Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-29, 18:25
  #265
Medlem
katzensvanss avatar
Jag tippar på att det kommer från kvinnors stora vilja att dra på sig offerkoftan istället för att bara gå utanför dörren och göra som hon vill och ta för sig som vem som helst.
Att kvinnor lägger så stor vikt och fokus på könet och inte bara kan se på människan som en människa.
Att kvinnor gärna lägger ansvaret för sina liv och sitt mående utanför sig själva. Att hon hämmar sig själv, men påstår att det är män som hämmar henne och att hon därför inte kan göra vad hon vill.
Att kvinnor är känslostyrda istället för logiskt tänkande.
Att kvinnor kan vara så otroligt elaka och hemska mot andra kvinnor.
Att kvinnor inte pratar om detta utan istället bara pratar om hur fantastiskt elaka och hemska män kan vara mot kvinnor.
Att det finns en naturlig rivalitet mellan kvinnor, men att kvinnor inte vill prata om denna.
Att feminister hävdar att kvinnor i Sverige lever under ett förtryck, trots att jag och många andra inte upplever det på det sättet. Utan snarare att jag/vi har lika många möjligheter som en man. Men likt förbannat är man förtryckt, man vet bara inte om det själv. Man är visst lägre stående och har inte alls samma möjligheter. Resultatet blir då att ett förtryck faktiskt upplevs, dock inte från män utan från andra kvinnor.
Att kvinnor förtrycker sig själva och andra kvinnor, men inte själva ser detta.


Detta är mina personliga gissningar utefter hur jag själv som kvinna känner inför en del andra kvinnor.
Utifrån dessa ovan nämnda anledningar så är det 9 gånger av 10 som det är en kvinna jag blir irriterad/arg/frustrerad på. Jag anser att män i allmänhet många gånger bevisar sig resonera vettigare än kvinnor.

Med kvinnor menar jag inte alla kvinnor, utan en del av dem (som också är de som hörs och syns mest).
Citera
2017-09-17, 09:00
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Varför är det så många på det här forumet som skriver så respektlöst om kvinnor? Vad har kvinnan gjort för fel?
Det nedanstående har en (annan?) som (enligt egen utsago) är kvinna svarat.
Citat:
Ursprungligen postat av katzensvans
Jag tippar på att det kommer från kvinnors stora vilja att dra på sig offerkoftan istället för att bara gå utanför dörren och göra som hon vill och ta för sig som vem som helst.
Att kvinnor lägger så stor vikt och fokus på könet och inte bara kan se på människan som en människa.
Att kvinnor gärna lägger ansvaret för sina liv och sitt mående utanför sig själva. Att hon hämmar sig själv, men påstår att det är män som hämmar henne och att hon därför inte kan göra vad hon vill.
Att kvinnor är känslostyrda istället för logiskt tänkande.
Att kvinnor kan vara så otroligt elaka och hemska mot andra kvinnor.
Att kvinnor inte pratar om detta utan istället bara pratar om hur fantastiskt elaka och hemska män kan vara mot kvinnor.
Att det finns en naturlig rivalitet mellan kvinnor, men att kvinnor inte vill prata om denna.
Att feminister hävdar att kvinnor i Sverige lever under ett förtryck, trots att jag och många andra inte upplever det på det sättet. Utan snarare att jag/vi har lika många möjligheter som en man. Men likt förbannat är man förtryckt, man vet bara inte om det själv. Man är visst lägre stående och har inte alls samma möjligheter. Resultatet blir då att ett förtryck faktiskt upplevs, dock inte från män utan från andra kvinnor.
Att kvinnor förtrycker sig själva och andra kvinnor, men inte själva ser detta.


Detta är mina personliga gissningar utefter hur jag själv som kvinna känner inför en del andra kvinnor.
Utifrån dessa ovan nämnda anledningar så är det 9 gånger av 10 som det är en kvinna jag blir irriterad/arg/frustrerad på. Jag anser att män i allmänhet många gånger bevisar sig resonera vettigare än kvinnor.

