2010-12-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Är det hus åtta?
Nej.
Citera
2010-12-08, 11:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Nej.
Ajdå . Menmen, kan nog ändå skriva till Heimstaden och undra.
Citera
2010-12-08, 14:29
Medlem
Alvéss avatar
Var faktiskt och tittade på plats hur det ser ut i Heimstadens bostäder i Flogsta i Måndags. Det är ju inte någon dröm direkt men jag är fortfarande glad att jag fick tag på mitt rum med Toa/WC på Sernandersv 10.
Har över 600 ködagar hos dombron också men bor nog 6 mån-1 år i flogsta tills man tröttnar och hoppas att ca 1000 ködagar räcker till något najs. Har även massa HSB köpoäng men där är det sjukt, min kusin fick en lägenhet efter 22 år men en jävla massa tur
Citera
2010-12-09, 09:16
Medlem
Jooplins avatar
Fick inte rummet i Eriksberg

Ringde dock till heimstaden idag, hur lite mer exakt gick det till när ni som gjort det ringde? Jag presenterade mig, frågade om framtida släpp och sa att jag hade problem att logga in på min sida (vilket jag de facto har -på riktigt!) och var orolig att missa något. Varpå hon frågade efter mitt namn för att kontrollera att mina uppgifter registrerade, vilket de naturligtvis gjorde. Hon sa att de eventuella släpp som blir förmodligen kommer vara med inflytt i mars dessutom (med reservationen att det kan finnas de som vill flytta ut tidigare) och att jag fick hålla koll samt ev. byta webbläsare för att kunna komma in på sidan.

Tror ni detta samtal går obemärkt förbi? Det var ju knappast som om hon antecknade mina kontaktuppgifter, utan endast kontrollerade att de fanns i deras system...
Citera
2010-12-09, 09:49
Medlem
eXtremos avatar
Jag sade inte att de skulle kontrollera att jag fanns i systemet då detta är ganska osäkert, då gör de bara som man sade - kontrollerar. Jag sade att de skulle anmäla mig till de bostäder som de hade. Testa att ringa upp igen och be för att du blir kopplad till en annan person och försök igen.
Citera
2010-12-09, 09:58
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
Jag sade inte att de skulle kontrollera att jag fanns i systemet då detta är ganska osäkert, då gör de bara som man sade - kontrollerar. Jag sade att de skulle anmäla mig till de bostäder som de hade. Testa att ringa upp igen och be för att du blir kopplad till en annan person och försök igen.

Precis som jag misstänkte alltså

Problemet är att personen jag pratade med inte presenterade sig med namn, hon svarade enbart "heimstaden". Så dessvärre känns det som ett väldigt osäkert kort ifall jag skulle råka få prata med samma igen; att verka så efterhängsen lär ju inte öka ens chanser att få tag på något via dem(?)
Citera
2010-12-09, 10:01
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Precis som jag misstänkte alltså

Problemet är att personen jag pratade med inte presenterade sig med namn, hon svarade enbart "heimstaden". Så dessvärre känns det som ett väldigt osäkert kort ifall jag skulle råka få prata med samma igen; att verka så efterhängsen lär ju inte öka ens chanser att få tag på något via dem(?)
Jo den person jag ringde till sade inte heller vad hon hette, jag frågade inte för att jag ville smöra på och inte irritera denna person. Men du kommer kanske ihåg hennes röst?
Citera
2010-12-09, 11:35
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
Jo den person jag ringde till sade inte heller vad hon hette, jag frågade inte för att jag ville smöra på och inte irritera denna person. Men du kommer kanske ihåg hennes röst?

Tyvärr är mitt auditiva minne sämst. Jag minns personers utseende vilket gör det minst sagt svårt för mig att minnas folk enbart genom telefonkontakt Jävla skit att jag inte la upp taktiken bättre redan från början! Nu får jag sätta mitt hopp till att få något på heimstaden via "f5-taktiken" eller något i andrahand. Annars får jag tälta med tanke på att jag precis tackade ja till min plats.
Citera
2010-12-09, 12:36
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Tyvärr är mitt auditiva minne sämst. Jag minns personers utseende vilket gör det minst sagt svårt för mig att minnas folk enbart genom telefonkontakt Jävla skit att jag inte la upp taktiken bättre redan från början! Nu får jag sätta mitt hopp till att få något på heimstaden via "f5-taktiken" eller något i andrahand. Annars får jag tälta med tanke på att jag precis tackade ja till min plats.
`Har du testat att annonsera i UNT? Finns förhoppningsvis någon student som sitter med en två och vill dela den med någon!
Citera
2010-12-09, 14:39
Medlem
eXtremos avatar
Fick mitt kontrakt från Heimstaden för fem minuter sedan, så med risk att bli idiotförklarad så ställer jag en fråga.

Det står att man skall erlägga hyras i förskott till ett bankgiro nr. på kontraktet, detta betyder att de inte skickar en räkning utan att man själv måste tänka på att sätta in 3 023 kr i slutet av varje månad? Det står också att hyran är 30 227 kronor, detta bör rimligtvis vara årshyran men det står inte någonstans vad månadshyran är, är inte det konstigt?

På kontraktet finns det två kryss, det är alltså "safe" att underteckna vid dessa två kryss och skicka in det eller är det någonting annat jag bör veta innan jag sänder iväg det?

Citera
2010-12-09, 14:50
Medlem
Någon som vet hur stor chans det är att fixa lägenhet/studentrum på Dombron med ca 600 ködagar? Antar att det bara är Flogsta som gäller då eller?
Citera
2010-12-09, 15:12
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
`Har du testat att annonsera i UNT? Finns förhoppningsvis någon student som sitter med en två och vill dela den med någon!

Nej det har jag förvisso inte gjort, däremot har jag en annons liggandes på blocket. Annars är backup-planen att ta in på vandrarhem de första veckorna, gå med i en nation och försöka få bostad den vägen. Jäkla skit att man måste vara inskriven på UU för att få gå med i en nation, största behovet av bostad är ju rimligen innan man är inskriven.

Är det förresten någon som har koll på vilken nation som är mest fördelaktig att vara med i ur bostadssynpunkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in