2014-03-23, 08:43
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Så vänta nu, de går medvetet ut med att de har begått dataintrång? Var är polisen, varför sätts de inte dit?

Nej, det är vad meningsmotståndarna påstår och inte RG själva.
Citera
2014-03-23, 08:46
Medlem
Bengrots avatar
Martin Fredriksson stod igår på ett ABF-seminarium och pratade om hur jobbigt det var när han och hans familj blev uthängda på nätet. Nu blir han belönad för att ha gjort precis samma sak. Det är en konstig värld vi lever i.
Senast redigerad av Bengrot 2014-03-23 kl. 09:09.
Citera
2014-03-23, 08:53
Medlem
Känns jävligt provocerande. Vilken press har i modern tid frivilligt hetsat mot åsiktsfrihet? Vad blir nästa års Guldspade, Expressen skickar OG-torpeder mot invandringskritiker? Jösses, urrrk
Citera
2014-03-23, 09:03
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blappe
Om man inte kan stå för sina åsikter kanske man inte ska posta dem på internet heller.

Gäller det bara i Sverige, eller applicerar du samma resonemang även på regimkritiker i exempelvis Kina, Ryssland och Zimbabwe?
Citera
2014-03-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blappe
Om man inte kan stå för sina åsikter kanske man inte ska posta dem på internet heller.
Visst, funderar på att outa mig själv till Expo. Det kommer bli en framtida merit i mitt CV.
Citera
2014-03-23, 09:20
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Fy helvete vad sjukt, hur fan kan man få beröm för åsiktsregistrering, och bryta mot svensk grundlag?

Jag tänkte precis samma sak.
Citera
2014-03-23, 09:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Underbart, du har lyckats få tag i 2013 års jury, som du anser vara ansvariga för 2014 års utdelade guldspadar?
Det är ju lite svårt att dela ut en guldspade för 2014 när året är knappt tre månader gånget...
Citera
2014-03-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartOchGul
Detta pris bevisar enbart vad det är för galningar som jobbar som "journalister". Det är skrämmande att dessa as har monopol på den såkallade yttrandefriheten.

Jag rekommenderar folk att läsa denna länk för att se hur sinnessjuka dessa vänsterdjur är: http://toklandet.wordpress.com/2014/03/20/googla-rasifierad/
Ja, det där var riktigt otäckt. Oroväckande när man lämnar vad som normalt anses vara legitimt och går en egen väg, med en inkosekvent logik och moral(högst troligt med statstöd). Var det inte Bader-meinhof ligan som grävde ner sig i en inkonsekvent logik där det slutligen inte fanns någon annan utväg än våld?
Citera
2014-03-23, 09:41
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Har Researchgruppen ett eget utgivningsbevis? Har inte hittat något för deras sajt, där de själva publicerade listan med 6000 identiteter.

Jag skrev att de sökt utgivningsbevis.

Jag brukar kunna källhänvisa,har letat men hittar inte stället där jag läste detta.Ska hänvisa om det dyker upp igen.
Citera
2014-03-23, 11:22
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Är en av de dom gjort olaglig kreditkoll på samt hängt ut på sin sida. Har inte gjort några rasistiska uttalanden, begått personangrepp eller liknande, har bara haft argument och kritik mot invandringen och Islam.

De kallar detta för "näthat" och "rasism", men det som knäckt dessa personer och fått dem att kartlägga mig är inte något näthat eller rasism, det gör att det känns extra bra. Jag har argument - dom bemöter dessa med kriminella handlingar och hot (enda dom har att komma med). Känns alltid bra när det slutar så (knappat första gången) för då vet man att man lämnat intryck och att man har argument som verkligen biter.. Så jag har svårt att vara direkt "arg" måste jag säga.

