2013-12-28, 18:48
Medlem
Moixas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Jag har en mening leva för mig själv, skita i resten. Vara en fin liten skugga som utnyttjar allt och alla. Njuta. Vara så omoralisk som jag kan och INGENTING kommer hända! ;D

För någon som har varit så hjärntvättad av hotet ifrån helvetet så är detta en befrielse utan like för mig. Jag fruktar inget, jag är för smart för staten när det kommer till hurrmmm... Så jag är LYCKLIG som fan! Men det är kul att skriva om det. Se vad andra tycker.

Dingusmcduck

Ursäkta,vad fan har detta med mitt inlägg att göra? karolinerna dog på fältet för att de trodde på Gud. De är skrivet för fan i historien. De var nödvändigt för dem att tro att de spelar ingen roll ifall de står eller hukar sig för Gud har redan valt ut vilka som ska dö.

Så du anser att du nu har blivit en fara för samhället? Jag kan i alla fall konstatera att det i mitt fall, som ateist ända ut i tårna, inte finns någon plats för att utnyttja allt och alla eller att ens medvetet skada någon fysiskt. Visst förekommer det medvetna förolämpningar ibland, men ingenting i det jag gör skulle kunna klassas som en fara för samhället.

Det kanske är så att du vill skylla någon sorts emotionell instabilitet du har på ateismen, att göra ateismen till boven i dramat när ditt problem eller ditt förhållande till samhället och andra människor egentligen beror på någonting helt annat. Sociopati ligger nog närmast till hands och det är ett område helt separerat från och utan logiska kopplingar till ateism.
Citera
2013-12-28, 18:48
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
om gud inte fanns så skulle ateism vara sanning.

Men det finns ju ingen gud. Ändå är ateism inte sanning. Det är avsaknad av tro på en föreslagen gud.
Citera
2013-12-28, 18:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bogomil

Lägg ned, det där är skit som kom efteråt, för att kunna få saker att låta mer samhällsrätt. För mig finns Ateism och det är avsaknande av tro på gudar. Se wikipedia. Vad Sverige eller andra länder har hittat på sen skiter jag blankt i.

Naturligvis refererar jag i detta sammanhang till samhällets allmäna funktionalitet*, som endast indirekt gynnar mig och iblant faktisk begränsar mig.

Jag är nämligen en idealistisk ateist, och anser att du är intellektuellt ohederlig i dina försök på att göra dig själv till allmän representant för din egen teist/ateism existentiella dikotomi.

* Som jag anser fungerar bäst i sekularismen.
Citera
2013-12-28, 18:51
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Så du anser att du nu har blivit en fara för samhället? Jag kan i alla fall konstatera att det i mitt fall, som ateist ända ut i tårna, inte finns någon plats för att utnyttja allt och alla eller att ens medvetet skada någon fysiskt. Visst förekommer det medvetna förolämpningar ibland, men ingenting i det jag gör skulle kunna klassas som en fara för samhället.

Det kanske är så att du vill skylla någon sorts emotionell instabilitet du har på ateismen, att göra ateismen till boven i dramat när ditt problem eller ditt förhållande till samhället och andra människor egentligen beror på någonting helt annat. Sociopati ligger nog närmast till hands och det är ett område helt separerat från och utan logiska kopplingar till ateism.

Alla dessa fina namn ni kommer med... sociopat för att man inte vill vara slav för samhället, jo, visst...

Jag är Ateist, punkt slut. Jag tror inte på några gudar, hur jag lever har inte med min trosyn att göra. Nu är du löjlig. Nej, jag är helt enkelt inte rädd för något kosmiskt straff så varför ska jag då bry mig? du säger att jag är inte ateist för att jag är självisk, det var så skrattretande så jag vill gråta.

Man måste ha moral för att vara ateist? tillåt mig skratta!

Bogodil

jag anser att alla fina samhällsord som kommit upp senare är rappakalja och är lika intressanta som kristendomen Man kan vara en ond,god eller obrydd ateist. Ateist är fortfarande avsaknande av en tro. Allt annat är bla bla bla bla.
Senast redigerad av Neon666 2013-12-28 kl. 18:53.
Citera
2013-12-28, 18:52
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Jag är ateist

Jag skiter i om universum tycker si eller så, ifall det ens har ett medvetande. Det är skräp och jag bryr mig 0 om det.

Nu har jag berättat min stånd punkt, var tycker du, är det jag säger fel?

Jag är ateist och jag tycker inte att universum är skräp, delar av det möjligtvis men i sin helhet är det ganska fint i sin komplexa enkelhet.

Genom att ej vara övertygad en högre existens, vara en ateist, betyder inte att man ej kan tro på sin egen, och alla andras mellan existens och de mellan-naturliga krafter vi besitter att göra nåt kul med.
Citera
2013-12-28, 18:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
fast anledningen att du skrev "semantisk akrobatik" är bara på grund av att du försökte maximera din egennytta, eftersom när du säger "semantisk akrobatik" så känner du att du har rätt och jag har fel, vilket ger dig en ego-boost, vilket bevisar bara det jag redan snackade om tidigare.

Hur skulle "att ha rätt" automatisk leda till "egennytta"? Jag kan "ha rätt" om saker jag förespråkar utan att detta förespråkande är i mitt eget intresse.
Senast redigerad av Bogomil 2013-12-28 kl. 19:02.
Citera
2013-12-28, 18:56
Medlem
Hellre satanism än ateism. Hellre ateism än allt annat. Men hade jag asa tron funnits hade jag gärna offrat ett par lamm till frukost, vid mid vinter blotet.
Citera
2013-12-28, 18:58
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Du gör verkligen skäl för ditt namn, du har virrat bort det här fullständigt, vad fan vill du?

Skriv helt enkelt ut den jävla frågan istället för att gå som en katt runt en het grönt.

Vi kan börja med frågan "Vad tror du t ex första konciliet i Nicaea var till för?" som jag tidigare ställde helt ovirrigt såvitt jag kan bedöma. Sen kan vi ta frågan om hur jag skulle hamna i en situation där jag skulle behöva "försvara min ateism" genom att utstå tortyr. Till att börja med.
Citera
2013-12-28, 19:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bogodil

jag anser att alla fina samhällsord som kommit upp senare är rappakalja och är lika intressanta som kristendomen

Är "sekularism" för svårt ett ord för dig.

Citat:
Man kan vara en ond,god eller obrydd ateist. Ateist är fortfarande avsaknande av en tro. Allt annat är bla bla bla bla.

Ja, särskild DITT blabla, där du gör dig själv till representant för ateismen, helt ignorerar vad ateismen överlag är annars, varför ateismen är för ohomogen till att vara en samhällsfara och att ateismen överlag förespråkar samhälls-sekularism (och INTE anti-teism).
Citera
2013-12-28, 19:03
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Vi kan börja med frågan "Vad tror du t ex första konciliet i Nicaea var till för?" som jag tidigare ställde helt ovirrigt såvitt jag kan bedöma. Sen kan vi ta frågan om hur jag skulle hamna i en situation där jag skulle behöva "försvara min ateism" genom att utstå tortyr. Till att börja med.

Ja så? det var väl innan protestanterna kom till. Det var ju då det enade den kristna läran... Det visar ju bara att de enade sin lära. Vad vill du med det?

Såklart du kan, ifall regeringen anser att ateism är farligt därför att den är svårkontrollerad så kanske de skulle börja med klassisk tortyr för att ni ska ge upp den. Konstigare saker har hänt.

Bogodil

Blev less och kollade upp skiten, http://en.wikipedia.org/wiki/Secularism

Nytt löjligt ord jag kommer lägga 0 vikt på. Bara en massa krångel och tjaffs. Men Sverige och USA är bra att komma up med nya onödiga krångliga ord.
Senast redigerad av Neon666 2013-12-28 kl. 19:08.
Citera
2013-12-28, 19:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Ja absolut, ateismen är farlig för samhället, eftersom en ateist vill maximera sin egennytta nu när man bara lever en gång. Till vilken nytta ska en ateist skänka sina pengar när han inte tror på ett belöningssystem efter döden?

Jo men just det, jag ska genast sluta skänka pengar

Riksfåne
Citera
2013-12-28, 19:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Självklart, varför ska man ägna tid åt andra när man har så kort tid själv?
Varför inte? Vi har alla en kort tid på jorden.

Men, för att återknyta till TS. Du har rätt i att ditt synsätt är farligt för samhället om det får fäste i befolkningen. Det är dock INTE ett synsätt sammanflätat med ateismen, lika lite som dess motsats är en nödvändig konsekvens av religiositet.

SÅ... din TS borde ha lytt. "Mitt synsätt är faktiskt farligt för samhället" och inte skyllt det på ateismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in