Med kvinnor menar jag inte alla kvinnor, utan en del av dem (som också är de som hörs och syns mest).
Det stämmer i stort sett.
Beträffande dom här två punkterna:
Citat:
Att kvinnor kan vara så otroligt elaka och hemska mot andra kvinnor.
Att kvinnor inte pratar om detta utan istället bara pratar om hur fantastiskt elaka och hemska män kan vara mot kvinnor.

så är det även så att kvinnor kan vara (antagligen ungefär lika) otroligt elaka även mot män (eller en man) - förutom att dessutom skylla allt på dom (eller honom). Det kan kännas svårt som man att inte uppleva att man bara blir förtalad som typ "ond" vad man än gör. Detta gör även - fast bara på sätt och vis att det går inflation i kritiken mot manlig elakhet. Det som är på sätt och vis är att värre elakheter, än dom man själv står för som en ganska snäll man, inte straffas värre. Så dom män som tar och är så elaka som kvinnors (mest) f-n på väggen säger att han är, dom kan, oftast typ med ett hånleende eller så, sätta kvinnornas klagomål mot dom på piedistal som det förtal det är mot snällare män! ... På så sätt blev t.ex. nazisterna vad dom blev. ... För män som blivit elaka på det sättet ville fortfarande ha kvinnors gunst - och fick den också. Därmed blev även tyska kvinnor nazister.

Det var säkert så även med t.ex. Idi Amin Dada och Pol Pot, bland andra. Troligen nästan alla tyrannier har sin grogrund i detta!
__________________
Senast redigerad av frevelm 2017-09-17 kl. 09:04.
Citera
2017-09-17, 10:09
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Varför är det så många på det här forumet som skriver så respektlöst om kvinnor? Vad har kvinnan gjort för fel?
Finns nog inget större kvinnohat, du blandar ihop det med en genuin avsky gentemot dagens masspsykotiska feminism som tyvärr spiller över lite ibland och du tolkar det som kvinnohat.
Eller så vill du likt många feminister tolka det så för att de passar er bild.
Börja med att läsa vad forumdelen handlar om så kanske du fattar, det finns liksom inga ställen i samhället där män kan öppet spy galla och kritisera manshatande feminister… medans feminister kan öppet okritiskt i generella termer hata män.

Liksom för att använda feminismens egna slagord…….buhu stackars vita priviligierade feminist, som man bäddar får man ligga.
Citera
2017-09-17, 10:22
  #268
Medlem
Om man ska svara på frågan :

Det beror på att män känner sig förolämpade och vill ge tillbaka.

Om man vänder på det och frågar sig varför kvinnor hatar män så är det samma orsak.

Konsten om man är intresserad av fredliga relationer är att inte känna sig förolämpad. Om man gör det om man har en person framför sig kommer man sannolikt att få en fredlig relation.

Fast jag personligen tycker att feminismens hat mot män har gått för långt i och med att de är beredda att förstöra det här samhället bara för att få sin hämnd.
Citera
2017-09-17, 10:32
  #269
Medlem
Är de fula är det för att de är fula.

Är de snygga är det för att de inte släpper till.

Släpper de till är det för att de släpper till.

Släpper de inte till är det för att de inte släpper till.

Blir de gravida är det för att de antingen föder barn eller gör abort.

De har slutat att klä sig i kjol och klackskor.

Det är inte längre lika självklart att de gör alla hushållssysslor.

Klagar de är det för att de klagar.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-09-17 kl. 10:38.
Citera
2017-09-17, 12:17
  #270
Medlem
Jag trodde inte det skulle dyka upp några fanatiker för att diskutera helt annat. För jag ser att det inlägg jag svarade på (och citerar på nu igen, nedan), hafsades bort av dessa fanatiker för att genast föra en helt annan diskussion! Det är synd, för så vitt jag förstår så var det inlägg jag har svarat på och citerat funkat som ett bra avslut på denna diskussion, i flera år.

