2014-02-03, 18:50
Medlem
Alla som har fyllt i något fel på biljetten (stavat fel på namn) Global Journey alltså. Eller ni som ÄR 96or men skrev 95, kan ringa +32 2 723 24 95 (Brussel Airlines GL service nummer) och dom fixar allt på en gång utan problem. Otroligt smidigt!
Citera
2014-02-03, 19:15
Medlem
Någon från Trollhättans närområde som bokat biljetter till första helgen?
Citera
2014-02-03, 19:17
Medlem
Zeliciouss avatar
Här kommer en liten text jag och min polare skrev inför förra årets tomorrowland. Tog lite från en annan text och la till lite. Ursäkta stavfel.

TOMORROWLAND 2014
BRA ATT HA/VETA

Datum: 26 - 28 juli 2013 (Förfest 25:e)
Publik: ca100000 per dag
Plats: Area De Schorre, Boom, Belgien
Festivalområde + Scener: Festivalområdet är stort och har cirka 10-14 scener. Mainstage är som vilken stor konsert som helst medan dom andra mindre scenerna (Tälten) kan jämföras med klubbar, mycket dans, barer, VIP lounges m.m kan hittas. Finns olika scener för olika musikstilar såklart, deephouse, house, dub osv osv.

En cool scen som låg ut i vattnet med en bar.

Säkerhet: Poliser hittas främst vid entrén medan säkerhetsvakter finns utspridda över hela festivalen. Slumpmässig vistitation förekommer men ha eventuella rusmedel i skorna eller kalsongerna så är det inga problem. Säkerhetsvakter går runt lite random på campingen men de har gula T-shirtar/västar på sig så de är lätta att se från långt håll. Ca 17 personer av 180000 blev gripna förra året (osäker källa)

Väder: Förra året så var det sol i två dagar, resten utav dagarna så regna det och åskade. Jag har aldrig upplevt ett sånt häftigt väder som på tomorrowland. På en sekund hade vädret vänt till regn och åska, blixtarna var lila och rosa. Det spöregna under en dag och visa delar av campingen var det vattenpölar stora som hav. Haha. Dom löste väderproblemet med att skjuta kanoner.
"The Belgians control the weather, not God. Fun fact: It rains in Belgium. And by rain, I mean 1-2 times a day the sky catapults tidal waves of water onto your head. Monsoon rains can be highly entertaining for about 5-10 minutes as you wash off all of the day’s sweat and throw your hair from side to side like you’re in a rap music video. But soon you find there is about 3-5 inches of water in your combat boots, your teeth are chattering so loud you can barely hear the music and your poncho is as wet inside as it is out. Fortunately for the people of Tomorrowland, the Belgians don’t put up with rain. They’ve resurrected the cannon, and this time it isn’t being used in a game of battleship. As one of our Dutch friends kindly explained to us on day one, the loud booms we were hearing were not thunder but rather the sound of “hail cannons.” Originally developed for farmers to prevent crop damage from storms, these cannons disrupt water droplets poised to become hailstones and break up rain clouds. Take that Zeus."

Mat/Dryck priser: Inne på festivalen handlar man med kuponger, 7 kuponger = 10€.
1 Cola/Redbull/Fanta/Redbull osv (2DL) = 2kuponger.
Mat = 3-5 kuponger.
Vodka = 3 kuponger
Vodka + Redbull (t.ex) = 5 kuponger
Utbudet var Vodka, Rom, Mojitos, öl, vin och champagne.
Mat: Kebab, pizza, vegetarisk, pommes med majonäs, hamburgare i princip samma som på svenska festivaler. Maten var inte jättegod, men vem fan bryr sig. Maten kostar ungefär 70-100kr.

Campingen: Öppnar en dag tidigare än festivalen, fet förfest med Belgiska dj's. Ligger cirka 500-700m ifrån festivalen, det finns en stor väg där man kan gå mellan festivalen och campingen.
Förra året kunde man gå ut och in hur man ville men första dagen så kunde man endast gå in, gick man ut innan dagen var över så kunde man inte komma in igen, men dom ändrade detta nästa dag så det var lugnt.

Så här ser campingen ut: http://www.youtube.com/watch?v=7EbhPf1ItwA
Handla på campingen: Finns ett litet köpcenter inne på campingen där man kan handla bröd, tandkräm, godis, chips och så vidare. Man kan även köpa tält(200kr~), liggunderlag(100kr~), sovsäck(100kr~) inne på campingområdet.

Hygien: Finns duschar(kostar 1 kupong) och toaletter. Toaletterna är baja-major och ser ut som även ut som sådana gör och luktar som sådana gör. och köerna är helt okej, det finns toaletter överallt på området. Finns även handfat om man bara vill skölja av sig lite lätt.

Nationaliteter: Världen

The girlzz: Första året jag var där 2012, så var det 50/50. 2013 var det det nog 80% killar och 20% tjejer.

Droger: Vad du vill

Torsdag: Runt lunch så öppnar campingen och då är det kriiiiiig om att få tältplatser.Men vi är 6 grabbar så det ska nog lösa sig. På kvällen så är det förfest på camping området. Förra året så spelade Dimitri vegas och Like Mike.
Fredag: 13:00 så öppnar festivalområdet. Det är bra och stora djs hela dagarna och roliga "happenings".
Lördag: Lördag var den roligaste dagen med dom största namnen.
Söndag:

• PACKLISTA
    Obs:
  • "Ta inte med dig nåt som du inte skulle kunna klara dig utan. Oavsett om det är en keps, T-shirt eller flickvän" (mannen som inte duscha på 5 dagar)
  • Oömma och sköna skor. Dom kommer bli förstörda. Flip-flops finns att köpa där för en liten summa cäsh.
  • Kläder: tänk härliga sommardagar, men ta även med regnkläder.
  • Brassestol är ett måste! Vi hade med oss 3 st uppblåsbara soffor som var riktigt sköna. Men de gick sönder andra dagen. Brassestolar finns att köpa där!
  • Solkräm, för albinos i gänget . Våtservetter riktig nice att torka kuken med. Penis får en touch av fräsch citron doft.
  • Stövlar kan vara bra att ha, man vet aldrig med vädret.
  • Sovsäck, liggunderlag, tält
  • Litet hänglås till tältet.
  • Regnjacka, dom delar ut regnponchos på festivalen.
  • Handduk
  • Toalettpapper
  • Silvertejp fixar allt!
  • Det finns en "mobilstation" där man kan ladda mobilen i 3 timmar. Det kostar 2 tokens.
  • KONDOMER!
  • SOLGLAJJOR!
  • Ett partytält är viktigt! Skugga och skydd mot regn.
  • KÄRLEK O GLÄDJE!
Senast redigerad av Zelicious 2014-02-03 kl. 19:22.
Citera
2014-02-03, 19:37
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelicious

• PACKLISTA
    Obs:
  • "Ta inte med dig nåt som du inte skulle kunna klara dig utan. Oavsett om det är en keps, T-shirt eller flickvän" (mannen som inte duscha på 5 dagar)
  • Oömma och sköna skor. Dom kommer bli förstörda. Flip-flops finns att köpa där för en liten summa cäsh.
  • Kläder: tänk härliga sommardagar, men ta även med regnkläder.
  • Brassestol är ett måste! Vi hade med oss 3 st uppblåsbara soffor som var riktigt sköna. Men de gick sönder andra dagen. Brassestolar finns att köpa där!
  • Solkräm, för albinos i gänget . Våtservetter riktig nice att torka kuken med. Penis får en touch av fräsch citron doft.
  • Stövlar kan vara bra att ha, man vet aldrig med vädret.
  • Sovsäck, liggunderlag, tält
  • Litet hänglås till tältet.
  • Regnjacka, dom delar ut regnponchos på festivalen.
  • Handduk
  • Toalettpapper
  • Silvertejp fixar allt!
  • Det finns en "mobilstation" där man kan ladda mobilen i 3 timmar. Det kostar 2 tokens.
  • KONDOMER!
  • SOLGLAJJOR!
  • Ett partytält är viktigt! Skugga och skydd mot regn.
  • KÄRLEK O GLÄDJE!

Jag tillägger en sak som många frågade om förra året innan festivalen sparkade igång.

Mobilstation

Förra året var det snuskigt smidigt! Då fick du som ett litet powerpack som du kunde gå runt med.

Tror du la in en deposition på typ 7 kuponger, sedan när du lämmna tillbaka den så fick du 5 st kuponger tillbaka (Pristet är jag inte helt hundra på, men var något runt i kring allfall)
Citera
2014-02-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobe33
Alright, har också bokat flyget 11.35

Jag och 2 vänner med! Alla från Bromölla i Skåne!
Senast redigerad av dimitrio 2014-02-03 kl. 20:09.
Citera
2014-02-03, 20:11
Medlem
Får man en tilldelad tältarea beroende på hur många man är, eller är det fritt fram att slå upp 'vad man vill'?
Citera
2014-02-03, 20:32
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitrio
Får man en tilldelad tältarea beroende på hur många man är, eller är det fritt fram att slå upp 'vad man vill'?

Du får slå upp vart du vill, men dom öppnar inte upp hela campingen direkt.

@Mattias.Petersen Juste! det glömde att skriva..Tror det kosta åtta tokens och sen fick man tillbaka sex tokens när man lämna tillbaka den. Väldigt smidigt var det!
Citera
2014-02-03, 20:37
Medlem
I år har jag tänkt o åka 100 % till tommorowland, men undrar vad är ett minimum pris på ett package. Kanske det är någon här på fb som va där förra året som har erfarenhet. Jag har pengarna till att lägga ut, men för mig räcker det med vad som helst.
Citera
2014-02-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
This Wednesday, the first names of the incredible 2014 line-up will be revealed. Each day 3 new names will be added to the line-up, during the next 10 days.

If you don't want to miss a single name, activate "get notifications" using the page like button. Are you ready?

Fan va gött!

Längtar redan till onsdag!!

Hoppas väl mest på avicii, dimitri vegas,Steve aoki och tiesto! Ni då??
Ps. Ingen som tar det tidiga flyget från Stockholm weekend 1?
Citera
2014-02-03, 20:53
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Längtar redan till onsdag!!

Hoppas väl mest på avicii, dimitri vegas,Steve aoki och tiesto! Ni då??
Ps. Ingen som tar det tidiga flyget från Stockholm weekend 1?
Ush....

Pryda / EDX / Fatboy slim / Tube & Berger / Pleasurekraft / Deadmau5 / Mark Knight.

det är mitt drömscenario
Citera
2014-02-03, 21:04
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocobongo
I år har jag tänkt o åka 100 % till tommorowland, men undrar vad är ett minimum pris på ett package. Kanske det är någon här på fb som va där förra året som har erfarenhet. Jag har pengarna till att lägga ut, men för mig räcker det med vad som helst.
detta inlägget gör mig mörkrädd
Citera
2014-02-03, 21:09
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
detta inlägget gör mig mörkrädd

Ja man blir fan rädd, verkar vara ovanligt många newbies i år. Och att folk inte alls orkar läsa på hemsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in