2010-12-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Fick mitt kontrakt från Heimstaden för fem minuter sedan, så med risk att bli idiotförklarad så ställer jag en fråga.

Det står att man skall erlägga hyras i förskott till ett bankgiro nr. på kontraktet, detta betyder att de inte skickar en räkning utan att man själv måste tänka på att sätta in 3 023 kr i slutet av varje månad? Det står också att hyran är 30 227 kronor, detta bör rimligtvis vara årshyran men det står inte någonstans vad månadshyran är, är inte det konstigt?

På kontraktet finns det två kryss, det är alltså "safe" att underteckna vid dessa två kryss och skicka in det eller är det någonting annat jag bör veta innan jag sänder iväg det?

Nej, du får en hyresavi i slutet på månaden som avser nästa månads hyra (ibland får man tre stycken på en gång).

Ang. kryssen är det svårt att säga eftersom jag inte vet vad som står vid dem.
Citera
2010-12-09, 15:34
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Nej, du får en hyresavi i slutet på månaden som avser nästa månads hyra (ibland får man tre stycken på en gång).

Ang. kryssen är det svårt att säga eftersom jag inte vet vad som står vid dem.
Aha, tack för det! Var lite orolig att det skulle vara något annorlunda system eller så, känns bra att man får en avi, mindre chans att man glömmer bort det då!

Ang. kryssen så sitter det enn kryss i bläck bredvid två fält där jag skall skriva under samt ange datum. Men då verkar det safe så att säga. Det står i brevet att jag skall skicka tillbaka kontraktet till en person, Barbro Karlsson, men hon skrev inte till vilken adress. Tror du att det fungerar om man adresserar den till Heimstaden Uppsala eller kan det bli fel?

Fick också numret till den nuvarande hyresgästen, ringer imorgon och frågar gällande status.

Tack på förhand
Citera
2010-12-09, 15:39
Medlem
Proclaimers avatar
Är det någon som vet hur många poäng som krävs för att man ska ha skuggan av en chans att få en lägenhet via dombron? Jag har varit skriven i mer än tre år nu och har således strax över 1300 poäng, men hur många ansökningar jag än lämnar in så får jag inget erbjudande.
Citera
2010-12-09, 15:40
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Aha, tack för det! Var lite orolig att det skulle vara något annorlunda system eller så, känns bra att man får en avi, mindre chans att man glömmer bort det då!

Ang. kryssen så sitter det enn kryss i bläck bredvid två fält där jag skall skriva under samt ange datum. Men då verkar det safe så att säga. Det står i brevet att jag skall skicka tillbaka kontraktet till en person, Barbro Karlsson, men hon skrev inte till vilken adress. Tror du att det fungerar om man adresserar den till Heimstaden Uppsala eller kan det bli fel?

Fick också numret till den nuvarande hyresgästen, ringer imorgon och frågar gällande status.

Tack på förhand

Ta deras adress och lägg på ett "Att: Barbro Karlsson" så borde det fungera.
Citera
2010-12-09, 15:41
Medlem
Citat:
Japp, enligt hemsidan så sitter hon på kontoret i Uppsala så det är nog dit du ska skicka det.

http://www.heimstaden.com/uppsala-1.aspx
Citera
2010-12-09, 15:47
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Ta deras adress och lägg på ett "Att: Barbro Karlsson" så borde det fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Japp, enligt hemsidan så sitter hon på kontoret i Uppsala så det är nog dit du ska skicka det.

http://www.heimstaden.com/uppsala-1.aspx
Tack! <3

Så får jag signa kontraktet och skicka tillbaka det med en utskrift från studera.nu om jag har förstått det korrekt. Tar nog en egen kopia på kontraktet också, vill gärna ha det så att Heimstaden inte kan ändra någonting.

Är skyldig er en bärs var .
Citera
2010-12-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Är det någon som vet hur många poäng som krävs för att man ska ha skuggan av en chans att få en lägenhet via dombron? Jag har varit skriven i mer än tre år nu och har således strax över 1300 poäng, men hur många ansökningar jag än lämnar in så får jag inget erbjudande.
lägenhet eller rum? att få ett studentrum eller 2:a kräver inte så mycket, en 1:a är däremot väldigt svårt att få
Citera
2010-12-09, 16:25
Medlem
SodRs avatar
Jahapp, så har man kommit in då. Vad händer nu :P

Har ju en polare som bor inneboende i Uppsala som vill flytta till eget, så vore ju perfekt om han och jag kunde dela på en 2a-3a för 6-7k i månaden (är väl den prisklassen man får räkna med). Är det ut och jaga på blocket som gäller så här sent på terminen eller vad? Finns det något annat än blocket man bör ha ögonen på också?
Citera
2010-12-09, 16:29
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Jahapp, så har man kommit in då. Vad händer nu :P

Har ju en polare som bor inneboende i Uppsala som vill flytta till eget, så vore ju perfekt om han och jag kunde dela på en 2a-3a för 6-7k i månaden (är väl den prisklassen man får räkna med). Är det ut och jaga på blocket som gäller så här sent på terminen eller vad? Finns det något annat än blocket man bör ha ögonen på också?
UNT bör ha ett antal annonser.
Citera
2010-12-09, 16:31
Medlem
SodRs avatar
Citat:
UNT bör ha ett antal annonser.

Vad är UNT om man får fråga? :P Mycket möjligt att han kan ha dagar sparade i t.ex. dombron etc också. Är det mindre kö till större/dyrare lägenheter än de vanliga ettorna? Måste iaf undersökas.
Citera
2010-12-09, 16:33
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Vad är UNT om man får fråga? :P Mycket möjligt att han kan ha dagar sparade i t.ex. dombron etc också. Är det mindre kö till större/dyrare lägenheter än de vanliga ettorna? Måste iaf undersökas.
Upsala Nya Tidning.

Ja, det skall vara ett "p" .
Citera
2010-12-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer

bump. Har ca 600 dagar där. Finns det hopp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in