2013-11-22, 13:30
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
OMFG.

Fanny vill alltså förbjuda amning. Är Fanny troende? Det enda som kan förklara denna "logik" är om hon tror på en Gud (som är man) och har "skapat" kvinnan till ett offer för amning.

Fast hon skrev sedan att hon skojade... Men lite dumt av henne att skoja för risken är ju stor att hon tillskrivs än mer vansinne. . . Som då precis skedde här.
Citera
2013-11-22, 13:37
Medlem
*ändrat*
tvåa på bollen

Men en helt annan grej, vem är egentligen Maria Engelwinge som försvarar Fanny med näbbar och klor på ett extremt upptrissat och aggressivt sätt?

Alla fannys försvarare har verkligen taggarna utåt och tar minsta lilla ifrågasättande som en djup kränkning

ta bara jaylazkar t.ex

I inlägget

http://www.arsinoe.se/mitt-varde-avg...-man/#comments

Skrev användaren Gabriel som kommentar

Citat:
Gabriel skriver:
18 november, 2013 kl. 09:46
Det som oroar mig efter att ha läst kommentarer är konceptet känsloarbete. När en börjar betrakta allt i en relation som arbete är det knappast konstigt att en blir stressad och utarbetad. Ens relation är ju det som ska bygga upp inte ge en massa annat arbete

och fick som svar av jaylazkar

Citat:
jaylazkar skriver:
18 november, 2013 kl. 12:58
Hej Gabriel och hej ditt manliga tolkningsföreträde! För en som mig, som inte innehar din privilegierade position i denna värld, så är det ganska uppenbart att de åsikter du för fram i denna kommentar är åsikter du kan ha pga uppenbarligen är du en man i ett patriarkat. Att du ens vågar komma här och smeta in detta kommentarfält med din maskulina oro känns bara så respektlöst och hum…ja, väldigt maskulint. Fanny beskriver en verklighet för kvinnor i ett patriarkat -anledningen till att du inte kan känna igen dig i beskrivningen och komma här och ha lite åsikter om ”hur det borde vara egentligen” är för att du uppenbarligen är en man. Det är personer som du som gör att det känns som att vi aldrig kommer kunna krossa patriarkatet. Du gör mig besviken, precis som alla andra män gör mig besviken när de fortfarande vill exploatera kvinnor för deras eget välmående.

Jag förstår verkligen inte, varför så upprörd över en så otroligt intetsägande kommentar?
Senast redigerad av eventuelltettnamn 2013-11-22 kl. 13:46.
Citera
2013-11-22, 13:52
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eventuelltettnamn
*ändrat*
tvåa på bollen

Men en helt annan grej, vem är egentligen Maria Engelwinge som försvarar Fanny med näbbar och klor på ett extremt upptrissat och aggressivt sätt?

Alla fannys försvarare har verkligen taggarna utåt och tar minsta lilla ifrågasättande som en djup kränkning

ta bara jaylazkar t.ex

I inlägget

Jag förstår verkligen inte, varför så upprörd över en så otroligt intetsägande kommentar?

Genom att aggressivt slå bort oliktänkande, med epitet som rasist så dödar de debatten, vilket är viktig att göra om man ska få en homogen "debatt" där alla tycker lika. Personer som Fanny klarar inte av att ta debatten då de inte har några vettiga argument.
Citera
2013-11-22, 15:01
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Det var väl fan att en man inte kan tycka ett endaste skit utan att det ska klassas som "tolkningsföreträde" utav Helena. Med företräde så antar jag att det menas att tränga sig före i resonemangskön och då blir ju surfittorna undanknuffade = offer.. Och vips så var vi där.

Vi män ska alltså helt enkelt hålla käften så att vi inte förtrycker.
Citera
2013-11-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eventuelltettnamn
*ändrat*
tvåa på bollen

ta bara jaylazkar t.ex

I inlägget

För att JayLazkar et.al. inte är intresserade av saklig debatt. De kan bara säga emot genom att attackera halmgubbar. Vad tror ni händer om man påtalar den enda konstanta faktorn i alla Jaylazkars och Fannys interaktioner med män?
Citera
2013-11-22, 15:18
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
För att JayLazkar et.al. inte är intresserade av saklig debatt. De kan bara säga emot genom att attackera halmgubbar. Vad tror ni händer om man påtalar den enda konstanta faktorn i alla Jaylazkars och Fannys interaktioner med män?

Är det bara jag, eller är Fanny den första kvinna i historien som faktiskt skulle kunna kureras med riktigt hårt knull? Detta är i vanliga fall en dålig kliché, men jag tror att allt gnäll härstammar i brist på läkemedelet KUK (TM).

