Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 16:08
  #277
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja, det är sant. Mannen behövs bara för avel. Du behöver bara acceptera fakta och sluta försöka konkurrera med och jämföra dig med kvinnor. Ditt liv och din manlighet hänger inte på kvinnor. De tycker om dig ändå, fastän du känner dig värdelös om du inte får låtsas att du är bättre än kvinnor.
Är det inte taskigt mot din kvinna, om du har någon, att låta henne sköta hela hushållet samt allt arbete, medan du bara ligger hemma och är värdelös?
Citera
2017-09-17, 16:12
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Att kvinnor inte behöver män är rätt tillfälligt, fast du har rätt för just nu , fast om man tänker på framtiden , ska kvinnan komma tillbaka till mannen och säga nu behöver jag dig.

Nej det är inte tillfälligt. Så har det alltid varit och därför har män inbillat sig själva och kvinnor, att män skulle vara nödvändiga för kvinnor, ekonomiskt, via barnen och via sexualiteten. Kvinnor har aldrig behövt män och kommer aldrig att behöva män. Till något annat än möjligen avel.
Citera
2017-09-17, 17:12
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Hatet kommer ifrån att många män bygger sin manlighet på kvinnors underordning. Män hatar den de fruktar. Män fruktar kvinnor eftersom kvinnor är överlägsna män på alla sätt och mannen är helt onödig för kvinnor och hela världen. Mannen behövs inte, för annat än avel. Enda sättet för män att försöka överordna sig, som de underlägsna varelser vi är, är att hata, förakta, kontrollera och försöka inbilla kvinnor att förhållandet är det omvända. Vi män skapar oss olika roller i samhället för att få kvinnor att tro att de behöver oss. För barnen, ekonomin, sex... Kvinnor har gått på det.

Jag tycker inte kvinnor är överlägsna män på alla sätt...inte heller är män onödiga utan tvärtom helt essentiella...( ungefär som fettsyror )

Vi är lika viktiga, lika dugliga som kön och ska därför ges samma mänskliga värde och möjligheter i samhället.
As simple as that.

Däremot har du nog rätt i att den konstruerade manligheten länge har byggts runt överordning av andra (dominans) mer än att duga som den är. Och då blir det självklart problematiskt när kvinnor vägrar underordna sig, och världen alltmer gör det uppenbart att kvinnor inte är underordnade...Hotar ju hela den manliga identiteten.
Därför det är viktigt att män får sin plats som lika självklara ansvarstagare av ungar ex.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-09-17 kl. 17:18.
Citera
2017-09-17, 17:46
  #280
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Nej det är inte tillfälligt. Så har det alltid varit och därför har män inbillat sig själva och kvinnor, att män skulle vara nödvändiga för kvinnor, ekonomiskt, via barnen och via sexualiteten. Kvinnor har aldrig behövt män och kommer aldrig att behöva män. Till något annat än möjligen avel.
När det blir alldeles uppenbart att någon inte är man, fast hen utgör sig för att vara det.
Det finns inte en enda mentalt frisk man som nånsin tänkt det du påstår.
Eller kvinna som ställer upp på den andra delen av din beskrivning. Inte ens Merapi.

Det enda en man fostras till är att försöka göra sig nödvändiga för kvinnor. En del ger upp, när hindren blir för stora.
Vill du ha aktuell statistik på vilka som sitter i fängelser, vilka som är uteliggare, vilka som tar livet av sig osv?
Vilka som ger sig ut på ensamstrapatser där insatsen är deras eget liv, för att åtminstone ha en egen berättelse som ger dem ett egenvärde?

För kan du, handen på hjärtat berätta för oss "andra män", vart detta egenvärde skulle serveras någon annanstans?

Peka ut en hyggligt nutida artikel där sensmoralen är "män är okej".
Citera
2017-09-17, 22:52
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Varför är det så många på det här forumet som skriver så respektlöst om kvinnor? Vad har kvinnan gjort för fel?