Jag tvekade inför att störa detta. Men tyckte att om jag citerar det så är det ändå kvar i slutklämmen på diskussionen. Fasligt nog så dyker det av underlig anledning upp tre svar som faktiskt får den - ganska självkritiska - kvinnliga kommentaren att försvinna som slutkommentar, utan att heller leda den någon stans, vilket jag (fåfängt, kanske?) hoppades kunna göra!

Det är därför att det var bra som jag citerade inlägget, och nu citerar jag det igen, så att man minskar risken för att den drunknar i dom som kanske mest vill tjafsa, typ.
Citat:
Ursprungligen postat av katzensvans
Jag tippar på att det kommer från kvinnors stora vilja att dra på sig offerkoftan istället för att bara gå utanför dörren och göra som hon vill och ta för sig som vem som helst.
Att kvinnor lägger så stor vikt och fokus på könet och inte bara kan se på människan som en människa.
Att kvinnor gärna lägger ansvaret för sina liv och sitt mående utanför sig själva. Att hon hämmar sig själv, men påstår att det är män som hämmar henne och att hon därför inte kan göra vad hon vill.
Att kvinnor är känslostyrda istället för logiskt tänkande.
Att kvinnor kan vara så otroligt elaka och hemska mot andra kvinnor.
Att kvinnor inte pratar om detta utan istället bara pratar om hur fantastiskt elaka och hemska män kan vara mot kvinnor.
Att det finns en naturlig rivalitet mellan kvinnor, men att kvinnor inte vill prata om denna.
Att feminister hävdar att kvinnor i Sverige lever under ett förtryck, trots att jag och många andra inte upplever det på det sättet. Utan snarare att jag/vi har lika många möjligheter som en man. Men likt förbannat är man förtryckt, man vet bara inte om det själv. Man är visst lägre stående och har inte alls samma möjligheter. Resultatet blir då att ett förtryck faktiskt upplevs, dock inte från män utan från andra kvinnor.
Att kvinnor förtrycker sig själva och andra kvinnor, men inte själva ser detta.


Detta är mina personliga gissningar utefter hur jag själv som kvinna känner inför en del andra kvinnor.
Utifrån dessa ovan nämnda anledningar så är det 9 gånger av 10 som det är en kvinna jag blir irriterad/arg/frustrerad på. Jag anser att män i allmänhet många gånger bevisar sig resonera vettigare än kvinnor.

Med kvinnor menar jag inte alla kvinnor, utan en del av dem (som också är de som hörs och syns mest).
Citera
2017-09-17, 13:49
  #271
Medlem
Det är enorm skillnad mellan respektlöshet och kritik.

TS pratar om respektlöshet.
som tydligt ex. ex. sitta och kalla någon för invektiv, när förmågan svara på inlägg tryter.

Många verkar ha stora svårigheter hålla isär konstruktiv och värdig kritik av ex. ett beteende och
genuin respektlöshet och hat ex.

Precis som många också verkar ha stora svårigheter hålla isär kritik av beteende med kritik av person/ gupp/ identitet. Vilket ligger nära ovan kritik av vem någon är, är trots allt just respektlöst.
Citera
2017-09-17, 13:53
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frevelm
Jag trodde inte det skulle dyka upp några fanatiker för att diskutera helt annat. För jag ser att det inlägg jag svarade på (och citerar på nu igen, nedan), hafsades bort av dessa fanatiker för att genast föra en helt annan diskussion! Det är synd, för så vitt jag förstår så var det inlägg jag har svarat på och citerat funkat som ett bra avslut på denna diskussion, i flera år.

