2008-03-25, 03:26
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Fick nyligen mer cocillana etyfin utskrivet av läkare. Satt på en lång bussresa och tänkte softa till det lite (tar annars max x2 av utskriven, använder det bara när jag har hosta). Drack därför kanske 1.5dl under loppet av 1.5 timme, dock gav det endast en flummig effekt, ingenting jämfört med när jag druckit 35-40ml för över ett halvår sedan när jag skulle vara utan medicinflaskan i ca 10 timmar. Har inte använt det sen i höstas så resistans är det nog inte heller snack om. Därför funderar jag på om kroppen har något ämne den producerar för att hämma effekten om man tar mycket eller om jag bara har en resistans liggandes kvar i kroppen? Någon som har provat att flumma på mindre doser istället för att stjälpa i sig 2dl direkt?

Ta allt på en gång istället vid nästa tillfälle. Cocillana ruset är inte speciellt långt, och kan tänka mig att effekten inte hinner komma igång alls om du dricker den så sakta. Men det är bara vad jag tror.
Citera
2008-03-26, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Fick nyligen mer cocillana etyfin utskrivet av läkare. Satt på en lång bussresa och tänkte softa till det lite (tar annars max x2 av utskriven, använder det bara när jag har hosta). Drack därför kanske 1.5dl under loppet av 1.5 timme, dock gav det endast en flummig effekt, ingenting jämfört med när jag druckit 35-40ml för över ett halvår sedan när jag skulle vara utan medicinflaskan i ca 10 timmar. Har inte använt det sen i höstas så resistans är det nog inte heller snack om. Därför funderar jag på om kroppen har något ämne den producerar för att hämma effekten om man tar mycket eller om jag bara har en resistans liggandes kvar i kroppen? Någon som har provat att flumma på mindre doser istället för att stjälpa i sig 2dl direkt?

Jag skulle inte köra på så mycket direkt, specielt inte om man har en tolerans. Har du funderat över om du hade ätit lite den där dagen då du fick en bra effekt och kanske ätit mycket den dagen du fick en dålig effekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Ta allt på en gång istället vid nästa tillfälle. Cocillana ruset är inte speciellt långt, och kan tänka mig att effekten inte hinner komma igång alls om du dricker den så sakta. Men det är bara vad jag tror.

Ruset är mycket olikt - iallafall för mig - ibland så är det bara 2-3 timmar och ibland så har ruset varit över 6 timmar långt.
Senast redigerad av Brico 2008-03-26 kl. 02:51.
Citera
2008-03-28, 08:48
Medlem
H4RDC0REs avatar
Har lita i kylskåpet, ska nock fan slänga i mig nån dl ikväll då.
Citera
2008-03-28, 18:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4RDC0RE
Har lita i kylskåpet, ska nock fan slänga i mig nån dl ikväll då.

Gå ut lugnt typ 0,6dl, tar ett tag innan det smäller också.
Citera
2008-03-28, 18:12
Medlem
H4RDC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Gå ut lugnt typ 0,6dl, tar ett tag innan det smäller också.

Förra gången va det 1,5dl
Citera
2008-03-28, 18:17
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Förra gången va det 1,5dl

Haha, ok! Lät lite som första gången...
Förövrigt måste min kropp vara bygd för cocillana eller nåt. Mår som en prins i nästan en vecka när jag har fått en halvliter utskrivet .
Citera
2008-04-01, 11:48
Medlem
antonfs avatar
Är det bara jag som tycker att kaffe/koffein boostar kicken av Cocillana?

Kan förstås vara placebo, men dricker jag kaffe ca 10 min efter jag intagit Cocillana så känns det betydligt skönare, jämfört med om jag inte dricker kaffe.

Jag själv tycker dock att det låter väldigt osannolikt att kaffe skulle påverka något.
Citera
2008-04-01, 18:01
Medlem
H4RDC0REs avatar
Sitter atm och sveper lite och inväntar.
Citera
2008-04-01, 22:21
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Sitter atm och sveper lite och inväntar.

Informera när det slagit igång
Citera
2008-04-01, 22:55
Medlem
Om man vill sova efter intag så är det ingen risk att man slutar andas elr nått?
Citera
2008-04-01, 22:58
Avslutad
Borde ha gjort de för ett tag sen, eftersom det var några timmar sen han satt och drack.
Citera
2008-04-01, 23:16
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D81
Borde ha gjort de för ett tag sen, eftersom det var några timmar sen han satt och drack.

Helt sant, tittade inte när han postade det. Det bör ju i princip vara över nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in