Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-15, 18:20
Bannlyst
[quote=Ronnie Rocket]Jag med, och jag hoppas fler gör det. Som någon sa:Twin Peaks är, objektivt sett, den bästa tv-serie som gjorts. Att få alla avsnitt, både det amerikanska och europeiska pilotavsnittet (!), plus mycket annat, för under 500 kr är för bra för att vara sant.

Äger sen tidigare dom andra 3 boxarna så beställde mest denna version för extra materialet samt pilot avsnitten. ca 500 kr är det värt för en av dom främsta tv serierna någonsin.
Citera
2007-11-15, 19:54
Bannlyst
Finns gratis på swebits :P
Citera
2007-11-15, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Finns gratis på swebits :P

Joo men som sagt så tycker jag det är värt ca 500 spänn för boxen.
Ser mig själv som en samlare och har hellre en snygg box på tv hyllan än en fil på datorn..
Riktigt bra skit köper man
Citera
2007-11-15, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar
Joo men som sagt så tycker jag det är värt ca 500 spänn för boxen.
Ser mig själv som en samlare och har hellre en snygg box på tv hyllan än en fil på datorn..
Riktigt bra skit köper man

Det är det säkert, har aldrig sett serien men ska ta någon helg framöver och göra det. Självklart är det roligare att ha boxen hemma, men först vill jag se vad det är för nåt Har iaf hört mycket bra om serien.
Citera
2007-11-15, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Det är det säkert, har aldrig sett serien men ska ta någon helg framöver och göra det. Självklart är det roligare att ha boxen hemma, men först vill jag se vad det är för nåt Har iaf hört mycket bra om serien.

Du kommer inte bli besviken
Citera
2007-11-26, 12:44
Bannlyst

Vad säger ni? Hade gärna sett dessa scener släppas
Citera
2007-11-27, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar

Vad säger ni? Hade gärna sett dessa scener släppas

Kanske ska tilläggas att det var på IMDB.com jag läste detta.
Citera
2007-11-28, 10:57
Medlem
Ronnie Rockets avatar
Idag har den nya boxen släppts...

http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=
Citera
2007-11-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie Rocket
Idag har den nya boxen släppts...

http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=
...och självklart har man beställt den direkt. Det är inte ofta man pungar ut 500 spänn på en TV-serie man aldrig sett, men jag är ett stort David Lynch-fan och har hört så oerhört mycket bra om serien att det helt klart är värt "risken".
Var tyvärr lite för ung när den gick på TV
Citera
2007-11-30, 09:34
Bannlyst
Vad fan menade Cooper egentligen när han dunkade sitt huvud i spegeln och sa "Wheres Annie"?
Enligt mig så var det onödigt att sluta serien där, men de kan ju iofs inte mjölka serien hur länge som helst, dessutom hörde jag att Lynch och Frost bråkade under den tiden så det blev aldrig något mer, sen så kom väl Fire, walk with me.
3 timmar lång film som sågades i Cannes så fick de skära ner den till 1h och 30min typ.

Någon förresten som sett Inland Empire? har den på datorn men inte sett den ännu.
Citera
2007-11-30, 09:38
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Vad fan menade Cooper egentligen när han dunkade sitt huvud i spegeln och sa "Wheres Annie"?
Tack, nu slipper jag se de 19 avsnitt jag har kvar.
Citera
2007-11-30, 10:18
Medlem
Blir twin peaks bättre efter första säsongen? Spoilervarning för de som inte sett S1

Jag har läst långt ifrån hela tråden så detta har kanske redan tagits upp men jag skulle vilja få reda på varför twin peaks anses så bra?
Jag har sett hela säsong 1 och den föll mig inte alls i smaken, det händer mycket men långt ifrån allt är spännade eller intressant.
Sidointrigerna (tänker spec. på sågverket och knarksmugglingen) blir man aldrig intresserad av och gör bara att utredningen om Laura och hennes död tar för lång tid.
Kärleksrelationerna är bara töntiga och förstör bara enligt mig, det polisiära arbetet känns ibland löjligt trots Coopers medverkan.
Listan kan göras längre, men för att komma till sak: är twin peaks S2-3 bättre eller är det bara lite mer inlevelse och tålamod som krävs från min sida för att jag ska kunna uppskatta denna serie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in