Jag tvekade inför att störa detta. Men tyckte att om jag citerar det så är det ändå kvar i slutklämmen på diskussionen. Fasligt nog så dyker det av underlig anledning upp tre svar som faktiskt får den - ganska självkritiska - kvinnliga kommentaren att försvinna som slutkommentar, utan att heller leda den någon stans, vilket jag (fåfängt, kanske?) hoppades kunna göra!

Det är därför att det var bra som jag citerade inlägget, och nu citerar jag det igen, så att man minskar risken för att den drunknar i dom som kanske mest vill tjafsa, typ.
Du tycker detta inlägg är ett bra avslut...bara för att du förmodligen delar dessa åsikter om kvinnor.

Nu gör ju inte alla detta, än mindre är det någon form av sanning bara för att du råkar gilla det.
Tvärtom är det ju ett exempel på samma typ av kvinnohat som brukar circulera där man ålägger kvinnor egenskaper pga sitt kön som det inte finns minsta bäring för.

ex.
"Att kvinnor är känslostyrda istället för logiskt tänkande."
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-09-17 kl. 14:02.
Citera
2017-09-17, 14:27
  #273
Medlem
För att svara TS.

1. Flera årtusenden av konstant upprepat nedvärdering av just kvinnor och allt man förknippar (och vill förknippa) just kvinnor med. Så till den grad så t.o.m kvinnors högst åtråvärda könsorgan används språkligt som ett skällsord.

2. Manlig rädsla och osäkerhet och kanske också ett gruppbaserat dåligt samvete?
en psykologi man tenderar hata det man inser man behandlat illa.
Citera
2017-09-17, 14:44
  #274
Medlem
Hatet kommer ifrån att många män bygger sin manlighet på kvinnors underordning. Män hatar den de fruktar. Män fruktar kvinnor eftersom kvinnor är överlägsna män på alla sätt och mannen är helt onödig för kvinnor och hela världen. Mannen behövs inte, för annat än avel. Enda sättet för män att försöka överordna sig, som de underlägsna varelser vi är, är att hata, förakta, kontrollera och försöka inbilla kvinnor att förhållandet är det omvända. Vi män skapar oss olika roller i samhället för att få kvinnor att tro att de behöver oss. För barnen, ekonomin, sex... Kvinnor har gått på det.
Citera
2017-09-17, 14:59
  #275
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Hatet kommer ifrån att många män bygger sin manlighet på kvinnors underordning. Män hatar den de fruktar. Män fruktar kvinnor eftersom kvinnor är överlägsna män på alla sätt och mannen är helt onödig för kvinnor och hela världen. Mannen behövs inte, för annat än avel. Enda sättet för män att försöka överordna sig, som de underlägsna varelser vi är, är att hata, förakta, kontrollera och försöka inbilla kvinnor att förhållandet är det omvända. Vi män skapar oss olika roller i samhället för att få kvinnor att tro att de behöver oss. För barnen, ekonomin, sex... Kvinnor har gått på det.
Ganska typiskt inlägg från dig.

Jag undrar varför du anser att du som man ska yttra dig överhuvudtaget, så värdelös du anser att du är.

På ett forum skapat av en man, på en dator skapad av en man.
Citera
2017-09-17, 16:08
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Hatet kommer ifrån att många män bygger sin manlighet på kvinnors underordning. Män hatar den de fruktar. Män fruktar kvinnor eftersom kvinnor är överlägsna män på alla sätt och mannen är helt onödig för kvinnor och hela världen. Mannen behövs inte, för annat än avel. Enda sättet för män att försöka överordna sig, som de underlägsna varelser vi är, är att hata, förakta, kontrollera och försöka inbilla kvinnor att förhållandet är det omvända. Vi män skapar oss olika roller i samhället för att få kvinnor att tro att de behöver oss. För barnen, ekonomin, sex... Kvinnor har gått på det.


Att kvinnor inte behöver män är rätt tillfälligt, fast du har rätt för just nu , fast om man tänker på framtiden , ska kvinnan komma tillbaka till mannen och säga nu behöver jag dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback