2010-02-17, 12:22
Medlem
Anmälde intresse på ett studentrum i Flogsta igår via heimstadens hemsida. Hade idag ett erbjudandebrev i inkorgen, dom vill ha svar inom några dagar och därefter kommer lägenheten att fördelas....betyder det att jag fått den? Känns lite väl lätt.
Citera
2010-02-17, 13:26
Medlem
Malvolios avatar
Bor själv på väktargatan i Kvarngärdet och det är ett mycket trevligt område. Nackdelen är väll att det bara finns 2: or och 3: or här och runt hälften (tror jag) är studentbostäder medans resten är familjebostäder.
Bruden bodde på Kantorn innan (vilket är området bredvid väktargatan) och det är mer studentkorridorer och det är också rätt lungt och trevligt fast till tentatider och främst sommaren så festas det rätt friskt där och gärna hela nätterna, vilket är kul i sig om det inte vore för att det är väldigt lyhört i de husen (man hör vad alla i huset gör).
Kantorn är inte heller något för de som är invandrarfientliga då det bor väldigt mycket såna där.
I övrigt så är Kvarngärdet jävligt trevligt då det är nära till stan och lika nära ut till gränby centrum.
Citera
2010-02-17, 17:05
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Anmälde intresse på ett studentrum i Flogsta igår via heimstadens hemsida. Hade idag ett erbjudandebrev i inkorgen, dom vill ha svar inom några dagar och därefter kommer lägenheten att fördelas....betyder det att jag fått den? Känns lite väl lätt.
Om det finns ett pdf bifogat med lite lägenhetsinfo har du med all säkerhet fått den.
Heimstaden kör på ett drop-in system, så alla har lika stor chans att få en lägenhet (i motsats till studentstadens tack för att du registera dig för 2 år sen system).

Tänk på att vissa perioder är lättare än andra. Sen vinter (typ feb) är otroligt lätt. Att söka i typ september är dock nästan omöjligt.
Citera
2010-02-17, 19:35
Medlem
Vet att detta tagits upp tidigare nån stans i tråden, men jag hittar det inte. Hur ska man tolka lägenhetsnummret för att få veta vilken våning och vilket hus? Är det hus: våning, lägenhetsnr?
T.ex. 12:456 = hus 12, våning 4 lägenhet 56?
Citera
2010-02-17, 20:37
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Vet att detta tagits upp tidigare nån stans i tråden, men jag hittar det inte. Hur ska man tolka lägenhetsnummret för att få veta vilken våning och vilket hus? Är det hus: våning, lägenhetsnr?
T.ex. 12:456 = hus 12, våning 4 lägenhet 56?
Korrekt.
Du kan dock skriva 12:456 i alla formella sammanhang, posten kommer ändå rätt.
Citera
2010-02-17, 22:58
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Om det finns ett pdf bifogat med lite lägenhetsinfo har du med all säkerhet fått den.
Heimstaden kör på ett drop-in system, så alla har lika stor chans att få en lägenhet (i motsats till studentstadens tack för att du registera dig för 2 år sen system).

Tänk på att vissa perioder är lättare än andra. Sen vinter (typ feb) är otroligt lätt. Att söka i typ september är dock nästan omöjligt.

Betalar man hyra juni-juli? Annars kan man väl anmäla sitt intresse i slutet av maj/början av juni och få lägenhet men börja betala när man flyttar in, i augusti?
Citera
2010-02-17, 23:21
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles
Betalar man hyra juni-juli? Annars kan man väl anmäla sitt intresse i slutet av maj/början av juni och få lägenhet men börja betala när man flyttar in, i augusti?
Studentrum via heimstaden har ingen hyra under juni-juli (2 mån).
Ja, det borde fungera att ta ett rum för juni/juli och således slippa lite hyra.
Citera
2010-02-17, 23:23
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ja, det borde fungera att ta ett rum för juni/juli och således slippa lite hyra.

ok, vet du vad chanserna är för att få nåt under den tiden?
Citera
2010-02-17, 23:31
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles
ok, vet du vad chanserna är för att få nåt under den tiden?

Få ett studentrum hos heimstaden? Dom har ingen kötid så det är först till kvarn som gäller. Vill du chansa lite så söker du innan urval 1 presenteras. Med risk för att inte komma in och därmed få betala uppsägningshyran men det är nog inga större problem att lyckas hyra ut den lägenheten kanske?

MVH/Ted Bundy
Citera
2010-02-18, 20:52
Medlem
Jollyss avatar
Citat:

Om jag inte minns fel så stod det på mitt kontrakt att man betalar hyra för juni-juli om man flyttar in då, tyvärr.
Citera
2010-02-19, 11:49
Medlem
Citat:

Du har fått den blev lika förvånad själv... men så är det!
Citera
2010-02-20, 17:38
Medlem
KattOchPringless avatar
Jag har läst en distanskurs på 7,5hp på UU förut. Får jag inte söka reccebostäder då?

I så fall känns den kursen jävligt onödig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in