Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-08, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andreasleet
Vad är det du inte förstår egentligen? Det är väl ganska uppenbart så länge man inte sovit igenom de tidigare avsnitten?

Citera
2009-03-08, 16:39
Medlem
Citera
2009-03-08, 19:15
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz

Citera
2009-03-08, 19:42
Medlem
wernblom88s avatar
Det är tv-bolagets fel att slutet blev som det blev. Tyckte inte det blev helt värelöst ändå.
Citera
2009-03-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Girona

Det ligger något i det nu när du säger det. Blev bara så mindfucked.
Citera
2009-03-09, 13:39
Medlem
Lynch är Gud, Twin Peaks min bibel och Audrey Horne min profet, hon är så härligt beräknande och urflippad. Dessutom är Coopers & Annies relation så hjärtskärande vacker, jag blev nästan förbannad i slutet, det skulle ju vara ett lyckligt slut vafan
Citera
2009-05-03, 23:22
Bannlyst
Varför säger Dvärgen i coopers dröm i det andra avsnittet att hans favorit tuggumi kommer bli modernt igen?
Citera
2009-05-03, 23:32
Medlem
Von0bens avatar
Innovativ serie för sin tid, och jag tyckte ungdomarna var väldigt coola, och jag gillade den suggestiva stämningen, den kändes helt ny.

Men vid återbekantskap med serien efter 15 år märker jag att den inte åldrats så bra som jag hoppats.

Det blir ganska snart segt, repetetivt. Många trådar som inte leder någon vart, och ibland rentav tråkigt, träigt. Det trodde jag inte. Säsong 2 är ännu värre.

Jag föredrar nästan filmen idag. Och David Lynch filmer.

De senaste åren har tv-serierna som mediu, fått något av en , inte renässans, men väl en "guldålder". HBO har satt ribban högt.Hantverket har utvecklats. Satt i jämförelse känns Twin Peaks ganska klumpig och föråldrad.
Citera
2009-05-03, 23:34
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Snälla USA...gör nått liknande...inte en ny Twin Peaks men något liknande. Varför är det så svårt att göra en serie som utspelar sig kring en småstad och som fokuserar på miljön och den mystik som den genomsyrar. Det är för mycket klicheér och romantiska tilltag nuförtiden.

http://www.youtube.com/watch?v=7oDuGN6K3VQ
Visst får man goosebumps! Tv-bolagen borde satsa mer på musiken och framför allt inledningen.

Den där serien om den mystiske efterblivne surfarkillen, "johhny from.." var väl något slags försök att skapa en liknande känsla. Fast inte helt lyckad enligt mig, och den lades också ner efter en säsong tror jag.
Citera
2009-06-28, 14:34
Medlem
Kan någon förklara sista 15 minutrarna i det sista avsnittet. WTF?

Är dem i black lodge eller inte? Dvärgen säger att det är "the waiting room" Och varför blir cooper jagad av sig själv? Dvärgen säger även doppelganger, alltså dubbelgångare.
Citera
2009-07-11, 23:45
Bannlyst

Men måste allt sägas rakt ut av seriens skapare? Vi får ju ändå veta tillräckligt mycket för att kunna ana till oss vad som hände med de olika karaktärerna...
Citera
2009-07-21, 07:25
Medlem
IKAROZs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=dmkI-dCgVPA

och filmen hur laura blev mördad mm så bra.

se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in