2014-03-19, 20:59
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
Frågan är om inte detta är åtalbart, det är ju uppmaning till brott.
Ex så är det ju så att om någon ber en annat att mörda eller misshandla en annan mot betalning så är detta grund för åtal.

Men, så som vänsterextremister idag skyddas tvivlar jag på att det lyckas

Nja. De uttryckte det inte som att de skulle ge pengar till någon som hackade Flashback. Vad de skrev var att de skulle ge pengar till den som kunde ge dem Flashbacks databas.
Citera
2014-03-19, 21:05
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nja. De uttryckte det inte som att de skulle ge pengar till någon som hackade Flashback. Vad de skrev var att de skulle ge pengar till den som kunde ge dem Flashbacks databas.
och den skulle de kunna fixa utan att begå ett brott?
Citera
2014-03-20, 09:39
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
och den skulle de kunna fixa utan att begå ett brott?

Sannolikt inte. Men det är ovidkommande då de i sitt utspel inte uppmuntrar till brott. De efterfrågade enbart databasen och sa att de skulle betala för den.
Citera
2014-03-20, 14:17
Medlem
Citat:
Det ÄR gjort, av ett större antal personer

Om en massa personer har anmält dem så antar jag att det borde ha väckts åtal vid det här laget. Eller pågår det en förundersökning fortfarande?
Citera
2014-03-20, 18:23
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUtd
Om en massa personer har anmält dem så antar jag att det borde ha väckts åtal vid det här laget. Eller pågår det en förundersökning fortfarande?
det kan ta månader eller till och med år då de inte prioriterar detta.
Citera
2014-03-20, 18:46
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Sannolikt inte. Men det är ovidkommande då de i sitt utspel inte uppmuntrar till brott. De efterfrågade enbart databasen och sa att de skulle betala för den.
Hur menar du att det inte är att uppmuntra till brott?
Skulle t.ex. någon kunna efterfråga videobevis på Researchgruppens medlemmars avrättningar och erbjuda betalning för det utan att du anser att den personen uppmanar till brott?
Citera
2014-03-20, 19:40
Medlem
Citat:
det kan ta månader eller till och med år då de inte prioriterar detta.

Ok, men finns det ett målnummer eller diarienummer hos polisen? Jag kan ringa och kolla vad som händer.
Citera
2014-03-21, 09:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Jag har snappat upp att journalister får ha en form av register i sitt arbete. Researchgruppen utger sig därför att ha journalistiskt arbete, då tillsammans med Xpressen.

De har ju sökt utgivningsbevis så föreningen vill uppfattas mer att de jobbar journalistiskt.
Har Researchgruppen ett eget utgivningsbevis? Har inte hittat något för deras sajt, där de själva publicerade listan med 6000 identiteter.
Citera
2014-03-22, 21:06
Medlem
Japhys avatar
Researchgruppen fick en guldspade

Massmedia har nu belönat det stastiliknande övergreppet som begicks av expressen och den multikriminellt belastade researchgruppen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/dns-skolgranskning-fick-en-guldspade/

Citat:
Expressen och Researchgruppen belönades i webbklassen för granskningen "Avpixlat avpixlade".

Det är alltså fritt fram med uthängning av personer med avvikande åsikter och ligger uppenbarligen helt i linje med det demokratiska ansvar som massmedia har.

Jag mår lite illa just nu, då jag inte trodde att det skulle gå så långt att de blev belönade för detta övergrepp, men det är det nya och öppna Sverige som tagit sin form.

Vad ska vi ta oss till? Dags att bli militanta? Demokratin är i sanning hotad när de som ska granska makten beter sig som fascister.

Nu är det alltså inte bara fritt fram, utan även något eftersträvansvärt att jaga privatpersoner med blåslampa för att deras åsikter avviker från etablissemangets. Det är okej att hänga ut. Brottslingar ska däremot skyddas av pressetiska regler, signalementen ska döljas. Fy för faen!

Jag antar att vänstermupparna känner sig glada nu när samhället så öppet visar sitt hat mot oliktänkande i massinvandringsfrågan.
Senast redigerad av Japhy 2014-03-22 kl. 21:09.
Citera
2014-03-22, 21:14
Medlem
Hålla koll på oppositionella belönas av regimen. Undrar om journalistförbundet i gamla DDR hade vågat sig på en sådan arrogans eller om det hade ansetts för magstarkt.
Citera
2014-03-22, 21:14
Medlem
svampdamps avatar
Hoppas detta uppmärksammas i internationell media.
Senast redigerad av svampdamp 2014-03-22 kl. 21:19.
Citera
2014-03-22, 21:24
Medlem
baggebo1s avatar
Hoppas alla kommer ihåg att SD hyllade det här och uteslöt flera personer efter de mediala övergreppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in