2014-07-22, 11:44
Medlem
Layss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Ja,kanske det. Men var skulle folk ha blivit rånade?

Handlade om att folk blev av med saker i tälten. Enligt info-disken jag snackade med hade någon (en liga) natten mellan fredag-lördag gått igenom ett helt område på campingen och tömt nästan alla tält på värdesaker.
Citera
2014-07-22, 11:47
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lays
Handlade om att folk blev av med saker i tälten. Enligt info-disken jag snackade med hade någon (en liga) natten mellan fredag-lördag gått igenom ett helt område på campingen och tömt nästan alla tält på värdesaker.

Sjukt att vi inte hörde något om det, fanns nog ett värde till upp mot 20 000 i vårat camp stundvis även om vi inte var där :P

Så jävla trist att folk ska hålla på att stjäla under dessa omständigheter!
Citera
2014-07-22, 12:17
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Enda värdesakerna jag har med mig är plånboken och mobiltelefon men dom kommer jag aldrig att lämna i tältet. Så det känns lugnt.

Så jävla tråkigt (men inte oväntat) att det sker. Småstölder händer väl på alla festivaler men att ligor går in för att rensa är nytt..
Citera
2014-07-22, 13:02
Medlem
Rayons avatar
Sjukaste jag vart med om i hela mitt liv.
Citera
2014-07-22, 13:50
Medlem
srsbsnss avatar
Jag var där förra året och det är bland det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv. Atmosfären är otrolig. Skulle åkt även i år om vi inte redan hade planerat en långresa. Grattis alla som var där och som ska åka kommande helgen.

Hur som helst: anledningen till att jag skriver här är för att jag undrar om de spelade Hans Zimmers Tomorrowland Hymn på festivalen? Jag skulle mer än gärna vilja höra den, jag har försökt hitta den men inte lyckats hitta hela.

Detta är en liten del av hymnen: http://www.youtube.com/watch?v=xG0rJ4Xt1RM

Skulle vara otroligt tacksam om någon hade hela? Den måste ju vara en fröjd att lyssna på.
Citera
2014-07-22, 14:37
Medlem
DrApples avatar
Jag och mina vänner kom hem igår kväll efter denna sinnessjuka festival. Jag är så jävla glad över de pengar jag betalade för Global Journey-resan. Det enda negativa är antagligen depressionen som slår en när man kliver innanför hemdörren och är "back to reality".

Det var första Tomorrowland för alla tre av oss. Vi blev överväldigade redan när vi anlände till Dreamville i torsdags och såg hur fruktansvärt stor campingen var och hur otroligt många människor som bodde där.

Förutom Mainstage, där vi hängde mest, kollade vi in två riktigt bra spelningar i Klingande och Paul Kalkbrenner. Eftersom vi poppade E fre, lör, sön så lät alla spelningar som orgasmer i mina öron så där kommer jag nog ej kunna göra någon objektiv bedömning. Jag tycker dock AvB var fet som vanligt, Steve Angello hade en bra spelning (även om det känns som att han inte riktigt bryr sig om musiken längre) och Aoki's Pursuit of Happiness på söndagkvällen var riktigt sjuk.

Helvete vad jag vill dra tillbaka redan på torsdag. Alla underbara människor man träffar från, bokstavligen, alla världens hörn där man förenas i musiken som pumpas. Så mycket kärlek och glädje har jag aldrig varit med om (även de stunder på dagen jag ej var hög). Under mina 4,5 dagar såg jag EN (1) arg person.

Tips till er som ska dit för första gången kommande helg;
Styr upp alkohol innan ni kommer fram. Vi drog till affären fredag morgon och stod i kö ca 1 timme utanför innan vi ens kom in. Då var all öl i princip slut.
Sätt upp tältet vid en av alla radiostationer, då har man förfestmusik i princip hela dagen.
Droger är betydligt lättare att fixa inne på festivalområdet än Dreamville, dock är hustle-risken större.
Det kan finnas poliser med hundar vid festivalingången, stoppa knarket i kalsongerna eller munnen.

En festival som Tomorrowland ger en verkligen hopp för mänskligheten. Hopp om att man kan förenas även om man så är från Israel, Ryssland, USA eller något annat utskällt land. TACK, vi ses nästa år!

PS. Sverige måste vara det mest representerade landet per capita, no doubt.
Citera
2014-07-22, 15:05
Medlem
Vilken jäkla helg detta var! Går inte beskriva det med ord. Har nog aldrig träffat och sett så många glada människor på ett och samma ställe, så jäkla underbart! Längtar redan tilll nästa år.

Sätter nog det mesta på plussidan men det jag tyckte var bäst var DVBBS. Helt galet tryck.

Om man ska sätta något på minussidan så var det nog värmen, framförallt i fredags. 33 grader varmt tog på krafterna kan man säga. Sen ger jag också ett minus till DV & LM, gör dom något annat än att spela andras låtar samtidigt som dom säger sina namn? Pajasar ( iallafall Like Mike)

Hur som helst, detta var den bästa helgen i mitt liv.
Citera
2014-07-22, 19:15
Medlem
Skulle säga att Dimitri Vegas & Like Mike var bland det bättre, samt DVBBS!
Har dock 2 frågor, nån som vet hur mycket main stage tog fullsatt? Samt hur många som strök med under helgen?
Citera
2014-07-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apsmiskarn
Skulle säga att Dimitri Vegas & Like Mike var bland det bättre, samt DVBBS!
Har dock 2 frågor, nån som vet hur mycket main stage tog fullsatt? Samt hur många som strök med under helgen?
Hur kan man tycka DM & LM är bra? En jävla show... men fyfan så mainstream.

Även jag undrar hur många som strök med o torska på droger?
Citera
2014-07-22, 20:39
Medlem
fittslems avatar
Jävlar vad kul folk verkar ha haft det! Fantastiskt, kan inte bli mer peppad på att sticka ner inför week 2!

Skulle ni säga att det är safe att fixa lite "substanser" på kampingen, låta skiten ligga kvar där och hela tiden gå in och ut från festivalen då man ska ta lite. Föredrar att inte ta in saker pga risken för hundar, att köpa inne på festivalen är ju ett annat alternativ, men där känns det ju som risken att få skit är större.
Ni som har kört, hur gjorde ni?
Citera
2014-07-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jävlar vad kul folk verkar ha haft det! Fantastiskt, kan inte bli mer peppad på att sticka ner inför week 2!

Skulle ni säga att det är safe att fixa lite "substanser" på kampingen, låta skiten ligga kvar där och hela tiden gå in och ut från festivalen då man ska ta lite. Föredrar att inte ta in saker pga risken för hundar, att köpa inne på festivalen är ju ett annat alternativ, men där känns det ju som risken att få skit är större.
Ni som har kört, hur gjorde ni?

Folk frågade och pratade om det öppet på både camping och festivalområde. Det brukades drog friskt på öppna platser så som matmarknaden på festivalområdet, påsar slängdes runt över borden och brukades som det vore nässpray eller hockeypulver!
Citera
2014-07-22, 22:22
Medlem
En fråga till er som åker/åkte från Bromma till brussels med GA, är det normalt att flyget SN2304 inte är med på avgångar på swedavia.se ? Finns liksom bara ett flyg som går till Brussels 19:55 inget 12:15.
Kanske är specialchartat och inte med därför? Annars får man ta ringa imorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in