Vilken sida är det?Kan du länka?
Citera
2014-03-23, 11:45
Medlem
blappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
Det är en både bra och dålig inställning. Anonymiserade åsikter tenderar att vulgarisera argument och debattklimatet eftersom man sällan hålls ansvarig för det man skriver och därmed kan skriva vilken smörja som helst. Det är helt klart baksidan. Åt andra hållet är det en konstig inställning eftersom att "stå för sina åsikter" förutsätter att man lever i ett öppet och åsiktstolerant samhälle - dvs. inte Sverige - och inte möts av hormonstinna och hatfulla människor som inte har någon impulskontroll och önskar dig elände för dina åsikters skull. Du har säkert stött på sådana människor i verkliga livet, ofta med hemvist inom Ung Vänster eller annan känslostyrd och förnuftslös organisation som hatar normala diskussioner.

Beträffande Guldspaden är det så fullständigt absurt och sjukt att man inte finner ord. Utnämningen är indirekt en legitimering av våld mot oliktänkande givet deltagarnas våldsövergrepp på yttrandefriheten. Dessutom finns det en irriterande inkonsekvens; vi vet allihop att om motsvarande organisation på den andra politiska extremistskalan var inblandad skulle utnämningen vara omöjlig. Det är nästan mer provocerande än själva utnämningen i sig.

Samtidigt får inte de goda Sverigevänliga krafterna låta sig provoceras allt för mycket. Indirekt bidrar ett allt för stort fokus från de förnuftiga folket över yttrandefrihetshatande propagandakampanjer som "Vi gillar olika" eller absurda angrepp från skittidningar som AB, Extremistgetingen, Metro mm. till deras legitimitet. Jag ser framför mig en framtid där vi rakryggat och öppet säger nej till sånt journalistiskt avfall (som Guldspaden) och lugnt och sansat förklarar varför det förtryckande åsiktsetablissemanget beter sig oanständigt och omänskligt mot oliktänkande.

First they ignore us, then they laugh at us, then they fight us, then we win.

För den enskilde individen är det naturligtvis negativt att bli utsatt för fysiska attentat eller attacker av AFA och RF. Ser man i det stora hela är det dock AFA och RF som skämmer ut sig och framstår som de antidemokratiska krafterna. Den s.k. "uthägningen" i expressen är ju dock inte mer än någon sorts offentlig skampåle där expressen visar på att de uthängda har "fel" åsikter. "Fel" i detta fall är ju dock endast något som expressen har bestämt. För att vinna över expressen så säger man ju endast att man står för sina åsikter och backar upp dem med argument. Det enda expressen gör då är att låta folk framföra sina åsikter i deras tidning. "Skammen" folk känner sitter ju enbart i deras egna huvuden.

Så sammanfattningsvis, negativt för individen men positivt för mångkultursmotståndarrörelsen som helhet, såtillvida folk försvarar sina åsikter.
Citera
2014-03-23, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Martin Fredriksson stod igår på ett ABF-seminarium och pratade om hur jobbigt det var när han och hans familj blev uthängda på nätet. Nu blir han belönad för att ha gjort precis samma sak. Det är en konstig värld vi lever i.
Antingen bluffar Martin Fredriksson om sitt upplevda obehag för att få på detta sätt få lite sympati av diverse PK-människor eller så är Martin Fredriksson en liten fjantig lantis från Västervik som saknar rejäla ballar och därför kissar på sig i brallorna av lite offentlig personresearch om han själv och hans omgivning.

Länk till inspelningen av ABF-seminariet: http://abfplay.se/Video/Player/2532

Observera att Henrik Johansson från Expo:s plantskola för nya nazistjägare Inte rasist men... också deltar, Johansson tycker att AFA Dokumentation=Researchgruppens uthängning av vanliga bekymmrade medborgare var något väldigt bra, i slutet av seminariet torgför Henrik Johansson också åsikten att vanliga bekymmrade medborgare som lättar på sitt hjärta anonymt på internet är ungefär lika farliga och kan jämställas med nazister.

Martin Fredriksson säger också under seminariet att nya avpixlade gräv kommer att släppas inför både EU- och riksdagsvalet, de finns fler politiker som ska få löpa gatlopp. Antagligen har Researchgruppen tänkt att hänga ut sådan som har placerats på olika listor inför valen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in