Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorEbba
Du måste komma ihåg att de flesta killar som hänger på flashback helt saknar kvinnliga vänner, eller något vettigt att göra om dagarna, så därför klankar de ner så mycket på feminister.
Tja, det är ju ganska lätt att tracka grupper såsom kommunister, islamister, nazister och feminister.
Just Fanny lyckas ju placera sig i mer en en av de grupperna...
De har förövrigt något gemensamt, något som de alltid tar förgivet samtidigt som de utnyttjar den för sina egna syften - demokrati-föraktet.
Genom sina våldsbejakande ideologier så demonstrerar Fanny ett extremt förakt för just det demokratiska systemet. Vad hon inte fattat är att ett sådant system måste tillåta alla grupper att få komma till tals. Till och med de som själva är anti-demokratiska, såsom nazister eller kommunister.
Det hela är troligtvis en mognadsfråga.
Citat:
Fanny skriver:
16 september, 2013 kl. 11:15
Jag är inte beredd att dö för nazisters rätt att uttrycka sig nej. Däremot är jag beredd att dö i kampen emot dem.
Erik skriver:
Jo det förstår jag efter allt du skrev. Motdemonstrationer är bra på detta sätt, att visa att många fler inte är av samma åsikt som dem.
Jag förstår bara inte varför du tycker att personer med en annan åsikt än vad du har, inte skulle ha rätten att uttrycka den och att polisen i detta läge just ska skydda DINA åsikter och inte deras.
Fanny skriver:
Det handlar inte om att de har andra åsikter utan om att de har hemska och förtryckande åsikter.
Erik skriver:
Ok. Jag reagerade på att du inte tyckte att polisen skulle skydda deras rätt att uttrycka deras åsikt.
Fanny skriver:
Jag vet. Jag tycker som du kanske märker att du har helt fel.
Erik skriver:
Vad synd att vi inte ska kunna ha en öppen debatt i samhället, oavsett vad det gäller för frågor.
Fanny skriver:
Vad synd att du accepterar nazism.
Ifrågasätter man deras våldsamma och odemokratiska metoder så "accepterar man nazism".