2010-03-10, 14:04
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
Det skulle nog sjunka till botten, men du tillsätter ju vätska så det blir ju svårare att separera det du inte vill ha och Cocillana .

Enklast är nog låta stå i kylskåpet 1 vecka, sedan ned med ett sugrör och ta godsakerna från botten

1 vecka räcker väl inte...
Citera
2010-03-12, 00:53
Medlem
smokey.the.bears avatar
Äh, skit i vad dom andra säger.

Dra 1 dl... Dagen efter kommer du må illa o spy en gång... Sen slut på "ATn".
Det var hur jag upplevde det.

Jag drev, skit inte i vad dom andra säger, gör som du själv vill, det är högst inviduellt hur du känner dig på cocillana, både för och efter.
Citera
2010-03-12, 08:40
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Är fint o dela upp en halvliter om dagen i mina ögon
Citera
2010-03-13, 01:58
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey.the.bear
1 vecka räcker väl inte...

På apoteket säger det att man ska skaka vid varje användning och ibland säger ju läkaren vid morgon/kväll, så det sker nog ganska snabbt. Jag antar att de fäller ut även fast de inte ska vara i kylskåpet pga av detta.
De ska ju nu mera så i rumstemperatur den nya "batchen" så att ha i kylskåpet borde bara skynda på utfällningen.
Citera
2010-03-14, 22:41
Medlem
Hej!
Jag skriver på forum för första gång. Så innan ja skriver en fråga vill jag berätta ....lite.
Det är tredje dag som jag är hemma med feber 39,3 grader (det högsta) och mår hemsk, pyton.... (lägg andra synonymer som passar dig).

Vad kan det vara? Kanske du undrar. Jo.. Cocillana-E.
Pga att precis tre dagar jag dricker den den då förstod jag orsak?
mängden - absolut för mycket och jag är medveten det.
Jag har använd

men även varna er
Citera
2010-03-18, 00:06
Medlem
lindagipzys avatar
Brukar grogga med skiten. Drar du i dej en kvarting explorer, 5-6 bärs, och en halvliter cocilana kan ja garanterar att man blir skön, men extrem förstörd efteråt. men de håller i sej som fan. farligt, men trevligt.
Citera
2010-03-18, 11:55
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindagipzy
Brukar grogga med skiten. Drar du i dej en kvarting explorer, 5-6 bärs, och en halvliter cocilana kan ja garanterar att man blir skön, men extrem förstörd efteråt. men de håller i sej som fan. farligt, men trevligt.

Låter lite farligt men själv så älskar jag smaken av Cocillana så jag förstår varför du groggar på den
Coca cola borde göra en Cocillana läsk, eller hur?!
Citera
2010-03-19, 13:26
Medlem
Om man skulle råka vara allergisk, hur skulle det utmärka sig? Och efter hur lång tid?
Citera
2010-03-20, 01:42
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggy13
Hej!
Jag skriver på forum för första gång. Så innan ja skriver en fråga vill jag berätta ....lite.
Det är tredje dag som jag är hemma med feber 39,3 grader (det högsta) och mår hemsk, pyton.... (lägg andra synonymer som passar dig).

Jag har använd

men även varna er

VA?

edit: Fanns det en fråga i detta?
Senast redigerad av sventumba 2010-03-20 kl. 01:46.
Citera
2010-03-20, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sagitta
Om man skulle råka vara allergisk, hur skulle det utmärka sig? Och efter hur lång tid?

Symtomen kommer ganska snabbt.

Lite om allergi och anafylaxi, saxat från senaste numret av Apoteket:

"Reaktionerna delas in i överkänslighet och anafylaxi:

Överkänslighetsreaktion

Lindriga besvär är nässelutslag, rinnande näsa, nysningar, stickningar och stickningar runt munnen, svullnad runt ögon och mun, lätt illamående.

Anafylaxi delas i
1. Svårare symtom är kraftiga buksmärtor, diarrèer, kräkningar, rastlöshet och oro, lindrig astma.

2. Allvarliga symtom är sväljningsbesvär, skällande hosta, medelsvår astma, svimningskänsla och känsla av katastrof.

3. Livshotande symtom är svår astma, urin- och avföringsavgång, oregelbunden puls, yrsel, förvirring, medvetslöshet.
"

Googla gärna på anafylaktisk chock för mer info (och bättre förklaring på det jag skriver nedan, är ingen läkare).

En sak som kan vara bra att veta är att första gången man äter/dricker något man är allergisk mot händer oftast inte så mycket, man får kanske lite klåda och utslag osv. Nästa gång däremot kan det bli värre, med svullnad i halsen till den grad att man inte längre kan andas. det hände mig på just Cocillana, blev iltur till akuten för att få kortison och allergitabletter. Numera har jag en stor varningstriangel för allergi mot Cocillana i journalen.

Himla trist eftersom Cocillana är oslagbart mot hosta, har aldrig tagit det i russyfte.

Googla gärna på anafylaktisk chock för mer info (och bättre förklaring på det jag skriver, är ingen läkare).
Citera
2010-03-20, 19:47
Medlem
Tack Vanillia!
Drack nästan 1 dl denna morgon, och nu när ruset är över är jag extremt uttorkad. Jag kan dricka hur mycket vatten som helst och mina läppar och tunga är vitaktiga, sen så har jag såklart ont i huvudet.
För mig var ruset dåligt den mesta av tiden, de två-tre första timmarna funkade ganska bra, jag blev lugn och fick ett positivt humör. Efter det så har jag bara känt mig grumlig i hjärnan och fruktansvärt trött så att jag inte ens kunnat sitta upprätt framför datorn och surfat utan att somna till. Har kanske sovit 2 timmar sammanlagt idag, om inte mer. Ska det vara såhär? Ganska miserabel vara i såna fall.
Citera
2010-03-21, 18:42
Medlem
groengubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggy13
Hej!

Jag har använd

men även varna er

Va i helvete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in