Citat:
Ursprungligen postat av
Snubbenmax
Kan någon som åkte förra året (Global Journey) berätta lite om hur det gick till från flygplatsen där ni reste ifrån tills de att ni slog upp tälten?
Är intresserad av att veta t ex, när och vad fick ni visa ID, vad står på E-voucherna som vi får i April, hur gick placeringen på planet till, vet ni några som inte var 18 som var på flygplanen, hur gick det till när man fick sitt armband osv?
Lite info finns ju på sidan och i mailen vi fick men skulle vilja höra eran "upplevelse" liksom

Asså allting fungera som en helt vanlig resa, du tar med dina biljetter du får sedan via email till flygplatsen. Visar upp dem samt pass,(Flyg biljetten) lämmnar in väskorna på bandet. Har du bokat biljetterna tillsammans så kommer ni nog bli tilldelade platser brevid varandra. om inte annat så går det att lägga önskemål där om någon polare skulle hamna väldigt avsides. "Det gjorde jag allfall"
När ni väll har landat så hämtar man givetvis upp sina väskor först och främst. Sedan där ifrån var det skyltat vart man skulle gå. Och om jag inte minns helt fel så var utdelningdiskarna för Global Journey i samma hall som där man fick sina väskor.
I varjefall vid GJ disken skall ni bara lämna in återigen en annan E-Voucher som ni fått via mail, och där tror jag också att man skulle visa upp sina pass.
Därefter fick får man sina kuvert med all info samt era armband. Sedan var det bara att följa personalen som jobbar för TL så kom man ut till bussarna.