Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-16, 16:02
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losangeles95
Feminister har endast olika nivåer av manshat. Antingen hatar man män mycket (se: då kallas man för radikalfeminist) , eller så hatar man bara män lite grann (se: då kallas man feminist). Det som har drivit feminism i 100 år är just manshat.

Nej det som drivit feminism är viljan till ett jämställt samhälle. Med rösträtt, egen rätt om sin kropp (abort, preventivmedel osv)
Eller ska vi gå tillbaka till medeltiden då kvinnan var sin makes ägodel och tvångsgifte?
Utan feminism hade vi fortfarande haft kvar detta än i dag. Som man kan se på diverse länder där det fortfarande händer, där har inte kvinnorna kunnat ta upp till kamp för deras egna liv för då blir de stenade till döds.

Och det är därför viktigt att feminismen fortfarande finns för dessa kvinnor. Så att hela världen tillslut kommer vara jämställt.
Citera
2014-02-16, 16:05
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
ALLA skulle ta avstånd för något som detta med omvänt SCUM. Varför gör då inte feminister det direkt? Det faktum om något måste ju innebära att det finns ett groteskt manshat inom feminismen och det är bra att allt fler kvinnor bryter sig loss ifrån detta.


Vad menar du? Jag tar avstånd av SCUM, precis som de flesta andra. Vissa kan se det ironiska och reta upp män genom att just prata om SCUM men det är knappast något de flesta feminister strävar efter.
Citera
2014-02-16, 16:39
  #147
Avstängd
Kan det vara så att de är homosexuella?
Eller var deras mamma så hemsk under uppväxten, att de hatar alla kvinnor.
Jag hade en vän vars bror var överfallsvåldtäktsman, 1 gång blev mamman galen på sin dotter när jag var hemma hos dom, hon var ca 8 år, hon tog stryptag och lyfte upp henne i luften och höll så ett tag, hennes bror har säkert fått samma behandling.
Citera
2014-02-17, 23:38
  #148
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Hat är egentligen ett helt missvisande ord för förekommelsen i sin helhet. Jag skulle hellre säga "förakt" eller "nedvärdering". Det blommar dock ut till hat vid de tillfällen detta tar sig våldsamma fysiska uttryck ( våldtäkt, mord, misshandel). Men nu har detta fått ordet "hat" kvinnohat och manshat i debatten. Så låt oss då kalla det för det, trots min brasklapp.

Varför det existerar manshat, kan jag tycka är rätt begripligt om man ser till världen. Är du kvinna som blivit utsatt för våldtäkt, missaktning, sexism etc. så att du då som individ börjar tycka illa om män generellt är inte så konstigt. (även om det är fel hata en grupp för vad individer gjort dig, så är detta "förakt" rätt mänskligt).

Manshat tar sig dock väldigt sällan till våldsamma uttryck. Rätt få män som gråtandes ringer polisen våldtagna av 8 st kvinnor i grupp. Få pojkar som blir intvingade på toaletter av 3 st större tjejer som garvandes taffsar på hans pung, eller får sitt ansikte intvingat i skrevet på en tjej som skriker slicka för fan! och ingen ens reagerar i skolan. Eller män som blir skjutna i huvudet, srypta, knivhuggna 30 ggr av sin fru för att de ville skilja sig/ inte gjorde som hon sa/ klädde sig fel/ inte var hemma då hon ville det...etc.

Mansförakt sker verbalt, under ytan och drabbar män/ killar i deras självaktning, och kommer existera så länge det ovan existerar. För precis som du själv skiver: hat föder hat.

TS fråga: Var kommer allt hat mot kvinnor är däremot en rätt berättigad fråga.
Varför har män världen över sånt behov av att sitta på kvinnor, styra över dem, äga dem?
Varför existerar hedersvåld, könstympning, våldtäkter, syraangrepp, mord på kvinnor, abort av flickfoster, försäljning av kvinnokroppar världen över?
Varför kallar svenska unga killar sin klasskompis för hora för att hon legat med sin pojkvän, och lägger ut nakenbilder på henne på nätet?
Vad har hon gjort för fel liksom som gör att hon (men inte pojkvännen) förtjänar detta "förakt" för en handling som är exakt den samme för bägge. Om hon genomgår en smärre kris och får sitt tonåriga liv förstört pga detta, kan du då anklaga henne för att avsky killar hädanefter?
Men vad har killarna för anledning?

