2011-06-16, 19:06
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantzel
Är det omöjligt att hitta bostad i uppsala eller finns det en chans?
Beror på.

Hur många dagar har du hos Dombron? Hos Majklockan? Är du villig att bo i andra hand? Inneboende? Kan du tänka dig att bo i Gottsunda eller Gränby? Är du inne och kollar på Heimstaden varje dag? Är du helnykterist och medlem i ett nykterhetsförbund?

Det är inte omöjligt.
Citera
2011-06-16, 22:52
Medlem
Pixoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantzel
Är det omöjligt att hitta bostad i uppsala eller finns det en chans?

Nej. Jag vet inte om jag hade väldigt mycket tur men jag fick ett rum vid andra försöket hos heimstaden. Uppdaterade sidan kanske 10 ggr om dagen i en vecka sisådär. Gäller att ligga i dock.
Citera
2011-06-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixos
Fick precis veta att jag fått ett rum med pentry på sernanders väg 11 till hösten!

Antar att jag ska känna mig jävligt lyckligt lottad att få ett pentry som första bostad

Har jag några grannar här kanske?

Nu när jag har mitt på det torra vill jag bara önska er andra lycka till i jakten!

Själv fick jag korridorsrum i 8an så rätt nära iaf! Nån annan här inne som ska bo i 8an?
Citera
2011-06-17, 10:51
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmea
Själv fick jag korridorsrum i 8an så rätt nära iaf! Nån annan här inne som ska bo i 8an?
Vilken våning fick du på?
Citera
2011-06-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vilken våning fick du på?

5e våningen blev det. Bor du där eller?
Citera
2011-06-19, 14:50
Medlem
svampdamps avatar
Hur blir det med bostaden om man inte kommer in på den linje man sökt? Ska man då betala över 6000 för en lägenhet man inte använder tills bindningstiden går ut? Heimstaden verkar inte vara ett sådant fan av andrahandsuthyrning pga denna orsak. Får väll hyra ut svart då, har ingen lust att betala dessa 6000+.
Senast redigerad av svampdamp 2011-06-19 kl. 14:54.
Citera
2011-06-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur blir det med bostaden om man inte kommer in på den linje man sökt? Ska man då betala över 6000 för en lägenhet man inte använder tills bindningstiden går ut? Heimstaden verkar inte vara ett sådant fan av andrahandsuthyrning pga denna orsak. Får väll hyra ut svart då, har ingen lust att betala dessa 6000+.

Din lägenhet läggs ut på heimstaden, om den som "får" lägenheten önskar flytta in tidigare(det vill alla som inte har något i augusti göra) så slipper du såklart hyran!
Citera
2011-06-19, 16:25
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatblad
Din lägenhet läggs ut på heimstaden, om den som "får" lägenheten önskar flytta in tidigare(det vill alla som inte har något i augusti göra) så slipper du såklart hyran!

Så du tror inte att det kommer vara något problem?
Citera
2011-06-19, 17:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmea
5e våningen blev det. Bor du där eller?
Nej, men jag vet ett och annat om det huset och den korridoren. Från hus nr 8 kastades det ut möbler från en hel korridor under valborg, det var utanför detta hus som absolut flest saker låg när jag kom hem. Så titta upp om du kommer hem på kvällen/natten. Just våning fem skall ha två vilda korridorer, det är vad jag har hört från vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om det enbart är två månader är risken att de upptäcker din svarta uthyrning minimal, så kör på det .
Citera
2011-06-19, 20:55
Medlem
[quote=eXtremo]Nej, men jag vet ett och annat om det huset och den korridoren. Från hus nr 8 kastades det ut möbler från en hel korridor under valborg, det var utanför detta hus som absolut flest saker låg när jag kom hem. Så titta upp om du kommer hem på kvällen/natten. Just våning fem skall ha två vilda korridorer, det är vad jag har hört från vänner.

Oookej.... ehm, som i roliga partytyper eller pundiga wt-losers? Jag själv är lagd åt det ordentliga, lite präktiga hållet så det här kan bli spännande
Citera
2011-06-19, 23:03
Medlem
Är ju inte säkert att de stökiga bor kvar! Brukar försvinna och komma till flera stycken per läsår! Om inte annat får du väl resonera med folket!
Citera
2011-06-20, 13:46
Medlem
eXtremos avatar
Har en ganska så bra möjlighet att flytta in till stan, men jag har en liten fråga gällande hyror. Hur hög hyra tror ni att man kan klara av utan att leva på nudlar och ravioli vecka in och vecka ut? Där jag bor nu betalar jag en hyra på ca 3100 kronor, flyttar jag kommer det vara en höjning med ungefär 900 kronor.

Hur mycket betalar ni som inte bor i studentkorridor, och hur ser er övriga ekonomi ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in