2014-03-22, 22:57
Medlem
Celerons avatar
Som om det inte vore nog med att man ser en tilltagande normalisering av extremisterna i Researchgruppen, så kommer väl också detta pris som "pricken över i:et". Här ges alltså ett pris, med vad som tycks vara även med den övriga "journalistkårens" medgillande, till folk som de facto är vänsterextremister. Flera av dem både dömda för våldsbrott och som öppet stödjer t.e.x terrorextremisterna i AFA. Man tar sig för pannan. Snacka om att man med detta också officiellt ännu mer både legitimerar och normaliserar vissa extremister.

Detta är en "snedvridning" som jag länge inte riktigt trodde på, men som jag nu misstänker inte bara faktiskt finns utan dessutom har "legat och pyrt" i årtionden i detta rike. Allt sedan en man vid namn Stieg Larsson startade sin egen lilla "spionorganisation" som kom att kallas för det idag inte helt obekanta namnet EXPO. Detta tillsammans med stora delar av media som i sin tur stort sett okritiskt låtit EXPO komma med sina "sanningar" i alla år. Det som då har hänt är att man någonstans på vägen "glömt bort" att EXPO var och är en organisation som fullständigt rabiat enbart granskar "högerextremismen". Detta så "noggrant" att de kommer med tydliga överdrifter då och då enligt "måla fan på väggen"- principen. Eller att de själva har, i alla fall haft, ganska tydliga kopplingar till extremvänstern.

Att media beskriver extremister, som de i Researchgruppen, med förmildrande eller helt andra ord än vad man borde, beroende på vilka extremister det handlar om är bara yttrerligare ett steg i ovanstående utveckling.. Detta i sin tur gör ju att många som enbart följer "gammelmedia" tror på den bilden som målas upp. Trots att rapporter i flera år från b.l.a de som verkligen har koll, som SÄPO, ger en helt motsatt resultat om vilka extremister som är det största hotet.
Senast redigerad av Celeron 2014-03-22 kl. 23:03.
Citera
2014-03-22, 23:02
Medlem
Japhys avatar
Dessa vidriga vänsterextremister måste nu börja bekämpas med alla till buds stående medel. Att de fick guldspaden får mig att må illa. Jag känner hur ett hat mot dessa äckel välla upp inom mig. Antidemokrater, fascister och pack är vad de är. Detta måste drabba hela journalistkåren!
Citera
2014-03-22, 23:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Dom lär ju ha sin framtid säkrade inom media i Sverige.

Haha, inte ens media i Sverige har någon framtid säkrad. Allt kommer gå under, det är det fina med alltsammans: Mordor håller på att rasa samman.

Angående priset så visar det bara vilka kräk journalister är. Det är den lägsta formen av liv.
Citera
2014-03-22, 23:04
Medlem
Ni ser ju själva hur det fungera.
Dom är sinnessjuka och styrs av samma idioter som styr våra politiker.
Må dom brinna i helvetet...
Citera
2014-03-22, 23:07
Medlem
Vem bryr sig? Ett gäng journalister och en tant på GU sitter i en ring och runkar av varandra.

Guldspaden betyder absolut ingenting. Det är ett mått på hur dålig journalistiken är.
Citera
2014-03-22, 23:11
Medlem
Guldspadens största sponsor är förutom Aftonbladet tidningen Dagens Arbete där Helle Klein (Expo projketet seglora kyrka) är chefsredaktör. Expo ger återigen Expo ett pris. Expo har mer makt än någonsin. - Det är bara att gratulera. De tycks inte skämmas ett dugg heller.
Citera
2014-03-22, 23:22
Medlem
SvenskOppositions avatar
Det var väl i och för sig en lågoddsare, men jag blir fortfarande förvånad över det gränslösa hat mot regimkritik som frodas bland landets "journalister". Borde inte "journalisterna" allesammans flytta till Zimbabwe? Där finns ju både negrer och ett i deras tycke passande medieklimat.

Jag är förbaskat stolt och glad över att jag förra året - äntligen - sa upp prenumerationen på både SvD och en lokalblaska. Låt Sverige bli en pissmediefri zon.
Citera
2014-03-22, 23:34
Medlem
Fjodorovs avatar
Så vänta nu, de går medvetet ut med att de har begått dataintrång? Var är polisen, varför sätts de inte dit?
Citera
2014-03-22, 23:40
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Jag är förbaskat stolt och glad över att jag förra året - äntligen - sa upp prenumerationen på både SvD och en lokalblaska. Låt Sverige bli en pissmediefri zon.