Yes, hat förder hat, så någon måste sluta. Vem tycker du?
Precis det som är frågan.

Just relationsvåld behöver inte ha med ett könshat att göra, och finns got om kvinnor som är våldsamma även där. Och det är mer män än kvinnor som råkar ut för våldsbrott.

Dessa företeelser finns på olika ställen i världen, och även män blir utsatta för saker som hedersvåld, och könsstympning verkar vara mer accepterat att utöva på män. Men som andra feminister gör du misstaget att hela tiden dra in vad män gör i andra bakåtsträvande länder och applicera det på svenska män.. Och du blandar förakt ihop den (biologiska) driften att vilja skydda och ta hand om sin kvinna.

Att någon svensk kallade någon för hora för att hon legat med sin flickvän är bara en anekdot. Kan hitta någon tjej som blir sur på någon kille av liknande anledning lika lätt. Men media vill ju alltid offerförklara kvinnor såklart. Kvinnor drabbas värst av krig för att de förlorar sina män sa Hillary Clinton en gång.. Finns en tråd här på FB som är ganska talande för fenomenet:
(FB) "Kvinnor drabbas värst"-rubriker och -artiklar

Feminister borde sluta med sitt mansförakt helt klart, ni drar alla (speciellt vita) män över samma kant hela tiden, inte så konstigt att vanliga män då tar år sig då de blir anklagade för att missbruka makt eller ta till våld då endast ett litet promille män gör detta.

Här är en liberal kvinna som beskriver bra hur feminismen har väckt ett förakt mot kvinnor, eller ja mot feminister då i alla fall. Hon har länkats flera gånger i detta forum men inga feminister verkar kunna bemöta det hon säger:

http://www.youtube.com/watch?v=vp8tToFv-bA


Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är ett allmän bevisat faktum att tillåta sexköp ( Tyskland som ex) leder till högre kriminalitet såsom
trafficking ex.

har det aldrig slagit dig att när du ser kvinnans rätt till sin egen sexualitet, rätt att själv välja partner, när och om hon ska sex som ett "vapen" att nått är helt vansinnigt fel i detta synsätt?

Nej det är ingen allmänt faktum, föreslår att du letar vidare i frågan.

Varför har inte en kvinna som har rätt till sin egen sexualitet rätt att ta betalt för lite umgänge? Det är mycket sexualmoralism från din sida när det gäller detta helt klart. Det ligger till och med lite religiös bakgrund för dig där, då jag såg i en tråd att du kallade sex för någonting heligt..
__________________
Senast redigerad av BenQul 2014-02-17 kl. 23:41.
Citera
2014-02-18, 09:56
  #149
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Nej det som drivit feminism är viljan till ett jämställt samhälle. Med rösträtt, egen rätt om sin kropp (abort, preventivmedel osv)
Eller ska vi gå tillbaka till medeltiden då kvinnan var sin makes ägodel och tvångsgifte?
Utan feminism hade vi fortfarande haft kvar detta än i dag. Som man kan se på diverse länder där det fortfarande händer, där har inte kvinnorna kunnat ta upp till kamp för deras egna liv för då blir de stenade till döds.

Och det är därför viktigt att feminismen fortfarande finns för dessa kvinnor. Så att hela världen tillslut kommer vara jämställt.

Ja, feminismen är viktigt för andra länder i världen där kvinnors rättigheter behöver förstärkas eftersom kvinnor är hårt underordnade (och väldigt utsatta).

Men i Sverige idag har vi kommit väldigt långt med kvinnliga rättigheter, och det finns inte längre några lagar som diskriminerar kvinnor. Däremot har i princip inget gjorts för manliga rättigheter. Kan det inte vara dags att jobba på detta mer i Sverige då? Även om allt inte är perfekt för kvinnor idag, så har vi nått en tid där det är dags att uppmärksamma mäns problem i samhället. Se gärna länk för exempel.