Samtidigt som kvinnan får skulden för att ta vem som helst så får kvinnan skulden av mannen för att ta vem som helst. Mannen har av hävd, i de religiösa skrifterna, rätten att ge kvinnan skulden för allt, precis allt.
Kvinnan må sälja sig billigt, men mannen säljer sig ännu billigare.
Kvinnan har således blivit såld medan mannen sålt sig.
Detta går alltså igen överallt. Även här på Flashback år 2014(nu fortfarande år 2017 ).
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-09-17 kl. 22:54.
Citera
2017-09-17, 23:40
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Samtidigt som kvinnan får skulden för att ta vem som helst så får kvinnan skulden av mannen för att ta vem som helst. Mannen har av hävd, i de religiösa skrifterna, rätten att ge kvinnan skulden för allt, precis allt.
Kvinnan må sälja sig billigt, men mannen säljer sig ännu billigare.
Kvinnan har således blivit såld medan mannen sålt sig.
Detta går alltså igen överallt. Även här på Flashback år 2014(nu fortfarande år 2017 ).

Jo och de flesta inser att allt inte är kvinnors fel.

Berättelsen om Adam Eva och äpplet var olyckligt även iden att kvinnan skapades från en mans revben.

Så visst har män varit orättvisa mot kvinnor.

Fast han har gjort mycket rätt också.
Citera
2017-09-17, 23:48
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo och de flesta inser att allt inte är kvinnors fel.

Berättelsen om Adam Eva och äpplet var olyckligt även iden att kvinnan skapades från en mans revben.

Så visst har män varit orättvisa mot kvinnor.

Fast han har gjort mycket rätt också.

Kvinnor har fått, kvinnor har givits en massa fördelar.
Och där har det gått fel och då INTE genom kvinnor utan genom män.
Män borde fortsatt ha stått på sig där som ribban rättvist lades.
I mannens natur ligger och vilar egenskapen "Rättvisa".
Mannen har mycket riktigt inte detta alltid rätt, men alltsomoftast anser då i alla fall jag att han har det.
Och den rätten/ den rättvisan anser jag som kvinna att han mannen aldrig skulle ha lämnat ifrån sig.
Varför gjorde han mannen det?
Citera
2017-09-18, 00:01
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Kvinnor har fått, kvinnor har givits en massa fördelar.
Och där har det gått fel och då INTE genom kvinnor utan genom män.
Män borde fortsatt ha stått på sig där som ribban rättvist lades.
I mannens natur ligger och vilar egenskapen "Rättvisa".
Mannen har mycket riktigt inte detta alltid rätt, men alltsomoftast anser då i alla fall jag att han har det.
Och den rätten/ den rättvisan anser jag som kvinna att han mannen aldrig skulle ha lämnat ifrån sig.
Varför gjorde han mannen det?

Han är antagligen helt övertygad av att kvinnan är förnuftig.

Kvinnor är förnuftiga men de kan liksom mannen utbildas mot
att bli oförnuftiga. Fast samtidigt gör utbildning att personer
får högre potential. Skulle vi hitta utbildningar som gör
människor både förnuftiga och duktiga vore mycket vunnet.
Citera
2017-09-18, 00:12
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Han är antagligen helt övertygad av att kvinnan är förnuftig.

Kvinnor är förnuftiga men de kan liksom mannen utbildas mot
att bli oförnuftiga. Fast samtidigt gör utbildning att personer
får högre potential. Skulle vi hitta utbildningar som gör
människor både förnuftiga och duktiga vore mycket vunnet.


Denna avdelningen på just Flashback utnyttjas och används främst i syfte av killar och unga män att spy ur sig sitt hat över att tjejer och kvinnor inte släpper till fitta så mycket som dessa avskräden nu har behov utav.
Det är oförnuftigt.
Citera
2017-09-18, 06:29
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Denna avdelningen på just Flashback utnyttjas och används främst i syfte av killar och unga män att spy ur sig sitt hat över att tjejer och kvinnor inte släpper till fitta så mycket som dessa avskräden nu har behov utav.
Det är oförnuftigt.

