Sarah får en uppenbarelse i en dröm och ser Bob sitta bortanför sängen, när hon varit inne i Lauras rum. De gör en skiss på Bob. One-Armed Man ringer Coop och stämmer träff på sjukhuset, där det senare visar sig att Bob befinner sig i sjukhusets källare. De går ner och 'tjötar' lite med Bob, One-Armed Man skjuter helt plötsligt Bob och Bob dör (no shit?)
Det hela avlsutas med "25 years later". Scenen som visas är ju då när han har föråldrats och träffar Man from another place tillsammans med Laura (som inte är Laura egentligen, utan kusin till Man From Another Place
Och visst har jag en ny sockersöt avatar?
Ännu ett alternativt slut alltså? Eller är det samma som i Twin Peaks Fire walk with me? Det var ett tag sedan jag såg den, men det låter rätt likt tror jag. Men där gör de sken av att hela händelseutvecklingen sker på en dag. Jag tror att
när Cooper mötte enarmade mannen i hissen sa han något om telefonsamtalet (eller om det var någon dröm?) i morse. Nu minns jag inte precis ordväxlingen, men det framgick iallafall om att det rörde sig om ett dygn från att Laura blev mördad tills BOB dog.
Mitt ordningssinne blir faktiskt lite stört av att de håller sig med alternativa slut.
Mitt ordningssinne blir faktiskt lite stört av att de håller sig med alternativa slut.
Ja kan bara hålla med! Tror inte att de Lynch,Frost & Co fattade (från början) vilket briljant slut det är i TP serien. Därför försökte de sig på ett "bättre" i WTTP. Vilket enligt mig är riktigt kasst!
Kan inte säga annat än att jag tänkt se färdigt hela serien. Väldigt bra gjord. Men jag kan inte riktigt bilda ngn uppfattning om vad som kommer hända i kommande avsnitt. Vilket är en fördel.
Kan inte säga annat än att jag tänkt se färdigt hela serien. Väldigt bra gjord. Men jag kan inte riktigt bilda ngn uppfattning om vad som kommer hända i kommande avsnitt. Vilket är en fördel.
Ska nog se det tredje avsnittet ikväll.
Kanske ska slå mig med något hårt i huvudet och hoppas att jag glömmer hela serien. Finns inget bättre än att ladda med mkt tilltugg (munkar icke att förglömma) lite öl och diverse sprit och tillbehör att blanda roliga mjölkdrinkar. För att sedan slå sig ner i soffan och kolla på alla avsnitt.
insomnia. Efter att ha kollat på 3 avsnitt. har du hunnit få någon favorit karaktär?
insomnia. Efter att ha kollat på 3 avsnitt. har du hunnit få någon favorit karaktär?
Personlig favorit------>Dept. Andy Brennan
Inte för att jag heter Insomnia, men jag tar mig friheten att svara för mig själv. Min personliga favorit är helt enkelt Agent Cooper. Sedan ligger major Briggs rätt bra till också. Båda kan kläcka ur sig de mest märkliga uttalanden och ändå se så fullkomligt seriösa ut.
Jack Nance/Pete Martell helt klart. Riktig skön gubbe tycker jag. Han gjorde även en skön roll i Lynchs kortfilm om fransmannen och cowboysarna. Sen gör ju Lynch själv lite härliga och skrikiga inhopp ibland!
Jack Nance/Pete Martell helt klart. Riktig skön gubbe tycker jag. Han gjorde även en skön roll i Lynchs kortfilm om fransmannen och cowboysarna. Sen gör ju Lynch själv lite härliga och skrikiga inhopp ibland!
Kanske ska slå mig med något hårt i huvudet och hoppas att jag glömmer hela serien. Finns inget bättre än att ladda med mkt tilltugg (munkar icke att förglömma) lite öl och diverse sprit och tillbehör att blanda roliga mjölkdrinkar. För att sedan slå sig ner i soffan och kolla på alla avsnitt.
Personlig favorit------>Dept. Andy Brennan
Hehehe, jo det är en jävla bra serie än så länge. Så jag förstår dig.
Har hunnit se 2 avsnitt och Agent Cooper är en stor favorit. Väldigt skön snubbe.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!