Feminismen borde alltså fokusera mer på utomlands, vad vi kan göra för andra länder, medan jämställdism borde kunna ta mer utrymme i dagens jämställdhetsarbete (eftersom jämställdhet ska gälla båda könen).
__________________
Senast redigerad av Mojokii 2014-02-18 kl. 10:01.
Citera
2014-02-18, 10:15
  #150
Medlem
Jag blir irriterad på när kvinnor får åka räkmacka i diverse olika situationer och inte kan se det. Men att de ser orättvisa så fort en man får något (som han oftast har jobbat som fan för, tagit risker för, hånats för etc). Jag blir irriterad när det framställs som att män alltid har så jävla mycket makt (jag har ingen makt alls, verkligen NOLL makt, förutom att jag är fysiskt starkare än de flesta kvinnor vilket kan ge en illusion av makt när man står och spänner sig framför spegeln, men egentligen betyder det bara att det är lite lättare för mig att bära hem kassar från ica). Att besitta mer fysisk styrka kan faktiskt vara ett problem, för det gör att jag förväntas att sätta mitt eget liv på spel i farliga situationer, även när jag inte ens känner kvinnan särskilt väl.

Jag blir irriterad när tjejer uttrycker ett manshat när de kan leva ett jävligt slackigt liv pga deras farsor har gett dem allt på silverfat. Jag blir irriterad när jag läser om att det är ett stort problem med bröstcancer, med kvinnors ökande självmord etc men aldrig ett problem med prostatacancer, mäns självmord (som alltid har varit högre).
Men jag hatar inte kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Septimum 2014-02-18 kl. 10:19.
Citera
2014-02-18, 10:26
  #151
Medlem
_Dante_s avatar
Andelen kompletta jubelidioter som befolkar vår planet är skrämmande hög, så det är klart att det föder hat!
Men att kvinnor skulle vara mera utsatta är inte sant.
Vad som däremot (helt felaktigt) kan uppfattas som kvinnohat är ett hat gentemot feministrörelsen för vad den har blivit till i dag och vilka företrädare den har.
Men i fall hela frågeställningen handlar om att "kvinnor" i egenskap av att vara just "kvinna" skulle vara grundlags-skyddad mot att bli hatat så tycker jag det är helt fel.
Jag tar mig den rätten att älska, hata, respektera, nonchalera, dom som förtjänar det oavsett könstillhörighet. Alla människor förtjänar en andra chans, MEN! Kommer det en "TILLRÄCKLIGT" "skev"(vilket inte händer värst ofta eftersom människor generellt är åtminstone skapligt med i matchen) åsikt ur en makthavares mun så är förtroendet för den borta för tid och evighet eftersom den säger allt för mycket om vederbörande! (Och kommer det två eller tre är det fullständigt oreparerbart)

Feministerna precis som muslimerna måste ställa sig upp och skrika högt när deras företrädare släpper åsikter och påbud som är dummare än man i fantasin kunnat föreställa sig, annars blir det starka yttringar och känslor tillbaka!
Citera
2014-02-18, 21:57
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Ja, feminismen är viktigt för andra länder i världen där kvinnors rättigheter behöver förstärkas eftersom kvinnor är hårt underordnade (och väldigt utsatta).

Men i Sverige idag har vi kommit väldigt långt med kvinnliga rättigheter, och det finns inte längre några lagar som diskriminerar kvinnor. Däremot har i princip inget gjorts för manliga rättigheter. Kan det inte vara dags att jobba på detta mer i Sverige då? Även om allt inte är perfekt för kvinnor idag, så har vi nått en tid där det är dags att uppmärksamma mäns problem i samhället. Se gärna länk för exempel.

Feminismen borde alltså fokusera mer på utomlands, vad vi kan göra för andra länder, medan jämställdism borde kunna ta mer utrymme i dagens jämställdhetsarbete (eftersom jämställdhet ska gälla båda könen).

Klart mäns problem skall uppmärksammas också.
Det är det väl ingen som sagt nåt emot?
Citera
2014-02-18, 22:14
  #153
Avstängd
Tjejer gnäller om saker som har negativ påverkan för dom men bortser från deras fördelar. Dessutom så vill dom ha saker bara för att dom råkar vara kvinnor, tex kvotering.

