolla på gör det till en av dom absolut bästa serierna som finns. Enjoy!
Citera
2014-01-22, 00:52
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Har beställt denna box http://www.screenjabber.com/files/twin-peaks-gold-box-DVD.jpg så ska nu ta mig igenom Twin Peaks-serien för att sedan se filmen. Känns på förhand väldigt lovande och intressant

Ett fantastiskt bra köp! Otroligt avundsjuk att du har en så underbar upplevelse framför dig. Önskar att jag kunde se om Twin Peaks för första gången igen.
Citera
2014-01-22, 11:31
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ett fantastiskt bra köp! Otroligt avundsjuk att du har en så underbar upplevelse framför dig. Önskar att jag kunde se om Twin Peaks för första gången igen.
Låter förbaskat lovande! Man blir mer och mer sugen på att börja. Drar troligen igång imorgon
Citera
2014-01-22, 13:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Låter förbaskat lovande! Man blir mer och mer sugen på att börja. Drar troligen igång imorgon

Twin peaks är "soft matted" så om du inte vill ha svarta kanter på sidorna (förutsatt att du har en widescreenskärm/tv) så använd zoom-funktionen på din spelare eller tv.
Citera
2014-01-22, 14:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Mitt tips är att bara se det sent på kvällen/natten. Blir betydligt bättre då. Min rutin var att sätta på det runt 12 på natten och se ett avsnitt per natt. Det blev bland de bästa tv upplevelserna jag varit med om.
Citera
2014-01-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Mitt tips är att bara se det sent på kvällen/natten. Blir betydligt bättre då. Min rutin var att sätta på det runt 12 på natten och se ett avsnitt per natt. Det blev bland de bästa tv upplevelserna jag varit med om.

hehe, gjorde jag med.. grymt lätt det var att sova sen. Och inga mardömmar om bob alls..
Citera
2014-01-22, 16:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Twin peaks är "soft matted" så om du inte vill ha svarta kanter på sidorna (förutsatt att du har en widescreenskärm/tv) så använd zoom-funktionen på din spelare eller tv.
Tack för tipset.
Citera
2014-01-22, 16:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det kommer bli mycket nattittande men lär väl bli dagtid också. Känns som det kommer bli svårt att bara se ett avsnitt/natt dock.
Citera
2014-01-22, 16:35
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Det kommer bli mycket nattittande men lär väl bli dagtid också. Känns som det kommer bli svårt att bara se ett avsnitt/natt dock.

Det är det verkligen. Jag tänkte också börja på det viset när jag såg den. Slutade med att jag såg alla avsnitt inom 36 timmar.
Citera
2014-01-22, 16:42
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det är det verkligen. Jag tänkte också börja på det viset när jag såg den. Slutade med att jag såg alla avsnitt inom 36 timmar.
Haha, har en känsla av att det kommer bli något liknande för mig.
Citera
2014-01-22, 18:40
Äntligen kommer Blu-ray-släppet! Officiellt releasedatum i UK är satt till den 24 mars:

http://welcometotwinpeaks.com/news/twin-peaks-blu-ray-release-date/

Boxen verkar inte bli så dyr som jag befarade, cirka 500 spänn omräknat till svenska kronor. Vore kanske värt.
Citera
2014-01-25, 23:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Då var jag färdig med säsong 1. Blev såld redan efter pilot-avsnittet ska jag säga. Är inte alltför förtjust i tv-serier men Twin Peaks grep verkligen tag i mig från första början. Den har ALLT vill jag säga. När en episod är sedd var det (vilket jag hade på känn på förhand) omöjligt att inte fortsätta kolla. Efter denna fantastiska första-säsong är jag beredd att hålla med många här i tråden om att detta kan vara en av de absolut vassaste tv-serierna som gjorts. Det dröjer inte länge innan säsong 2 går igång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in