2013-12-28, 18:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Jag har en mening leva för mig själv, skita i resten. Vara en fin liten skugga som utnyttjar allt och alla. Njuta. Vara så omoralisk som jag kan och INGENTING kommer hända! ;D

För någon som har varit så hjärntvättad av hotet ifrån helvetet så är detta en befrielse utan like för mig. Jag fruktar inget, jag är för smart för staten när det kommer till hurrmmm... Så jag är LYCKLIG som fan! Men det är kul att skriva om det. Se vad andra tycker.

Fint att du funnit en väg ut och att du är lycklig i det valet. Men du upprepar gång på gång att du i detta ditt nya liv "utnyttjar allt och alla". Är det verkligen en nödvändig konsekvens av det val du gjort. Menar du att respekt för andra - för dig - är sammanbundet med en religiös tro?
Citera
2013-12-28, 18:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
att existera innebär att man vill maximera sin egennytta. alla vill maximera sin egennytta, även kristna och andra religiösa, så jag skulle inte förneka den Sanningen.

Nja. det finns ju etiska system .... UTAN religion ...... som inte centrerar på individen. Du har kanske hört talas om dessa system?
Citera
2013-12-28, 18:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det där är svenska löjlighets språket som ska försöka komplicera till saker. Ateism är avsaknande av tro på Gudar punkt slut!

Visst, men vad har det med sekularism att göra? Som jag redan har skrivit förväxlar du dessa.
Citera
2013-12-28, 18:38
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
fast du har fortfarande inte svarat på min fråga om hur du vet att ateismen är den absoluta sanningen? skulle vara intressant att höra.

Hur skulle frånvaron av en tro på något vara en sanning?
Citera
2013-12-28, 18:39
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
motivera.

varför försöker du just nu maximera din egennytta genom att påstå du har rätt?

att du säger att jag har fel visar ju bara att jag har rätt, eftersom du försöker maximera din egennytta.

Du skrev att alla gör detta, vilket är fel.

Jag tycker att Bogomil kom med ett rätt bra svar ovan.
Citera
2013-12-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Hur skulle frånvaron av en tro på något vara en sanning?
om gud inte fanns så skulle ateism vara sanning.
Citera
2013-12-28, 18:40
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fint att du funnit en väg ut och att du är lycklig i det valet. Men du upprepar gång på gång att du i detta ditt nya liv "utnyttjar allt och alla". Är det verkligen en nödvändig konsekvens av det val du gjort. Menar du att respekt för andra - för dig - är sammanbundet med en religiös tro?

Självklart, varför ska man ägna tid åt andra när man har så kort tid själv?

Bogomil

Lägg ned, det där är skit som kom efteråt, för att kunna få saker att låta mer samhällsrätt. För mig finns Ateism och det är avsaknande av tro på gudar. Se wikipedia. Vad Sverige eller andra länder har hittat på sen skiter jag blankt i.
Citera
2013-12-28, 18:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
att du säger att jag har fel visar ju bara att jag har rätt, eftersom du försöker maximera din egennytta.

Semantisk akrobatik.

Även ateister kan vara idealister (dock inte i positivistisk betydelse).
Citera
2013-12-28, 18:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
om gud inte fanns så skulle ateism vara sanning.

Vänligen relatera till ATEISM, inte till din egen selektiva version av den.
Citera
2013-12-28, 18:45
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursäkta,vad fan har detta med mitt inlägg att göra? karolinerna dog på fältet för att de trodde på Gud. De är skrivet för fan i historien. De var nödvändigt för dem att tro att de spelar ingen roll ifall de står eller hukar sig för Gud har redan valt ut vilka som ska dö.

Karolinerna dog på fältet för att de dödades på fältet dit de beordrats att gå, oavsett om de var kristna, muslimer eller fsm-anhängare. Hur vore det om du skulle svara på åtminstone en fråga?
Citera
2013-12-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Semantisk akrobatik.

Även ateister kan vara idealister (dock inte i positivistisk betydelse).
fast anledningen att du skrev "semantisk akrobatik" är bara på grund av att du försökte maximera din egennytta, eftersom när du säger "semantisk akrobatik" så känner du att du har rätt och jag har fel, vilket ger dig en ego-boost, vilket bevisar bara det jag redan snackade om tidigare.
Citera
2013-12-28, 18:48
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Karolinerna dog på fältet för att de dödades på fältet dit de beordrats att gå, oavsett om de var kristna, muslimer eller fsm-anhängare. Hur vore det om du skulle svara på åtminstone en fråga?

Du gör verkligen skäl för ditt namn, du har virrat bort det här fullständigt, vad fan vill du?

Skriv helt enkelt ut den jävla frågan istället för att gå som en katt runt en het grönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in