Jag hatar inte kvinnor, jag hatar bara bilden man får från vänstermedia.

I verkliga livet så tycker jag om kvinnor.
När jag läser SVD så tycker jag om kvinnor.
När jag läser tex Aftonbladet så hatar jag kvinnor.
När jag kollar på twitter så hatar jag kvinnor.
När jag läser feminist-kommentarerna här så hatar jag kvinnor.
Citera
2014-02-18, 22:58
  #154
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Klart mäns problem skall uppmärksammas också.
Det är det väl ingen som sagt nåt emot?

Mansutredningen som just släpptes hade ursprungligen till uppdrag att göra detta. Men utredningen bryter nu mot direktiven, och går helt emot dem. Detta efter att Nyamko Sabuni och utredningens ansvarige PM Nilsson byttes ut. Båda byttes ut mot feminister.

Nu handlar utredningen istället om vad det är för fel på män, och hur män ska kunna bättra sig för att bättre betjäna kvinnor.


Så nej, det är allt annat än självklart i feminismens Sovjet.
Citera
2014-02-19, 12:05
  #155
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Klart mäns problem skall uppmärksammas också.
Det är det väl ingen som sagt nåt emot?

Faktiskt är det just det som många feminister har. I Lund så har det bl a funnits en debatt som kallats för "Är det synd om männen?". Där bland annat några av svarsrubrikerna (på Newsmill) kring den diskussionen var "Skrattretande att det skulle vara synd om männen" och "Männens underläge är bra betalt".

Feminismen bygger nämligen på idén att "det är mest synd om kvinnan", och alltså blir det kontroversiellt att påpeka att det är synd om männen. Feminismen blir hotad i sin position och bas om mäns problem ska ses som jämställdhetsproblem, och alltså har man arbetat hårt emot personer som Pär Ström och Pelle Billing.

Själv anser jag själva jämförelsen (vilka det är mest synd om) vara negativ för jämställdhetsfrågan. Jag anser att det är ganska lönlöst och föra könskrig mot feminismen, utan mitt fokus ligger på att förstärka förståelsen för manfrågor och jämställdismen så att det kan få en större plats i dagens jämställdhetsarbete.
__________________
Senast redigerad av Mojokii 2014-02-19 kl. 12:13.
Citera
2014-02-21, 04:14
  #156
Medlem
Urkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jiss, detta orkar jag knappat ens svara på.

Fittan är ett vapen enbart om du gör det till ett vapen. Finns ingen fitta i världen som kan skjuta skarpt . Just därför jag säger att när du stöter på kvinnor som agerar på detta sätt, gå! de är omogna individer som du klarar dig utmärkt utan.

Vad gäller prostitution så har jag skrivit tillräckligt i denna fråga.
Säg mig, var är din/ era källor på att all kvinnor som arbetar på statliga bordeller i Tyskland ex. alla är där helt frivilligt och inte av ekonomiskt nödtvång?
Är tyska medelklass kvinnor i majoritet på dessa bordeller eller är det månne rumänskor, östatskvinnor m.m. från extremt utsatta fattiga områden i världen?
Vad säger detta dig? Eller snarare vad borde detta säga dig.

Du har alltså skygglappen på eftersom att du inte verkar vara kapabel till att förstå att kvinnor använder sin sexualitet för att få sin vilja fram här i världen. Då vet jag.

Jaså så nu är det ekonomin som är den den stora hallicken som tvingar kvinnorna till prostitution. Åh nej jag är tvingad till att gå till ett arbete p.g.a. ekonomin. Det är precis samma sak men nu väljer dessa kvinnor att arbeta med att sälja sex, är det något konstigt med det? Jag tycker inte det. Jag tycker att dom kvinnor som vill jobba med att sälja sex ska få göra det och dom män som vill köpa sex på statliga bordeller ska få göra det. Jag har inga invändningar där. Det jag däremot har invändningar är när trafficking är inblandad och nu menar jag riktig trafficking och ingen låtsas trafficking där ekonomin är den stora boven i dramat.

Du svarade inte heller om moralen var inblandad på något vis vilket tyder på att du är en moralkärring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback