2008-02-28, 18:02
Medlem
Indianpundares avatar
Om man tog 40-60 ml idag vid lunch kan man gå ut o festa senare på kvällen vid 9 typ?
Citera
2008-03-02, 19:11
Bannlyst
Jag har en flaska som gick ut i november.. den botar fortfarande hosta va?
Citera
2008-03-03, 23:17
Medlem
Tog ca 1 dl cocillana för nån vecka sen, tog det ungefär vid kl 12 på natten. Så skönt att gå och lägga sig när det börjar kännas och kliar skönt på hela kroppen. När jag vaknade dagen efter var det skolan som gällde, stanna kvar och mysa i sängen ? eller gå till skolan? Nae skolan var tvunget, mådde fortfarande mycket bra. Ingen sa något förutom någon som tyckte ja såg hängig ut. Vid lunch sen kände ja ingen matlust överhuvudtaget men det var ju äppelpaj, en liten bit får ja i mig tänkte ja, de gick ner en bit sen kände ja hur det tog emot. Men ajjja ut och röka en cigg, de va gott.. Men den där äppelpajen började göra sitt, kände hur jag började må riktigt illa. Var till och med tvungen att springa in på toan och spy 2 ggr. när jag kom ut från toan stod det några ettor och stirrade, måste ha hört att ja spydde. Sen fick ja inte va kvar i skolan längre, alla trodde ja hade magsjuka och ville inte va i närheten av mig hehe,
Citera
2008-03-05, 01:20
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Om man tog 40-60 ml idag vid lunch kan man gå ut o festa senare på kvällen vid 9 typ?
Ja
Citat:
Ursprungligen postat av RedGinger
Jag har en flaska som gick ut i november.. den botar fortfarande hosta va?
Det gör den säkert men frågan är väl mer om det fortfarande är ofarligt att dricka den om det skulle ha bildats några farliga ämnen i den men det är bara en teori som är osannolik.
Citera
2008-03-05, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Ja

Det gör den säkert men frågan är väl mer om det fortfarande är ofarligt att dricka den om det skulle ha bildats några farliga ämnen i den men det är bara en teori som är osannolik.

Jepp, det är smm du själv skriver osannolikt att det skulle vara farligt att dricka Coccillana som är 4 månader "för gammal". Bäst före-datum sätts alltid med god marginal. Har flaskan förvarats i kylen är det ingen fara!
Citera
2008-03-05, 16:44
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Jepp, det är smm du själv skriver osannolikt att det skulle vara farligt att dricka Coccillana som är 4 månader "för gammal". Bäst före-datum sätts alltid med god marginal. Har flaskan förvarats i kylen är det ingen fara!
Ja, och så är det ju så att den är "bäst" före det utsatta datumet. Det behöver ju inte betyda att den är dålig för det.
Citera
2008-03-17, 11:01
Medlem
The Heirophants avatar
Testade Cocillana i fredags. Drack 1,7dl. Kliade lite efter ca.1 timme annars ingenting alls. Grymt besviken, det enda jag kände var illamående dagen efter...
Kan bero på att jag tagit ganska mycket Tramadol de senaste veckorna (runt 600mg/dag)? Dock slutade jag med detta på Onsdagen och trappade ner lite. Tog typ 2*50mg torsdag och fredag.
En positiv sak var dock att jag hade AT från Tramadolen och den verkade försvinna efter mitt Cocillana-intag...
Nää, i fortsättningen får det bli Tramadol när man vill bli skön istället....

Kan tänka mig att använda detta i AT-syfte om det inte bara var ren tur denna gång
Citera
2008-03-17, 14:43
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Testade Cocillana i fredags. Drack 1,7dl. Kliade lite efter ca.1 timme annars ingenting alls. Grymt besviken, det enda jag kände var illamående dagen efter...
Kan bero på att jag tagit ganska mycket Tramadol de senaste veckorna (runt 600mg/dag)? Dock slutade jag med detta på Onsdagen och trappade ner lite. Tog typ 2*50mg torsdag och fredag.
En positiv sak var dock att jag hade AT från Tramadolen och den verkade försvinna efter mitt Cocillana-intag...Nää, i fortsättningen får det bli Tramadol när man vill bli skön istället....

Kan tänka mig att använda detta i AT-syfte om det inte bara var ren tur denna gång

Du svarar på din egna fråga men det ända du gör är att för tillfället lindra AT, men samtidigt kan du förlänga den!
Citera
2008-03-18, 00:47
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Du svarar på din egna fråga men det ända du gör är att för tillfället lindra AT, men samtidigt kan du förlänga den!

Jo, förstod det. Förut har det dock tagit längre tid innan AT´n gett sig. nu var den helt borta då illamåendet från Cocillanan gav sig. Jag är ju dock inte säker på om jag tagit exakt lika mycket eller lika länge då så jag är väl bara ute och cyklar...
Cocillanan "hjälpte" alltså till med nedtrappningen på samma sätt som ett par Tradolan skulle gjort, det visste jag iofs redan....

Tyckte bara att det var ett konstigt sammanträffande att det försvann samtidigt?

Nåja, hur som helst. Ingen mer Cocillana för mig i "rus-syfte" iallafall då detta var totalt bortkastat...
Citera
2008-03-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppad
Dosering is the key, körde i mig 3/4 av en flaska och det gick mer eller mindre åt helvete.

Började med att klia lite i hårbottnen sen spred de sig till ansiktet och resten av kroppen. Hela ansiktet svullnade och förblev så i ca 30 min, sen började det klia i handflatorna och när jag då kliade tillbaka så blev dem helt varma och svullnade till 2x storlek :P Blev rätt nojjig när svullnaden inte försvann på 3 dagar. Så ta det lugnt ^^

Du kan nog vara allergisk mot nåt av ämnena i flaskan. Jag svepte dock just cirka 0.5 deciliter av den här sörjan, och hoppas jag får nån sorts skönt rus. Väger runt 70 kg, kanske man bör ta 0.5 till, så man hamnar kring 1.0 deciliter?

Och det smakar faktiskt inte så illa. Det är inte gott, men definitivt inte äckligt.
Citera
2008-03-19, 08:07
Medlem
Jag drog i mig en halv flaska när jag hade en kodeintolerans på runt 300 mg. Blev väl som en 300 mg dos.
Citera
2008-03-24, 03:20
Medlem
capzyLs avatar
Fick nyligen mer cocillana etyfin utskrivet av läkare. Satt på en lång bussresa och tänkte softa till det lite (tar annars max x2 av utskriven, använder det bara när jag har hosta). Drack därför kanske 1.5dl under loppet av 1.5 timme, dock gav det endast en flummig effekt, ingenting jämfört med när jag druckit 35-40ml för över ett halvår sedan när jag skulle vara utan medicinflaskan i ca 10 timmar. Har inte använt det sen i höstas så resistans är det nog inte heller snack om. Därför funderar jag på om kroppen har något ämne den producerar för att hämma effekten om man tar mycket eller om jag bara har en resistans liggandes kvar i kroppen? Någon som har provat att flumma på mindre doser istället för att stjälpa i sig 2dl direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in