Vad är det du inte förstår egentligen? Det är väl ganska uppenbart så länge man inte sovit igenom de tidigare avsnitten?
Det är inte Agent Cooper i slutet, det är BOB
Mjo, men lite lustigt att de bara lät det hänga kvar så utan något som helst slut. Nu var det förvisso längesen jag såg den men dog inte Bob under de "Black lodge" avsnitten. Du behöver inte spela allan heller, ingen anledning till det.
Dog gjorde han inte nej. Sen var det väl så att tittarsiffrorna sjönk och ABC ville lägga ner serien så Lynch och Frost hoppades väl på att få en förlängning om de körde en redig cliffhanger i slutet. Ber om ursäkt, det var inte min mening att "spela allan".
Mjo, men lite lustigt att de bara lät det hänga kvar så utan något som helst slut. Nu var det förvisso längesen jag såg den men dog inte Bob under de "Black lodge" avsnitten. Du behöver inte spela allan heller, ingen anledning till det.
Det var väl meningen att de skulle göra en säsong tre också, så slutet är nog mer en cliffhanger än ett riktigt slut.
Trots det tycker jag att det inte blev helt misslyckat. Sista scenen visar att Bob (eller någon annan "ande") finns där och alltid kommer att finnas, och att vem som helst kan bli besatt, även någon så genomgod som Cooper. Jag hade inte orkat med ett lyckligt slut där alla kramas utan tycker att det här passar seriens stämning bättre.
Det var väl meningen att de skulle göra en säsong tre också, så slutet är nog mer en cliffhanger än ett riktigt slut.
Trots det tycker jag att det inte blev helt misslyckat. Sista scenen visar att Bob (eller någon annan "ande") finns där och alltid kommer att finnas, och att vem som helst kan bli besatt, även någon så genomgod som Cooper. Jag hade inte orkat med ett lyckligt slut där alla kramas utan tycker att det här passar seriens stämning bättre.
Det ligger något i det nu när du säger det. Blev bara så mindfucked.
Lynch är Gud, Twin Peaks min bibel och Audrey Horne min profet, hon är så härligt beräknande och urflippad. Dessutom är Coopers & Annies relation så hjärtskärande vacker, jag blev nästan förbannad i slutet, det skulle ju vara ett lyckligt slut vafan
Innovativ serie för sin tid, och jag tyckte ungdomarna var väldigt coola, och jag gillade den suggestiva stämningen, den kändes helt ny.
Men vid återbekantskap med serien efter 15 år märker jag att den inte åldrats så bra som jag hoppats.
Det blir ganska snart segt, repetetivt. Många trådar som inte leder någon vart, och ibland rentav tråkigt, träigt. Det trodde jag inte. Säsong 2 är ännu värre.
Jag föredrar nästan filmen idag. Och David Lynch filmer.
De senaste åren har tv-serierna som mediu, fått något av en , inte renässans, men väl en "guldålder". HBO har satt ribban högt.Hantverket har utvecklats. Satt i jämförelse känns Twin Peaks ganska klumpig och föråldrad.
Snälla USA...gör nått liknande...inte en ny Twin Peaks men något liknande. Varför är det så svårt att göra en serie som utspelar sig kring en småstad och som fokuserar på miljön och den mystik som den genomsyrar. Det är för mycket klicheér och romantiska tilltag nuförtiden.
Den där serien om den mystiske efterblivne surfarkillen, "johhny from.." var väl något slags försök att skapa en liknande känsla. Fast inte helt lyckad enligt mig, och den lades också ner efter en säsong tror jag.
Kan någon förklara sista 15 minutrarna i det sista avsnittet. WTF?
Är dem i black lodge eller inte? Dvärgen säger att det är "the waiting room" Och varför blir cooper jagad av sig själv? Dvärgen säger även doppelganger, alltså dubbelgångare.
Det kan jag hålla med om. Man får heller aldrig veta vad som hände med Audrey på banken t.ex. Detta hade att göra med att publiken krävde ett avslut på serien, och att man snabbt sydde ihop ett slut. Detta är oerhört tragiskt.
Men måste allt sägas rakt ut av seriens skapare? Vi får ju ändå veta tillräckligt mycket för att kunna ana till oss vad som hände med de olika karaktärerna...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!