2007-11-20, 19:04
Medlem
Metals avatar
Jag tog en dos innan idag vid kanske 3-4 tiden.
Jag trodde det var ett 5 ml mått så jag tänkte ta 8 st sådana för att då få i mig 40 ml.
Men jag tyckte det var rätt äckligt så jag tog bara 3 st.
Efter en stund så började jag känna mig lite lugn.
Lite senare så känndes det riktigt jobbigt i nacken och det var jobbigt att sitta vid datorn.
Sen började jag gå lite vingligt.
Tyckte att det var konstigt eftersom läste om att man behöver minst 40 ml för att känna ngt
Nu när jag gick och kollade så var det 30 ml mått! Så jag hade då fått i mig 90 ml.

Det har även kliat en hel del.
Tycker inte cocillana var så bra eftersom jag mår illa.
Vilade i ca 20 minuter och det blev bättre, men jag mår inte speciellt bra.
Citera
2007-11-20, 19:36
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metal
Jag tog en dos innan idag vid kanske 3-4 tiden.
Jag trodde det var ett 5 ml mått så jag tänkte ta 8 st sådana för att då få i mig 40 ml.
Men jag tyckte det var rätt äckligt så jag tog bara 3 st.
Efter en stund så började jag känna mig lite lugn.
Lite senare så känndes det riktigt jobbigt i nacken och det var jobbigt att sitta vid datorn.
Sen började jag gå lite vingligt.
Tyckte att det var konstigt eftersom läste om att man behöver minst 40 ml för att känna ngt
Nu när jag gick och kollade så var det 30 ml mått! Så jag hade då fått i mig 90 ml.

Det har även kliat en hel del.
Tycker inte cocillana var så bra eftersom jag mår illa.
Vilade i ca 20 minuter och det blev bättre, men jag mår inte speciellt bra.

90ml är inte så farligt. Brukade ta 1dl som startdos förut när jag hade min flaska hemma. Det hjälper att ligga och vila, men tyvär så kommer illamåendet ofta tillbaka när du reser dig upp. Känner du att du mår riktigt illa, så hjälper det garanterat att spy! Har t.om. upplevt det som riktigt skönt att äntligen få spy, efter att ha legat i 2h och mått illa.

Det blir ofta så på opiater först, att man mår illa alltså. Men det blir bättre tider senare kan jag lova .
Räkna inte med så mycket sömn heller. Och klia inte för mycket! En polare kliade så mycket att han hade rivsår och började blöda på armarna och i ansiktet.

Hoppas det går bra
Citera
2007-11-20, 19:56
Medlem
Indianpundares avatar
Cocillana haha måste fan va de äckligaste jag dryckit, men man blev rätt lugn på't , och sen om man kliade sig så stannade den där kli känslan kvar typ i 20 sek sköönt =)
Citera
2007-11-20, 20:10
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Cocillana haha måste fan va de äckligaste jag dryckit, men man blev rätt lugn på't , och sen om man kliade sig så stannade den där kli känslan kvar typ i 20 sek sköönt =)

Först smakar det helvete ja, men efter man har druckit det ett tag så tycker man faktiskt inte att det smakar så illa som det gjorde först, det gör inte jag iaf. Nu kan jag lätt klunka ner lite cocillana, medans jag förut var tvungen att ha ett stort glas cola redo och fick kväljningar när jag svepte det
Citera
2007-11-20, 22:10
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Först smakar det helvete ja, men efter man har druckit det ett tag så tycker man faktiskt inte att det smakar så illa som det gjorde först, det gör inte jag iaf. Nu kan jag lätt klunka ner lite cocillana, medans jag förut var tvungen att ha ett stort glas cola redo och fick kväljningar när jag svepte det

För mig var det tvärtom, i början var det okej att dricka, nu tycker jag det smakar fruktansvärt äckligt.
Citera
2007-11-24, 05:01
Medlem
Mycket vacker cocillana faq
Citera
2007-11-24, 14:05
Medlem
Underdarks avatar
Det stog att man inte skulle blanda cocillana med benzo.

Gäller det även benzoliknande mediciner som imovane, stilnoct eller sonata?
Citera
2007-11-24, 14:35
Medlem
sudoks avatar
hmm jag drack nån hostmedecin som var morfin baserad. jag drack på tok för mycket läste inte som vanligt. Sen höll jag på köra över en kärring på vägen till mcdonlads. Fast kände mest mig lite konstig några minuter efter intaget. Kanske var detta då

*edit* kollade i kylen den stod kvar var detta
Citera
2007-11-24, 15:08
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudok
hmm jag drack nån hostmedecin som var morfin baserad. jag drack på tok för mycket läste inte som vanligt. Sen höll jag på köra över en kärring på vägen till mcdonlads. Fast kände mest mig lite konstig några minuter efter intaget. Kanske var detta då

*edit* kollade i kylen den stod kvar var detta

Hur mycket drack du då? Om du mest kände dig lite konstig så kan det väl inte varit några jättestora mängder?
Citera
2007-11-24, 15:12
Medlem
sudoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Hur mycket drack du då? Om du mest kände dig lite konstig så kan det väl inte varit några jättestora mängder?

ne det jag tänkte på var ingen större mängd, men vart lite vinglig och glad ett par minuter

ett fullt snapsglas var det väll en 6a inte 100 kan varit en 4 med
Citera
2007-12-07, 12:54
Medlem
Har en riktig jävla hosta och funderar hårt på att dra ner till vårdcentralen och försöka få ut en flaska.
Citera
2007-12-09, 03:40
Medlem
Du kan ju lägga till att en blanding mellan alkohol och cocillana kan orsaka så det blir svårt att andas. Säkert många som har gjort och kommer göra det misstaget.

För övrigt så var det en fin FAQ, specielt den 'neutrala effekt'-delen;
Neutrala Effekter:
Klåda
Illamående ( kan hända vissa )
du blir sederad... alltså blir din motorik försämras liksom din balans.
Du får försämrad fokus och uppfattningsförmåga ( synapsförmåga och liknande blir även påverkade )

Brukar få många olika effekter.. är först avslappnad och skön, och det får gärna klia lite (klåda), det är riktigt skönt för mig. Så först mår jag toppen, sen då den börjar släppa händer det att jag börjar må lite illa och blir varm och senare några timmar efter så spyr jag + att jag blir förstoppad.
Och det med toleransen har jag märkt.. den är nästan skrämmande. :P

Edit: nån som vet hur berondeframkallande det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in