Det är bara att gratulera, själv tog jag steget till bojkott för flera år sedan och jag vägrar stödja tramsmedia, tyvärr hamnar man lite efter i nyhetsflödet men det är ett pris jag får betala antar jag.
Senast redigerad av pohjoisesta 2014-03-22 kl. 23:43.
Citera
2014-03-22, 23:45
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ska bli intressant att läsa tidningarna i morgon för att se om det finns ens en enda journalist som tar avstånd från detta vidriga beteende. En sak är klar - mitt och många andras förtroende för journalistkåren är helt och hållet förbrukat. Död och pina åt dessa vidriga kräk!
Också en detalj som jag funderade över för en stund sedan. Expressens "avslöjande" väckte ju faktiskt ganska bred kritik. Tror att de bland dem också fanns en del journalister. Frågan är om dessa personer vågar, så att säga, "svära i kyrkan", och hålla fast vid sin kritik nu också. I skrivande stund så tycks det dock som, efter en liten snabbsurf, det endast är (som man väl kunde förmoda), Expressen själv, som redan publicerat en separat artikel om just denna "spade".

Sen angående Expressen så kan man ju i sammanhanget med deras "granskning" också nämna en herre vid namn David Baas. En person som bevisligen har haft eller har kontakter med EXPO. Undrar om han inte faktiskt "jobbat" där också.

En annan sak som jag i afton tycker blir blir ännu mer tydligt är behovet av alternativa medier i Sverige, Som t.e.x flashback, Fria Tider, Avpixlat o.s.v. För man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att de flesta svenska journalisters trovärdighet i fråga om objektivitet direkt har höjts från den redan låga nivån. Snarare tvärtom.
Citera
2014-03-22, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hoppas detta uppmärksammas i internationell media.
Hoppas?

Folk får nog kämpa en hel del för att detta ska uppmärksamma utomland. Kanske inte i rikstäckande medier men i alla fall försöka få ut det till mindre medier däromkring.

Fyfan, när jag läste rubriken i dn... var bara att scrolla vidare. Fan ingen lust att läsa om skiten längre. Ett enormt jävla övertramp har de lyckats med.
Citera
2014-03-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blappe
Om man inte kan stå för sina åsikter kanske man inte ska posta dem på internet heller.
Det är en både bra och dålig inställning. Anonymiserade åsikter tenderar att vulgarisera argument och debattklimatet eftersom man sällan hålls ansvarig för det man skriver och därmed kan skriva vilken smörja som helst. Det är helt klart baksidan. Åt andra hållet är det en konstig inställning eftersom att "stå för sina åsikter" förutsätter att man lever i ett öppet och åsiktstolerant samhälle - dvs. inte Sverige - och inte möts av hormonstinna och hatfulla människor som inte har någon impulskontroll och önskar dig elände för dina åsikters skull. Du har säkert stött på sådana människor i verkliga livet, ofta med hemvist inom Ung Vänster eller annan känslostyrd och förnuftslös organisation som hatar normala diskussioner.

Beträffande Guldspaden är det så fullständigt absurt och sjukt att man inte finner ord. Utnämningen är indirekt en legitimering av våld mot oliktänkande givet deltagarnas våldsövergrepp på yttrandefriheten. Dessutom finns det en irriterande inkonsekvens; vi vet allihop att om motsvarande organisation på den andra politiska extremistskalan var inblandad skulle utnämningen vara omöjlig. Det är nästan mer provocerande än själva utnämningen i sig.

Samtidigt får inte de goda Sverigevänliga krafterna låta sig provoceras allt för mycket. Indirekt bidrar ett allt för stort fokus från de förnuftiga folket över yttrandefrihetshatande propagandakampanjer som "Vi gillar olika" eller absurda angrepp från skittidningar som AB, Extremistgetingen, Metro mm. till deras legitimitet. Jag ser framför mig en framtid där vi rakryggat och öppet säger nej till sånt journalistiskt avfall (som Guldspaden) och lugnt och sansat förklarar varför det förtryckande åsiktsetablissemanget beter sig oanständigt och omänskligt mot oliktänkande.

First they ignore us, then they laugh at us, then they fight us, then we win.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in