2013-12-23, 07:47
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Det verkar nästan som om vår kära journalistkår börjat snegla avundsjukt på hur de allra argaste falangerna av svenska nazister arbetar. Dessa brukar ju nämligen utföra så kallade "hembesök" där de visar vad skåpet ska stå om någon t.ex. hoppat av.
Kan du redovisa ett enda fall där en "avhoppare" misshandlats?
Citera
2013-12-23, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Kan du redovisa ett enda fall där en "avhoppare" misshandlats?

Nej, har bara hört t.ex. i intervjuer med avhoppare.
Citera
2013-12-23, 11:25
Medlem
Nu gråter Tullgren ut hos Journalisten. unvis.it/www.journalisten.se/nyheter/utsatta-hot-efter-avslojande

En person som hatar, hotar och misshandlar oskyldiga får gråta ut hos journalisten.
Citera
2013-12-23, 12:43
Medlem
Ankdammsmans avatar
Nytt bottennapp för de svenska journalisternas facktidning, och det vill inte säga lite. Vänsterextrem åsiktsregistrering avslöjas och svaret blir........ en artikel där en av de inblandade, tillika brottsdömd, får förklara sig utan obekväma frågor.

Missa inte heller ledaren där förbundets ordförande tar otvetydig ställning för åsiktsregistrering, AFA-samarbete och kollegornas rätt att slippa kritik.

Frågan blir: har ens de zimbabwiska eller kinesiska journalisterna en liknande fackledning?
Citera
2013-12-23, 17:50
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belisarios
Mycket låga odds på den.

Nätverket Ofog brukar dela möteslokaler med Revolutionära fronten i Göteborg.
Dels vid gamla Hagabion, men även vid SACs lokaler på järntorget.
Citera
2013-12-25, 19:18
Medlem
chainmails avatar
G*ttfrid Sv*rtholm W*rg, finns han i denna sfär?
Citera
2013-12-25, 19:23
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Nu gråter Tullgren ut hos Journalisten. unvis.it/www.journalisten.se/nyheter/utsatta-hot-efter-avslojande

En person som hatar, hotar och misshandlar oskyldiga får gråta ut hos journalisten.

Det är så den är dagens svenska journalist. Vurmar för yrkeskriminellt, arbetslöst slödder - speciellt om slöddret befinner sig på den vänsterextrema kanten. Självklart inga kritiska frågor om dennes digra brottsregister och hot om att söka upp och stalka en ex-flickvän för hennes politiska åsikter.

Samtidigt så sitter Helin och Mattsson med pannorna i djupa veck över den vikande tidningsförsäljningen och allmänhetens rekordlåga förtroende för journalister. De har elefanten mitt framför ögonen, med fortsätter ändock leta maskar i backen efter svar.
Citera
2013-12-26, 12:24
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vilket infantilt språk våldspsykot ligger inne med... Man hajjar liksom till lite! Han låter som en förstaårsgymnasist som skriver insändare på Hamsterpaj eller motsvarande! Ska det här vara en akademiker under utbildning? Utbildning till journalist, dessutom? Ett skrivande yrke!!!

"Buhuhuuuu.... Jag hade inget knogjärn ju! Det är olagligt!" (Sedan erkänner puckot att han bär fjäderbatong när han går på stan en glad kväll!) "Den dumma taxichauffören slog mig först och då slog jag till honom lite med min fjäderbatong och sedan kom polisgrisarna och tog mig och dumma elaka nazistdomstolen ville inte tro på mig. Buhuhhuuuu. Och jag har inga alkoholproblem! Jag dricker max en fem, sex öl och inte som andra jag känner och droger tar jag inte heller. Det fick vi lova innan vi började jobba för AFA, att man inte fick hålla på med droger och så. jag har bara tagit lite för att hålla mig vaken ibland ju!" (satir)

Fan vilken jävla fjant!

Flera saker fann jag ytterst anmärkningsvärda i hans infantila förklaring:

//Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02. mod//

Det som han själv skriver är att han hamnar i fyllebråk då och då, har alkoholproblem, han har blivit dömd för våld mot tjänsteman, brukar narkotika och använder vapen. Till råge på det så kan han inte uttrycka sig väl i skrift (trots att han verkar som journalist), verkar ha ett CV som under tidigare erfarenheter säger "lagerarbetare" och att han kan "anpassa sig snabbt till nya uppgifter". Dock så verkar han inte kunna anpassa sig till det svenska rättssamhället. Han verkar heller ha ett sunt förnuft då han tror att rätten missuppfattar honom eftersom de lyssnar på polisen, men självklart lyssnar de på polisen, polisen anses oftast som bland de mer trovärdigare då de jobbar på samma sida av lagen samt var i tjänst vid tillfället. Hur naiv kan man vara?
Senast redigerad av skunkensune 2013-12-27 kl. 08:01.
Citera
2013-12-26, 12:46
Medlem
kallingars avatar
Den där texten av Tullgren kan väl knappast vara skriven av honom själv?
Citera
2013-12-26, 13:04
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallingar
Den där texten av Tullgren kan väl knappast vara skriven av honom själv?
Det verkar så http://researchgruppentips.wordpress.com/nyheter/ , man ska aldrig bli förvånad över hur efterblivna rödingar är för om det finns något som är oändligt så är de rödingars dumhet.
Citera
2013-12-26, 13:55
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det är en parodi.
Citera
2013-12-26, 15:23
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Det är en parodi.

Den parodin ligger enbart en knivsegg från verkligheten, därför vissa har svårt att se att det är en parodi för det kunde lika gärna ha skrivits av Tullgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in