2023-11-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fribble
Statistiskt sett är det betydligt vanligare att den attraktiva alfan mördar kvinnor i en nära relation, men trots det har dessa män sällan problem att hitta nya offer.

Va? Menar du att de som mördat sina kvinnor i nära relation i Sverige har varit attraktiva alfas?
Nu får du lov att ge dig. En del av de kvinnor som mördas, mördas av sina ex (som de tex. har barn med) som de har försökt lämna för att dessa män är våldsamma...

Tycker du dessa är attraktiva alfa-män? :

https://www.bing.com/videos/rivervie...1546&FORM=VIRE

Kvinnor vill i regel inte ha män som hatar kvinnor. Vare sig dessa män är incels eller inte.
Citera
2023-11-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Va? Menar du att de som mördat sina kvinnor i nära relation i Sverige har varit attraktiva alfas?
Nu får du lov att ge dig. En del av de kvinnor som mördas, mördas av sina ex (som de tex. har barn med) som de har försökt lämna för att dessa män är våldsamma...

Tycker du dessa är attraktiva alfa-män? :

https://www.bing.com/videos/rivervie...1546&FORM=VIRE

Jag behöver inte kolla videon. Poängen är att en viss sorts misogynister har noll problem med att få kvinnor att bli offer efter offer. Och går de så långt som att mörda flockas kvinnor till fängelset eftersom de då blir omskrivna och en sorts rockstjärnor för en viss typ av kvinnor.

Jag tycker faktiskt det är rent sorgligt att se kvinnor falla offer för psykopatiska män
Citera
2023-11-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fribble
Jag behöver inte kolla videon. Poängen är att en viss sorts misogynister har noll problem med att få kvinnor att bli offer efter offer. Och går de så långt som att mörda flockas kvinnor till fängelset eftersom de då blir omskrivna och en sorts rockstjärnor för en viss typ av kvinnor.

Jag tycker faktiskt det är rent sorgligt att se kvinnor falla offer för psykopatiska män

Det är en liten klick kvinnor som dras till sådana män och söker upp dem i fängelse. Dessa kvinnor har givetvis problem av en eller annan sort. Det är inte normala vanliga kvinnor inte. Majoriteten kvinnor håller sig långt borta från våldsverkare.

Normala vanliga kvinnor vill i regel ha en bra man, som har charm och humor och ser alldaglig ut eller bra ut. Tyvärr kan män med psykopatiska drag spel "bra män" och snärja även normala vanliga kvinnor i sitt nät. Precis som kvinnor med psykopatiska drag kan snärja vanliga normala män...

Finns säkert även en och annan incel som är psykopat/har empatistörning. Så att vara psykopat/empatistörd ger inte kvinnor. Det är charm, humor, glimten i ögat och social kompetens som kan ge kvinnor...
Citera
2023-11-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Hela min poäng är att det är helt tyst på nätet angående kvinnors klagomål. Varpå man i sedvanlig ordning blir dumhuvudförklarad och det ska förklaras att de små liven ju inte härjar på nätet så som män gör. Och om de gör det så är det i slutna grupper och obskyra forum som inte direkt syns. Etc etc.

Man ställer sig ju då frågan, okej men hur vet du i så fall ens om att de klagar? Och vi landar alltid i samma sak. Från att ha gått från självsäkra påståenden till att forskning visar att singelkvinnor mår sämre och kvinnors högljudda klagomål i sociala medier istället till "...jo men jag har hört av kvinnor jag känner". Och alldeles självklart har du hört detta från kvinnor du känner. Jag kan inte annat än utgå från att du pratar hela dagarna med kvinnor som tjatar hål i öronen på dig om deras problem att hitta bra män. Det är inte det. Jag tror på dig. Men du pratar i så fall om anekdotiska referenser som inte har något värde på ett diskussionsforum.

Vem som helst kan på nätet påstå att de jobbar på ICA och med egna ögon ser hur traktens somalier brukar komma in och pissa i frysdisken. Det blir inte så intressant att diskutera på någon seriös nivå om det ska baseras på skribentens försäkringar om att jodå, detta händer flera gånger varje dag. Helt oavsett hur sant det är. Däremot duger det ju utmärkt som underlag för ryggdunkartrådar där folk okritiskt tror på det och förfasar sig. Ganska exakt som incels.

Vi bägge känner tydligen drivor med kvinnor, men vi har olika erfarenheter vad de pratar om. Det är gott så. Det är inte så intressant på ett forum egentligen. Vissa påstående från incels kan man ju med sin erfarenhet ifrågasätta förstås. Men utbredda klagomål torde faktiskt synas i media eller på nätet i större omfattning i den mån de existerar.

