Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-30, 11:05
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat jävel
Jag har läst långt ifrån hela tråden så detta har kanske redan tagits upp men jag skulle vilja få reda på varför twin peaks anses så bra?
Jag har sett hela säsong 1 och den föll mig inte alls i smaken, det händer mycket men långt ifrån allt är spännade eller intressant.
Sidointrigerna (tänker spec. på sågverket och knarksmugglingen) blir man aldrig intresserad av och gör bara att utredningen om Laura och hennes död tar för lång tid.
Kärleksrelationerna är bara töntiga och förstör bara enligt mig, det polisiära arbetet känns ibland löjligt trots Coopers medverkan.
Listan kan göras längre, men för att komma till sak: är twin peaks S2-3 bättre eller är det bara lite mer inlevelse och tålamod som krävs från min sida för att jag ska kunna uppskatta denna serie?
Jag har sett tre avsnitt av andra säsongen och jag gillar den mer än den första. Serien har sina moments men är ändå bland det sämsta Lynch har gjort. Twin Peaks: Fire Walk with Me är mycket bättre, även om den rent visuellt tyvärr liknar en TV-serie mer än någon annan av hans filmer.
Det tragiska med TV-formatet är att det märks att mycket av materialet finns där bara för att "fylla ut" programtiden. Det passar inte Lynch.
Citera
2007-11-30, 15:04
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Jag har sett tre avsnitt av andra säsongen och jag gillar den mer än den första. Serien har sina moments men är ändå bland det sämsta Lynch har gjort. Twin Peaks: Fire Walk with Me är mycket bättre, även om den rent visuellt tyvärr liknar en TV-serie mer än någon annan av hans filmer.
Det tragiska med TV-formatet är att det märks att mycket av materialet finns där bara för att "fylla ut" programtiden. Det passar inte Lynch.

Usch..."Fire walk with me"...det är nog den enda filmen jag varit tvungen att stänga av för att den var för otäck.
När Laura kommer hem å finner Bob i sitt rum...vid byrån....
Citera
2007-11-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Usch..."Fire walk with me"...det är nog den enda filmen jag varit tvungen att stänga av för att den var för otäck.
När Laura kommer hem å finner Bob i sitt rum...vid byrån....

Ja, jag har sett många skräckfilmer utan att bli det minsta skrämd men den här scenen fick mig verkligen att rycka till. Även den andra scenen med Bob (där Lauras mamma ser honom) blir jag, av någon anledning, skrämd av.
Men jag har aldrig riktigt förstått varför
Citera
2007-11-30, 18:45
Medlem
gomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Vad fan menade Cooper egentligen när han dunkade sitt huvud i spegeln och sa "Wheres Annie"?
Enligt mig så var det onödigt att sluta serien där, men de kan ju iofs inte mjölka serien hur länge som helst...

Skärpning för fan. Använd spoilerknappen!
Citera
2007-11-30, 18:54
Medlem
hehe såg 4-5 avsnitt i vintras och visst jag visste att serien kanske var lite skum och det var ju sant, fattade ingenting. scener man sett hade helt plötsligt inte hänt osv...helt galet. Visade sig att den som rippat serien hade fel ordning. Så kan det bli! Ska se om serien då jag faktist tror att serien är riktigt bra vilken den sägs vara.

peace
Citera
2007-12-02, 00:57
Bannlyst
Citat:
Tack, nu slipper jag se de 19 avsnitt jag har kvar.

Inte meningen, men jag förmodade att iomed att detta var den "stora" Twin Peaks tråden så hade alla redan sett de två säsongerna, Serien är skruvad i vilket fall, kan berätta allt i detalj och du skulle fortfarande vara förvirrad.
Citera
2007-12-02, 12:53
Medlem
Citat:
Jag har sett tre avsnitt av andra säsongen och jag gillar den mer än den första. Serien har sina moments men är ändå bland det sämsta Lynch har gjort. Twin Peaks: Fire Walk with Me är mycket bättre, även om den rent visuellt tyvärr liknar en TV-serie mer än någon annan av hans filmer.Det tragiska med TV-formatet är att det märks att mycket av materialet finns där bara för att "fylla ut" programtiden. Det passar inte Lynch.

Mm där satte du nog huvudet på spiken. Jag märkte dock ingen kvalitetshöjning på filmen jämfört med serien, men just tv-seriekänslan och att jag redan börjat tröttna på allt för mycket i Twin Peaks gjorde att jag gav upp den serien där.

Men annars innehåller Twin Peaks, iom Cooper, en rikitgt härlig och intressant karaktär. Hans dröm tillsammans med allt snack om kaffe
Citera
2007-12-03, 13:32
Medlem
portnoys avatar
Haha.. Ja tragiskt med folk som inte vet vart Spoiler-knappen sitter...

Nej, man kan inte ta för givet att alla har sett alla avsnitt bara för att de skriver här inne...
Citera
2007-12-19, 01:19
Medlem
Astromans avatar
Fick första säsongen i julklapp, men började inte kolla förrän i juni. Var helt besatt i somras men tog ändå en paus från september :O till i förra veckan, då jag såg färdigt de 5 sista avsnitten. har just kommit tillbaks från brorsan där jag sett Fire Walk With Me. NU äntligen kan jag börja ta del i diskussioner och spekulationer på nätet

Sååå, känns ju jäkligt snopet att dom släpper en allt-i-ett-box med massor av extramaterial så här precis när jag har sett färdigt. man är ju lite tveksam till att hosta upp 500 pix för en serie man precis avslutat

ni som har köpt den boxen, hur är extramaterialet? är ju lite tunt på de 'gamla' boxarna.

grym serie iaf. har inte orkat (eller hunnit) plöja hela tråden så förbryt mig om det har varit uppe förut men; vem mer än jag har haft en stor crush på Audrey?
Citera
2008-01-05, 19:09
Medlem
Hatefuls avatar
Blev också less när man just köpt på sig alla säsongs-boxarna och så släpper de en jättebox med allt för ett riktigt bra pris, suck. Men det är väl helt förståeligt att de vill mjölka folk på mera pengar.
En crush på bara Audrey? Tycker man får en crush på de flesta av tjejerna i Twin Peaks
Citera
2008-01-09, 18:09
Medlem
Whattabas avatar
Audry, ja. Finns det någon charmigare tjej? Man vill gå in i tv-rutan när man ser henne.

Twin Peaks är så jävla bra, men S1 är enligt mig betydligt bättre än S2. Det blir lite för flummigt och upprepande i slutet och fyllda med desperata cliffhangers för att hålla intresset uppe.
Citera
2008-01-12, 20:37
Medlem
NirvanAs avatar
Okej, har skaffat säsong 1 av twin peaks nu... kan någon på ett kort och bra sätt förklara för mig varför jag bör se denna serie... jag har en känsla att den är överhypad, alla bara säger att den är bästa som någonsin gjorts osv...

SHOOOOOOT!

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in