Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 23:48
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Absolut inte, men i de 5 fall jag personligen vart bekanta (i olika grader)med har alla haft en gemensam nämnare och det var inte en elak far, men se där andra har andra erfarenheter.

Det är snarare det motsatta:
https://photius.com/feminocracy/fact...less_kids.html


I denna nämner man bekvämt nog inte könet på den ensamstående föräldern:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-children.html
Citera
2017-10-05, 23:59
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är snarare det motsatta:
https://photius.com/feminocracy/fact...less_kids.html


I denna nämner man bekvämt nog inte könet på den ensamstående föräldern:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-children.html

Borde man utöka abortgränsen för att få ner antalet singelmödrar?

Vilka åtgärder borde göras för att förhindra ensamstående föräldrar?
Citera
2017-10-06, 00:06
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är snarare det motsatta:
https://photius.com/feminocracy/fact...less_kids.html


I denna nämner man bekvämt nog inte könet på den ensamstående föräldern:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-children.html
Kan vara så, i de fall jag personligen känner till har det funnits en manipulativ ofta svinaktig kvinna i bakgrunden som jag tolkat vart droppen som fått bägaren att rinna över…men med det sagt, tja jag vet inte hur allas familjeförhållanden sett ut.
Jag vet att 1 växt upp utan far, en förlorat sin far i ung ålder, en med helt normala familje förhållanden och 2 st har jag inte riktig koll på.
Men som jag skrev…det är vad jag personligen upplevt i Sverige,
__________________
Senast redigerad av Roy666 2017-10-06 kl. 00:17.
Citera
2017-10-06, 00:13
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Borde man utöka abortgränsen för att få ner antalet singelmödrar?

Vilka åtgärder borde göras för att förhindra ensamstående föräldrar?

Det man kan se är att singelmödrarna ökade drastiskt när feministerna fick kontroll på media och började propagera för att hata män , en stor del av kvinnorna ville då inte ha relationer med män dessutom gilla de ej pojkar lika mycket längre.

Man borde inte göra något av ovanstående det man borde gjort var att inte köra hat-propaganda mot män.

Nu är samhället så gott som kört och detta beror på hatpropagandan som började i mitten på 1970-talet så gott som all politik i det här landet har en underton av hat mot män och pojkar.
Citera
2017-10-06, 00:18
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det man kan se är att singelmödrarna ökade drastiskt när feministerna fick kontroll på media och började propagera för att hata män , en stor del av kvinnorna ville då inte ha relationer med män dessutom gilla de ej pojkar lika mycket längre.

Man borde inte göra något av ovanstående det man borde gjort var att inte köra hat-propaganda mot män.

Nu är samhället så gott som kört och detta beror på hatpropagandan som började i mitten på 1970-talet så gott som all politik i det här landet har en underton av hat mot män och pojkar.

Jag tror inte det beror på att kvinnorna började att hata män.
Jag tror det berodde på att kvinnorna började att ställa krav på männen som gjorde att de tröttnade på familjelivet och drog, alternativt att fler opålitliga och omogna män fick tillgång till sex och "free love".

En kvinnas liv är på många sätt rätt patetiskt. Man ska göra sig fin så en man ska vilja spruta i en, för att sedan sticka när man förstör underlivet då man föder en unge som kommer hata en.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-10-06 kl. 00:26.
Citera
2017-10-06, 00:26
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tror inte det beror på att kvinnorna började att hata män.
Jag tror det berodde på att kvinnorna började att ställa krav på männen som gjorde att de tröttnade på familjelivet och drog, alternativt att fler opålitliga och omogna män fick tillgång till sex och "free love".

Kanske bättre säga ogilla de vart i ett tillstånd där de inte ville ha dem i närheten.

Tror du tror fel kvinnor står för minst 70% av skilsmässorna och de flesta kvinnor som skilt sig vill för allt smör i Småland inte gifta sig igen. Kvinnornas känner sig helt enkelt obekväma i närheten av män.
Citera
2017-10-06, 00:31
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kanske bättre säga ogilla de vart i ett tillstånd där de inte ville ha dem i närheten.

Tror du tror fel kvinnor står för minst 70% av skilsmässorna och de flesta kvinnor som skilt sig vill för allt smör i Småland inte gifta sig igen. Kvinnornas känner sig helt enkelt obekväma i närheten av män.

Har nog mer med sekulariseringen att göra.

Vad betyder ett äktenskap för en ateist egentligen? Mer än delad ekonomi alltså?
Citera
2017-10-06, 00:43
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Har nog mer med sekulariseringen att göra.

Vad betyder ett äktenskap för en ateist egentligen? Mer än delad ekonomi alltså?

Äktenskapet betyder inget men däremot betyder det mycket om män och kvinnor kan vara tillsammans utan problem och se sig som en enhet.

Även fast man är individer agerar man som man var en enhet för familjens bästa. Jag kan också tänka mig att det känns bra ju mer man kan vara en familj.
Citera
2017-10-06, 00:49
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Borde man utöka abortgränsen för att få ner antalet singelmödrar?

Vilka åtgärder borde göras för att förhindra ensamstående föräldrar?

En åtgärd är att man börjar tala om det, i media, i skolor och rent allmänt. Singelmödraskap glorifieras och även uppmuntras av media och stat.
Citera
2017-10-06, 09:08
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
En åtgärd är att man börjar tala om det, i media, i skolor och rent allmänt. Singelmödraskap glorifieras och även uppmuntras av media och stat.

Du menar skambelägga mödrar för att fäder försvinner, lite "old school" så där.
Citera
2017-10-06, 09:09
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Borde man utöka abortgränsen för att få ner antalet singelmödrar?

Vilka åtgärder borde göras för att förhindra ensamstående föräldrar?
Det som skulle får störst positiv effekt i samhället är att avveckla feminismen som rörelse, plocka bort stöd och genusteoretiskt trams från skolor och börja prata om landet som en enhet, fylld med Svenskar.
Rösta fram regering som har en vision över hur landet skall se ut om 30-40 år för våra barnbarn att växa upp i, hur skall barn växa upp och vad anser vi att normal uppväxt förhållande skall se ut.
Hur når vi dit.
Feminismen är inte svaret och har inget svar, för det kräver en kompromiss och en dialog med alla inblanda parter, eftergifter, realistiskt genomförbara lösningar som rörelsen inte har eller kommer kunna ställa upp på.
Även om genusteoretiska feminister säkert kan finna motiveringen även till det tror jag inte 50% kvinnor på alla styrelseposter är lösningen.
Citera
2017-10-06, 09:17
  #396
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Kritik mot ideologin feminism är inte kritik emot kvinnor så det lite konstigt placering av tråden kan jag tycka, R&S är väl mer genuint hat isåfall. Är man född här i feminismens Nordkorea så behöver man ett utlopp, det kan man anonymt få här för i skolan, på jobb och medialt förekommer ingen kritik av feminismen/kvinnor och män får aldrig säga vad dom egentligen tycker. Samhället som det är just nu är extremt falskt men handen på hjärtat så är ju varken hur makten sköter saken eller hat här särskilt konstruktivt. Tror män och kvinnor gillar att gnabbas lite grann med varandra så man gör sig själv en otjänst om man tolkar allt som hat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback