2010-11-23, 21:39
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdp
Jag bodde över två år med delad dusch och för det mesta såg det bra ut. Men, det beror på vilka människor det är som bor i korridoren. Så vitt jag vet är sexrumskorridorer vanligast på rackarberget, förr kunde man se hur många rum det är i korridorerna -- kan man inte det längre?.
Nej det är precis det jag saknar, jag vill gärna veta hur många rum det är i korridorerna utan att behöva kontakta Dombron, inte för att det spelar någon stor roll då jag är glad om jag får en bostad, men mest som kuriosa.

Förlåt om jag är tjatig, men det är ganska viktigt för mig med vägglössen. Myror har mindre betydelse då de inte suger mitt blod och då det inte bosätter sig sängar och dylikt.

Så ni som bor i Flogsta kan ärligt säga att ni inte har hört talats om vägglöss förrän den artikel - http://www.ergo.nu/nyheter/20101117-lortigt-i-flogsta-hoghus - jag länkade tidigare i tråden? Det verkade ju på citatet som att vägglöss var ett återkommande fenomen i Flogsta då Heimstadens representant sade att det sker "några gånger om året".
Senast redigerad av eXtremo 2010-11-23 kl. 22:08.
Citera
2010-11-23, 22:22
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Har man ett val ska man alltid ta egen dusch, även om det blir dyrare. Tänk dig en tisdag morgon där du kanske måste gå upp 2 timmar innan du ska iväg till skolan för att hinna duscha, eller en när någon inte rensat upp ordentligt efter sig i duschen. Allt möjligt otrevligt kan ske där inne som man gärna undviker. Det finns nog de som tycker det är ok att pissa i duschen t ex och då vet du vad du kan få stå i när du ska duscha.
Jag delar dusch och ser bara fördelar. "Lokalvårdaren" tar hand om allt hår som hamnar i golvbrunnen och allt annat smuts som kan tänkas hamna där inne, även om det bara hade varit min egen skit i en egen dusch är det skönt att slippa. Har heller aldrig varit med om att det varit kö till duscharna, men har man exakt samma schema och exakt samma rutiner blir det så klart jobbigt...

Att dela på toalett skulle jag dock aldrig i helvete palla, jag ska fan kunna sitta där inne ett helt dygn utan att någon bryr sig...
Citera
2010-11-24, 02:20
Medlem
Helvete, det börjar ju närma sig vårterminen och det verkar inte som att man kan få tag på nåt? Inga nya på heimstaden och dombron brukar jag hamna på plats 35-45 så där ser det ju inte heller så ljust ut. Vad finns det för nödlösningar? Kommer det att börja droppa in massa nya strax innan jul?
Citera
2010-11-24, 07:55
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiablo
Helvete, det börjar ju närma sig vårterminen och det verkar inte som att man kan få tag på nåt? Inga nya på heimstaden och dombron brukar jag hamna på plats 35-45 så där ser det ju inte heller så ljust ut. Vad finns det för nödlösningar? Kommer det att börja droppa in massa nya strax innan jul?
Var ett släpp hos Heimstaden i måndags, men ingenting mer, trodde att fler rum skulle bli lediga.
Citera
2010-11-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Var ett släpp hos Heimstaden i måndags, men ingenting mer, trodde att fler rum skulle bli lediga.

Det kommer. Gott om tid kvar
Men försök hitta nödplan för januari om ni inte kan pendla hemifrån några veckor.
Citera
2010-11-24, 11:07
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Jag delar dusch och ser bara fördelar. "Lokalvårdaren" tar hand om allt hår som hamnar i golvbrunnen och allt annat smuts som kan tänkas hamna där inne, även om det bara hade varit min egen skit i en egen dusch är det skönt att slippa. Har heller aldrig varit med om att det varit kö till duscharna, men har man exakt samma schema och exakt samma rutiner blir det så klart jobbigt...

Att dela på toalett skulle jag dock aldrig i helvete palla, jag ska fan kunna sitta där inne ett helt dygn utan att någon bryr sig...

Visst kan det vara som du beskriver och bra i säg 90% av korridorerna, men då finns det 10% som det missköts i. Där vill man nog inte bo tänker jag mig. Därför anser jag det vara dumt att chansa.
Citera
2010-11-24, 12:13
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt.hank
Det kommer. Gott om tid kvar
Men försök hitta nödplan för januari om ni inte kan pendla hemifrån några veckor.
Bor i Stockholm, så det är lugnt, är mest att man vill ha sitt på det torra gällande bostad och slippa behöva ägna sig åt det när man väl har börjat för att kunna fokusera på studierna. Det är också av bekvämlighetsskäl då man gärna vill ha nära till sin lya och inte behöver åka tåg i 40 minuter för att komma hem när det blivit sena kvällar framför böckerna eller framför baren.

Ser att fler och fler lyor kommer upp på Dombron också, idag har två stycken studentlägenheter med pentry kommit upp om någon är intresserad.
Citera
2010-11-24, 15:24
Medlem
wotoos avatar
(I madrid, utan svenskt tangentbord)

Vill bara vara pa de sakra sidan nu.

Heimstaden= Dom slapper undan for undan och sen galler det att vara forst pa lagenheterna, dvs inga koregler!?

Dombron= Kopoaeng och man behover en jefla massa for att fa nagon bostad¿¿

Ar det dessa som ar de enda alternativen eller har jag missat nagon hemsida?

(ja blocket har man ju koll pa med)
Citera
2010-11-24, 15:38
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
(I madrid, utan svenskt tangentbord)

Vill bara vara pa de sakra sidan nu.

Heimstaden= Dom slapper undan for undan och sen galler det att vara forst pa lagenheterna, dvs inga koregler!?

Dombron= Kopoaeng och man behover en jefla massa for att fa nagon bostad¿¿

Ar det dessa som ar de enda alternativen eller har jag missat nagon hemsida?

(ja blocket har man ju koll pa med)

Korrekt.

Majklockan samt Uppsalahem finns också (kötid på båda)
Citera
2010-11-24, 16:31
Medlem
SodRs avatar
Hur funkar Heimstadens sida? Eftersom det inte finns någon kö så förstår jag att det är först till kvarn, men när publicerar de i så fall lägenheterna, så fort de blir fria eller en viss dag/tidpunkt? I så fall är det bara glida in på sidan och hålla tummarna?

Jävla skituniversitet som inte kan i princip säger att "om du inte hittar något själv så får du bo på gatan". Sjukt att de fortsätter utöka platserna på universitetet när bostadssituationen är som den är. Nationerna är ju inte till mycket glädje heller, för att ens få stå i deras köer måste man ju redan vara medlem i deras nation samt redan inskriven på universitetet. Ställde mig i diverse andra köer (majklockan, dombron etc), men det är ju strax över 6000 före mig i dem så till vilken nytta...

Vad händer om jag söker utan att hitta något, om man åker dit på inskrivningsdagen och då inte har något, vad händer då? Finns det hjälp att få? Någon som hamnat i den situationen?
Citera
2010-11-24, 20:25
Medlem
Liquidators avatar
Har fått erbjudande om ett rum på 19 m2 med pentry i Flogsta. Spontant känns det som om det kan bli sjukt trångt med ett pentry inklämt i ett korridorsrum. Någon som har erfarenhet av dessa lägenheter? Bra eller anus?
Citera
2010-11-24, 20:46
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Hur funkar Heimstadens sida? Eftersom det inte finns någon kö så förstår jag att det är först till kvarn, men när publicerar de i så fall lägenheterna, så fort de blir fria eller en viss dag/tidpunkt? I så fall är det bara glida in på sidan och hålla tummarna?

Jävla skituniversitet som inte kan i princip säger att "om du inte hittar något själv så får du bo på gatan". Sjukt att de fortsätter utöka platserna på universitetet när bostadssituationen är som den är. Nationerna är ju inte till mycket glädje heller, för att ens få stå i deras köer måste man ju redan vara medlem i deras nation samt redan inskriven på universitetet. Ställde mig i diverse andra köer (majklockan, dombron etc), men det är ju strax över 6000 före mig i dem så till vilken nytta...

Vad händer om jag söker utan att hitta något, om man åker dit på inskrivningsdagen och då inte har något, vad händer då? Finns det hjälp att få? Någon som hamnat i den situationen?
Jag hade fyra dagar kvar tills terminen startade när jag efter mycket om och men lyckades ordna en bostad så jag förstår din frustration, men allvarligt... Universitetet sysslar med utbildning, inte bostadsförmedling. Klaga på politikerna som pajat hela bostadsmarknaden istället...
Citat:
Ursprungligen postat av Liquidator
Har fått erbjudande om ett rum på 19 m2 med pentry i Flogsta. Spontant känns det som om det kan bli sjukt trångt med ett pentry inklämt i ett korridorsrum. Någon som har erfarenhet av dessa lägenheter? Bra eller anus?
Jag skulle säga att det är anus, men med rådande situation så skulle jag tveklöst ta det. Om jag inte har fel så finns det ett fullstort kök ute i korridoren ändå(?). Alla flyttar ju ändå från Flogsta efter en termin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in