Jag köper inte att klagomålen inte syns för att kvinnor uttrycker sig annorlunda än män. Ingen kan ha gått miste om metoo-trenden. Till skillnad från klagomål på dejting kan jag hitta oändligt med krönikor, artiklar, inlägg, podcasts och dokumentärer om sexuella trakasserier. Skrivna av kvinnor. Detta fenomen är ju alldeles uppenbart ett utbrett problem. Så pass omtalat att folk faktiskt ljög om att ha blivit utsatta. Så nog fan höjer kvinnor rösten på nätet om de anser att de har ett problem.

Det är alltså uteslutande män som författar inlägg om missnöjda kvinnor. Kvinnorna är tysta. Att enstaka män här och där säger sig ha hört från vänner och bekanta är faktiskt inte så relevant. Det är givetvis en obscen jämförelse, men massor av folk påstår sig ha sett snömannen med egna ögon också. Försök förstå min poäng med jämförelsen i diskussionsunderlag här. Jag menar självklart inte att vi snackar om övernaturligt skrock.
Att bli sexuellt trakasserad är ett betydligt större problem för individen än att det inte finns män som når upp till ens drömstandard.
Det är ett lyxproblem vilket de själva vet om.

Till skillnad från att vara incel som drabbar den enskilde individen hårdare.

Sen har vi det enkla faktumet att män i mycket högre utsträckning diskuterar värdsliga ting än vad kvinnor gör.
Vi är även rebeller i mycket högre grad och går emot normer om vad man ska tycka och säga i samhället.
Kvinnor är i mycket högre utsträckning mainstream, jag sköter mitt och vill inte höras, jag tycker som det man ska tycka.

Som exempel att trans ''kvinnor'' får tävla med kvinnor i allt större utsträckning, väldigt få kvinnor som protesterar mott detta.
Det är nästan uteslutande tävlande kvinnor som direkt uttalar sig kring denna problematik, men desto fler män trotts att det egentligen inte påverkar oss.
Varför är det så? För det första bryr sig inte kvinnor så mycket om sport, vidare det är ett känsligt ämne som går emot mainstream att transsexuella självklart ska få ta plats.

Att var kräsen som kvinna är inget fel är ju en mantra som väldigt många kvinnor har och som just är mainstream.
Mannen ska ta initiativet när det kommer till dejting är också en typisk grej som kvinnor följer men som män skiter i.
Hur många män blir kränkta av att kvinnor tar första steget?
Nu hittar jag inte studien, men jag läste en studie där man jämfört kvinnor som var initiativtagare till att kontakta och etablera en relation med en man var lyckligare i sina relationer än kvinnor som var de passiva.
Kan det var som så att kvinnorna har bättre självförtroende? Ja självklart men också att kvinnorna kanske får vad de faktiskt vill ha om de tar initiativet och väljer ut män som de faktiskt tycker är intressanta.
Istället för att kanske gå miste om många gentlemän som behandlar dom med respekt och inte är påflugna på jobbet mm. Snubben va egentligen inte så blyg, han var bara respektfull.

Vi kan fortsätta med massor av exempel på hur ''mainstream'' kvinnan ska vara och tycka även om det faktiskt missgynnar henne i många lägen.
Vem får kvinnor skit ifrån om de säg vill vara hemmafruar mm?
Jo kvinnor.
Så får det går emot den kvinnliga mainstream agendan så har vi en arme av kvinnor mot ska mota in de andra kvinnorna in i ledet.

Kvinnor jämför som exempel i högre grad vad deras partner jobbar med, med andra kvinnors partners än vad män gör.
Detta för att det är status grej för kvinnor mot andra kvinnor med vad deras man har för social status när det kommer till jobb mm.
Fast gör det kvinnor lyckligare egentligen? Att följa bestämda normer och tävla med andra kvinnor?
Risken är ju stor att man faktiskt går miste om någon som egentligen skulle passa en bättre när man följer agendan.

Detta är ju självfallet ett problem men som man knappt pratar om även om det dyker kvinnor titt som tätt som belyser det jag tar upp.
Som att det finns en problematik kring kvinnliga akademiker mer eller mindre kräver att deras framtida partner också ska vara akademiker trotts att det är betydligt fler kvinnor som blir akademiker än vad det är män.

Resultatet finns ju, fler kvinnor skaffar barn senare trotts högre risker, fler skaffar barn på egen hand, färre barn födds.
Detta trotts att många kvinnor väldigt gärna vill bilda familj men att de sitter i en rävsax.
Citera
2023-11-15, 17:25
Medlem
Citat:
Man tackar ödmjukast!
Jo, jag fann till slut rätt person att dela livet med och få barn med. Efter 11 mer eller mindre seriösa relationer under en 20-årsperiod...

Jag känner både manliga och kvinnliga incels. Inget fel på dem som personer, de är underbara människor allihop, riktigt bra polare, ser bra ut etc. Men samtliga har svårt att interagera med det motsatta könet när det kommer till annat än vänskap/relation kollegor emellan osv. på grund av olika orsaker. Men skulle de bara få tid på sig, så skulle deras dejter få se vilka pärlor som gömmer sig bakom...

Jag är nog varken någon "Chad/Stacy" eller någon regelrätt incel. Jag är väl en ganska medioker/vanlig person, utseendemässigt och på i princip alla sätt. Men jag är extremt extrovert och har lätt för att ta/få kontakt med folk. Så det är väl det jag har surfat på. Kan man säga. Hade jag varit introvert eller blyg hade jag givetvis haft svårare att få kärleksrelationer och kanske rentav varit en incel, vem vet...

En av mina manliga polare och en av mina kvinnliga polare, som båda är incels, ser betydligt bättre ut än mig. Men har inte mina sociala skils. Vi i kompiskretsen försöker hjälpa dem, då båda är bra personer som skulle bli uppskattade partners för de lyckliga två som lyckas fatta hur bra de här två är. Men det är svårt... Det går inte att lära upp ett naturligt och bra samspel. Kvinnan utstrålar likt förbannat desperation och skrämmer iväg männen. Och mannen är för tafatt bland kvinnorna. Inte på gulligt Stig Helmer vis, utan mer på ett creepy sätt. Så synd! Frö hade bara män/kvinnor lärt känna dessa två som de faktiskt är/som de är med oss i gänget, så hade de varit högvaluta vill jag lova!

Finns givetvis olika anledningar till att folk är incels. Men det är viktigt att de försöker göra det bästa av sig själva. Inte primärt för att locka det motsatta könet, utan för att må bättre och ha ett värdefullare liv. Sedan får det väl bli en bonus om de lyckas finna någon också.

Yes, det märks att du är en normal och troligen väldigt social person, precis som du säger och jag är övertygad om att det kan ha färgat din syn på kvinnor, precis som mina livserfarenheter har gjort det.

Vi håller till stor del med om varandra, men med skillnaden är att jag menar att många incels är just incels för att de har dåliga egenskaper som kvinnor inte vill ha, inte för att dem har blivit bittra och misogyna från tomma intet.

Din vän låter för övrigt inte som en äkta incel, snarare att han behöver mer hjälp på vägen bara, har han aldrig i hela sitt liv haft en relation eller kommit nära en kvinna?

Man kan också vara incel av olika skäl, en del för sitt utseende, en del av mentala skäl, och en del på grund av både och. Jag håller med dig om att man bör jobba på sig själv när det är möjligt, som till exempel bli mer social, men en del saker kan man inte, eller är väldigt svårt, att jobba bort, som ifall man är väldigt kort eller har asperger osv.
Citera
2023-11-15, 17:34
Medlem
Citat:
Var det en bo om incels så lär där också ha stått om allt kvinnohat som vissa incels sprider och att incels tom. mördar kvinnor. Vilket givetvis kommer få kvinnor att se rött.

Attraktiva män som döljer sitt kvinnoförakt och som spelar fina, kommer givetvis vara eftertraktade. Men om deras kvinnohat pyser fram, så är det många kvinnor som inte kommer vilja ta i dem med tång ens. Även om de ser väldigt bra ut.

Det här stämmer inte alls, särskilt inte på unga tjejer. Kanske om hon har mognat och är 35-45 år gammal, ibland inte ens då.

Jag själv, när jag var ung (inte längre), behandlade jag flera tjejer som skit, ibland av misstag och de älskade drama och att tävla mot varandra. Tjejer dras jättemycket till män med psykopatiska drag och jag var långtifrån den värsta. Jag skulle säga att jag inte är en psykopat i grunden för jag var inte ute efter att såra dem, jag njöt inte av att de grät, men jag ville bara inte binda mig då och tyckte om att ha många alternativ samtidigt. Men det öppnade samtidigt upp mina ögon för hur kvinnor beter sig privat och att den tjejen på jobbet som man tror är så oskyldig kan vara helt galen annars.

Många män, särskilt så kallade "normala" eller "normies", lever i förnekelse och har ingen personlig erfarenhet av hur knäppa tjejer kan vara och tror därför att alla kvinnor är lika godhjärtade som deras mamma/mormor/fru.

Det är en minoritet av kvinnor som dras till "bra män" från tidig ålder. Det är om de kommer från bra familjer med starka värderingar, till exempel kristna familjer.
Citera
2023-11-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Yes, det märks att du är en normal och troligen väldigt social person, precis som du säger och jag är övertygad om att det kan ha färgat din syn på kvinnor, precis som mina livserfarenheter har gjort det.

Vi håller till stor del med om varandra, men med skillnaden är att jag menar att många incels är just incels för att de har dåliga egenskaper som kvinnor inte vill ha, inte för att dem har blivit bittra och misogyna från tomma intet.