Citat:
https://twitter.com/sinoes/status/403878333009895424
Vill hitta en partner som är lika världshatande som jag. Dras av ngt jävla skäl till "positiva" män
.
Citera
2013-11-22, 16:01
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Är det bara jag, eller är Fanny den första kvinna i historien som faktiskt skulle kunna kureras med riktigt hårt knull? Detta är i vanliga fall en dålig kliché, men jag tror att allt gnäll härstammar i brist på läkemedelet KUK (TM).

Självfallet! hennes manshat bottnar givetvis i det faktum att hon bara haft usla älskare.
Citera
2013-11-22, 16:11
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
OMFG.

Fanny vill alltså förbjuda amning. Är Fanny troende? Det enda som kan förklara denna "logik" är om hon tror på en Gud (som är man) och har "skapat" kvinnan till ett offer för amning.

Hon vill ju förbjuda barnafödande så varför inte. Varför ens uppfostra barnen? Låt artificiella livmödrar skapa barnet, sen kan hen få näringsdropp i en kuvös tills det är dags för staten att ta över med uppfostringsanstalter där hen lär sig vad hen ska tycka och tänka. Det är ju logiskt då hjärntvätt från födseln är den enda chansen att införa samhället hen strävar efter. Givetvis är alla män ,utom ett fåtal avelshannar och slavar, utrotade och pojkfoster sorteras och aborteras bort baserat på dess genetiska egenskaper.
Citera
2013-11-22, 16:19
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
"...Där det inte var vardag att höra om hur förnedrande någon blivit behandlad av arbetsförmedlingen eller socialstyrelsen." Har Fannys vänner så mycket kontakt med HSAN och/eller socialstyrelsens rättsliga råd? Eller är det kanske så att den hyperintelligenta Fanny inte känner till skillnaden mellan försörjningsstödsenheten hos den lokala kommunen och socialstyrelsen?

Det måste vara fan så svårt och/eller ovanligt att bli illa behandlad direkt av socialstyrelsen, nog för att dom drar upp nationella riktlinjer för sjukskrivning osv men då brukar man säga att man blir illa behandlad av fk. Nej, självfallet är hon så dum att hon inte vet skillnaden på socialstyrelsen och socialtjänsten.
Citera
2013-11-23, 14:35
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
"dom marcherar på gator och torg med polisens beskydd, de attackerar antirasister med politiskt beskydd"

Såklart dom gör, det kallas demokrati. Och hur attackerar man någon med politiskt beskydd? Eller har antirasisterna politiskt beskydd? Felstavningar blandas med dom och de till ett obegripligt inlägg. Vilka är dom? Vilka är de? Sd? Svp? Afa?

Citat:
"det räcker med att vara kritisk mot Sd, då har en fullt sin demokratiska uppgift"

Hon verkar ha en relativt skev uppfattning om vad demokrati innebär. Och bara för att glaset är fullt så har man inte fullt upp det så du vet kära anknäbb.
Citera
2013-11-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Såklart dom gör, det kallas demokrati. Och hur attackerar man någon med politiskt beskydd? Eller har antirasisterna politiskt beskydd? Felstavningar blandas med dom och de till ett obegripligt inlägg. Vilka är dom? Vilka är de? Sd? Svp? Afa?

Hon verkar ha en relativt skev uppfattning om vad demokrati innebär. Och bara för att glaset är fullt så har man inte fullt upp det så du vet kära anknäbb.

Skev uppfattning... hon är faktiskt så oerhört korkad att hon på fullt allvar tror att det hon säger/tycker/tänker är det enda rätta. Är man emot det, så är man emot fanny och då är man odemokratisk. Hon är ett exempel på hur Stalin och grabbarna tänkte. Ett klassiskt exempel på ett riktigt kräk faktiskt. Njut av att studera hennes bisarra hjärna, för hon tror faktiskt på fullt allvar att hon är räddning för "detta samhälle".
Citera
2013-11-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Skev uppfattning... hon är faktiskt så oerhört korkad att hon på fullt allvar tror att det hon säger/tycker/tänker är det enda rätta. Är man emot det, så är man emot fanny och då är man odemokratisk. Hon är ett exempel på hur Stalin och grabbarna tänkte. Ett klassiskt exempel på ett riktigt kräk faktiskt. Njut av att studera hennes bisarra hjärna, för hon tror faktiskt på fullt allvar att hon är räddning för "detta samhälle".

Kom inte det fram för länge sedan? Att demokrati för Fanny, det är att Fanny får lov att ha åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in