Snarare att politiken utformas så att allt färre killar har möjlighet få sex. De hatar i regel inte kvinnor men de hatar politiker som ser till att könsbalansen i Sverige är minst 123 killar på 100 tjejer.
Vilket innebär att killar kommer få allt mindre kärlek och närhet.

Säg att det var 123 tjejer på 100 killar i Sverige visst skulle alla fall några kvinnor protestera. Fast troligtvis inte lika mycket som män eftersom de är mer genetiskt programmerade att vara ihop med kvinnor. En politik som gynnar män skulle vara att det åtminstone fanns lika många kvinnor som män i fertil ålder. Därav tycker alla vettiga män att politiken är fel sen finns det män som verkar inte bry sig om andra män för fem öre. De röstar på MP V eller FI som vill göra situationen än värre och ha 2 män på varje kvinna.
Citera
2017-09-18, 12:50
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tycker detta inlägg är ett bra avslut...bara för att du förmodligen delar dessa åsikter om kvinnor.

Nu gör ju inte alla detta, än mindre är det någon form av sanning bara för att du råkar gilla det.
Tvärtom är det ju ett exempel på samma typ av kvinnohat som brukar circulera där man ålägger kvinnor egenskaper pga sitt kön som det inte finns minsta bäring för.

ex.
"Att kvinnor är känslostyrda istället för logiskt tänkande."
Du citerade ju inte det inlägg som jag sa var ett bra avslut! Då ska du inte skriva att jag tycker att "detta inlägg" är det!

Ska jag anta att du vill stämpla mej som en som förstorar upp sej själv och sina egna kommentarer som bra avslut? Eller är du kanske en som tycker det är roligt - i största allmänhet - att förvränga vad det handlar om?

En anledning som jag angav till att jag jag tog det som jag (inte du!) hade citerat som ett bra avslut, det var ju att det hade lämnats ifred i över ett par år. En annan är att det innehöll självkritik. Jag kände mej faktiskt tveksam till om jag skulle störa ens med att svara på det. Men jag kom på ett svar som jag tyckte var bra nog och citerade (bl.a.) nämnda inlägg, för att följa upp tråden till en bra konversation. Var det så viktigt att störa detta?! Om inte, varför svarades den då inte på på så länge för att sedan plötsligt vara intressant för flera personer?

Och framför allt varför ska man inte kunna få igång en bra konversation här?
Citera
2017-09-22, 21:43
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Snarare att politiken utformas så att allt färre killar har möjlighet få sex. De hatar i regel inte kvinnor men de hatar politiker som ser till att könsbalansen i Sverige är minst 123 killar på 100 tjejer.
Vilket innebär att killar kommer få allt mindre kärlek och närhet.

Säg att det var 123 tjejer på 100 killar i Sverige visst skulle alla fall några kvinnor protestera. Fast troligtvis inte lika mycket som män eftersom de är mer genetiskt programmerade att vara ihop med kvinnor. En politik som gynnar män skulle vara att det åtminstone fanns lika många kvinnor som män i fertil ålder. Därav tycker alla vettiga män att politiken är fel sen finns det män som verkar inte bry sig om andra män för fem öre. De röstar på MP V eller FI som vill göra situationen än värre och ha 2 män på varje kvinna.

Sorry, men visste inte att du var blatte? Hitkommen för att politiskt få kunna knulla fritt.
Så skyller man/ mannen på kvinnan.
Men sådana som du borde vara glada för den massimport och av virila män och som nu sker.
Detta har jag länge varnat för, men finner inget gehör?

Men var du glad som man att denna avdelningen och för just sådana som du finns!
För egen del är jag mest intresserad av rättvisa:
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lg...babho1_500.gif
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-09-22 kl. 21:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback