Citat:
Ursprungligen postat av
Neon666
Jag skiter hårt i vad Islam betyder, det kan få betyda, vi älskar alla. Det är inte en freds religion. För de handlar om att slå ned de otrogna och sprida guds ord. Kristendomen handlar om att få kontroll över de som följer den.
Oavsett vad du säger, Du är inte så hipp på vad fredlös och kättare var eller? På kristendomens tid så var du kristen eller kättare. Tror du något annat får du kolla upp din historia. Sverige är baserat på kristna grunder där brottslingen är sjuk och behöver hjälp mer än straff.
Ordet betyder underkastelse, det var min poäng. Kristendom handlar såvitt jag förstått för de flesta kristna om att ett människooffer (fast människan ifråga var en gud, om man frågar ovan nämnda koncilium) sonade arvssynden, åtminstone för dem som accepterar Jesus som sin Gud och Frälsare. Allt detta är rappakalja för mig, men om du ska tala om kristendom och islam hjälper det att ta reda på vad du talar om.
Kristendomens tid, förresten, när var det? Jag tror inte det är jag som behöver "kolla upp" min historia.