2009-10-18, 18:39
Medlem
Bambi79s avatar
Sånt har man ju i kylen ja... jäkla apotek här hemma.
Citera
2009-10-20, 14:21
Medlem
plucaps avatar
Ett litet tips: bli inte övermodig bara för att ruset inte märks.

När jag prövade första gången (~1 dl) kände jag inget när ruset la sig. I fredags däremot klunkade jag i mig 2 dl under dagens gång (och mådde sjukt mys.) Framåt lördag eftermiddag dock hade jag så ont i skallen att jag trodde jag skulle sprängas. Inget hjälpte, inte ens värktabletter. Kändes dessutom ganska risigt i magen och inte fan hjälper det att man är förstoppad också. Det enda jag kunde göra var att sova. Framåt måndag morgon hade det gått över men det var en riktigt jävlig helg. Keep in mind
Citera
2009-10-25, 17:03
Bannlyst
litet tips från mig

För mycket intagande av denna helt ok tripp medecinen kan paja din galla (även om det är tillfälligt bara) Och det är ingen rolig upplevelse.

Kunde inte äta utan att mår ordentligt illa, kunde inte ens ta mig en grogg på en fest utan att vilja kaskad kräkas på 2 mån

fast.... ska nog försöka få ut en flaska på min nya vårdcentral innan journalerna börjar funka som dom ska
Citera
2009-10-25, 18:53
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Detta är konstigt, varenda gång jag tar detta så får jag sådan otrolig klåda efter några timmar, helt sjuk klåda alltså. Idag var det verkligen hemskt, kliades överallt, var tvungen att hoppa in i duschen, sen blev det ännu värre så att jag kliade tills det började blöda. Kan det ha något med min medicin att göra? Går på SSRI (Citalopram) 30 mg om dagen. Får den här klådan varenda gång, är det verkligen meningen att det ska vara så?

Histaminfrisättning, bieffekt av alla opioider.
Citera
2009-10-31, 19:23
Bannlyst
Intressant och lång tråd och nu ännu längre!

Är lite snörvlig och hostig! och är hemkommen från en familjemiddag där de tyckte synd om mig och erbjöd mig lite hostmedecin!

Visst tänke jag, det är väl något skit de har köp i någon "naturbutik" och döm till min förvåning när de lämnar över en halvflaska cocillana-etyfin

Jag ser genast vad det är och frågar om den är bra! Javisst säger de.

Så nu är man hemma och har dragit tre "snappsar" på samanlagt 90ml och det är tydligen 2.5mg etylmorfinhydroklorid per ml

Fan vad det smakar illa, tror jag kan svälja det ändå!

Lång tråd som sagt, vilken dos ska man rikta in sig på?
Citera
2009-10-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Intressant och lång tråd och nu ännu längre!

Är lite snörvlig och hostig! och är hemkommen från en familjemiddag där de tyckte synd om mig och erbjöd mig lite hostmedecin!

Visst tänke jag, det är väl något skit de har köp i någon "naturbutik" och döm till min förvåning när de lämnar över en halvflaska cocillana-etyfin

Jag ser genast vad det är och frågar om den är bra! Javisst säger de.

Så nu är man hemma och har dragit tre "snappsar" på samanlagt 90ml och det är tydligen 2.5mg etylmorfinhydroklorid per ml

Fan vad det smakar illa, tror jag kan svälja det ändå!

Lång tråd som sagt, vilken dos ska man rikta in sig på?

Haha vill se deras min när du lämnar tillbaka en tom flaska
Citera
2009-10-31, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toxxxic
Haha vill se deras min när du lämnar tillbaka en tom flaska

Det är ett senare problem
Citera
2009-10-31, 19:37
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Det är ett senare problem

Spola upp resterna i en annan flaska sen dänger du flaskan i backen eller bara ljuger att du tappat den i golvet. Problem solved.
Citera
2009-11-02, 14:04
Bannlyst
hrm

Fick hostmedecin i en burk av morsans jobbar kompis en gång (då hadde jag inte upptäkt cocalianas undebara "biefekter") och halsade allt innan jag lade mig för att försöka sova inför en ny arbdag.... vad mamma inte sa till mig var att det var just cocaliana så blev ju hög som ett hus och rätt illamående... ringde min förman och förklarade läget varför jag inte kunde jobba och han garvade åt mig bara och tyckte det nog var bäst att jag stannade hemma och flummade.. var smart att vara skamsen :P gick och skällde ut mamma efter det (kund eju ha förlorat jobbet om jag gick dit påverkad)

Nu är jag mindre efter och kollar på fass innan jag tar något alt googlar eller kollar här alles gut nu ska jag shoppa lite gotte
Citera
2009-11-03, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
Spola upp resterna i en annan flaska sen dänger du flaskan i backen eller bara ljuger att du tappat den i golvet. Problem solved.

Flaskan är gjord av plast, så den kan vara lite svår att slå sönder!

Hur som helst så tog jag 1dl och följde upp med att par öl. Kände inget speciellt och beslutade mig att dricka lite till, närmare sagt 7st 30ml mått. Effekten uteblev och jag kommer ej att sträva efter att upprepa den.
Citera
2009-11-14, 04:03
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Histaminfrisättning, bieffekt av alla opioider.

Har en burk Lergigan hemma, det skall tydligen vara en antihistamin, skulle det funka mot klådan?
Citera
2009-11-14, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Har en burk Lergigan hemma, det skall tydligen vara en antihistamin, skulle det funka mot klådan?

du har pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in