*ändrat*
tvåa på bollen
Men en helt annan grej, vem är egentligen Maria Engelwinge som försvarar Fanny med näbbar och klor på ett extremt upptrissat och aggressivt sätt?
Alla fannys försvarare har verkligen taggarna utåt och tar minsta lilla ifrågasättande som en djup kränkning
ta bara jaylazkar t.ex
I inlägget
http://www.arsinoe.se/mitt-varde-avg...-man/#comments
Skrev användaren Gabriel som kommentar
Citat:
Gabriel skriver:
18 november, 2013 kl. 09:46
Det som oroar mig efter att ha läst kommentarer är konceptet känsloarbete. När en börjar betrakta allt i en relation som arbete är det knappast konstigt att en blir stressad och utarbetad. Ens relation är ju det som ska bygga upp inte ge en massa annat arbete
och fick som svar av jaylazkar
Citat:
jaylazkar skriver:
18 november, 2013 kl. 12:58
Hej Gabriel och hej ditt manliga tolkningsföreträde! För en som mig, som inte innehar din privilegierade position i denna värld, så är det ganska uppenbart att de åsikter du för fram i denna kommentar är åsikter du kan ha pga uppenbarligen är du en man i ett patriarkat. Att du ens vågar komma här och smeta in detta kommentarfält med din maskulina oro känns bara så respektlöst och hum…ja, väldigt maskulint. Fanny beskriver en verklighet för kvinnor i ett patriarkat -anledningen till att du inte kan känna igen dig i beskrivningen och komma här och ha lite åsikter om ”hur det borde vara egentligen” är för att du uppenbarligen är en man. Det är personer som du som gör att det känns som att vi aldrig kommer kunna krossa patriarkatet. Du gör mig besviken, precis som alla andra män gör mig besviken när de fortfarande vill exploatera kvinnor för deras eget välmående.
Jag förstår verkligen inte, varför så upprörd över en så otroligt intetsägande kommentar?