Din vän låter för övrigt inte som en äkta incel, snarare att han behöver mer hjälp på vägen bara, har han aldrig i hela sitt liv haft en relation eller kommit nära en kvinna?

Man kan också vara incel av olika skäl, en del för sitt utseende, en del av mentala skäl, och en del på grund av både och. Jag håller med dig om att man bör jobba på sig själv när det är möjligt, som till exempel bli mer social, men en del saker kan man inte, eller är väldigt svårt, att jobba bort, som ifall man är väldigt kort eller har asperger osv.

vilka är dina livserfarenheter av kvinnor?

Ja, men så är det också. Det är ju exakt vad jag också har skrivit. Men allt går att bättra på, även sidor som det motsatta könet inte gillar. Tex.: är utseendet väldigt oattraktivt, men man har en hyfsad social kompetens, så kan man satsa på att bygga lite muskler/klä sig snyggt och vårda det man har. Man blir inte snyggare för det, men ser iaf. mer elegant ut och sedan får man utöka sina sociala skils, bli en charmör helt enkelt! Och är man kort, så kan man också jobba på andra bra sidor man har. Göra det bästa av det som finns. Likt påfågelhanen, så får mannen spänna ut sina bästa fjädrar för att fånga någon honas intresse...

Japp, de med NPF-diagnoser har det givetvis svårare. Har en bekant som är incel och har autism (aspberger). Han kan inte samspelet alls med kvinnor och det gör det mycket svårt för honom. Men som polare är han helt underbar! Har humor och en slående direkthet som är helt fantastisk. Men han vet absolut inte hur han ska närma sig kvinnor. Inget kvinnohat där inte, han älskar kvinnor!

Min polare som är incel och som ser bra väldigt ut, men som är rejält tafatt med kvinnor... Jag vet inte alls varför det inte fungerar. Det har bara aldrig fungerat för honom. Och det går ju inte att vara med vid hans dejter och "regissera" honom att göra rätt. Men vi i gänget har ju sett hans taffliga försök med kvinnor och givetvis givit honom goda råd. Men han är lika tafflig ändå. Och liksom utstrålar "seriemördare", fast inte med mening... Är han lika tafflig på sina dejter, så förstår jag att kvinnorna säger tack och hej... Han lyckas ju iaf. få till dejter då och då, pga. sitt utseende antar jag.
Citera
2023-11-15, 17:44
Medlem
Berättelse tagen från verkligheten.

Tidigare vän i Stockholmsområdet som i cirka 5 år sålde knark i mängder innan han åkte fast.

Utseende: 1,78 m, muskulöst byggd med en "farlig look". Starka, tydliga käkben och ett stort, lömskt leende.

Personlighet: extrovert, generös och en riktig partypingla. Försökte inte dölja att han sysslade med knarkhandel, han gick runt med sedelbuntar som han emellanåt kastade fram.

Resultat: kvinnor kastade sig över honom, och då pratade vi inte bara om tjejer som kommer från "dåliga förhållanden" som var trashiga utan även tjejer som gick på Stockholms universitet, KTH och var från Tyresö/Täbys villaområden (vilket är bra områden i Stockholm för er som inte är härifrån).

Jag var personligen på flera av hans hemmafester och såg hur han turades om att ta in tjejer i sitt rum, det var en ögonöppnande upplevelse.
Citera
2023-11-15, 17:50
Medlem
Citat:
vilka är dina livserfarenheter av kvinnor?

Ja, men så är det också. Det är ju exakt vad jag också har skrivit. Men allt går att bättra på, även sidor som det motsatta könet inte gillar. Tex.: är utseendet väldigt oattraktivt, men man har en hyfsad social kompetens, så kan man satsa på att bygga lite muskler/klä sig snyggt och vårda det man har. Man blir inte snyggare för det, men ser iaf. mer elegant ut och sedan får man utöka sina sociala skils, bli en charmör helt enkelt! Och är man kort, så kan man också jobba på andra bra sidor man har. Göra det bästa av det som finns. Likt påfågelhanen, så får mannen spänna ut sina bästa fjädrar för att fånga någon honas intresse...

Japp, de med NPF-diagnoser har det givetvis svårare. Har en bekant som är incel och har autism (aspberger). Han kan inte samspelet alls med kvinnor och det gör det mycket svårt för honom. Men som polare är han helt underbar! Har humor och en slående direkthet som är helt fantastisk. Men han vet absolut inte hur han ska närma sig kvinnor. Inget kvinnohat där inte, han älskar kvinnor!

Min polare som är incel och som ser bra väldigt ut, men som är rejält tafatt med kvinnor... Jag vet inte alls varför det inte fungerar. Det har bara aldrig fungerat för honom. Och det går ju inte att vara med vid hans dejter och "regissera" honom att göra rätt. Men vi i gänget har ju sett hans taffliga försök med kvinnor och givetvis givit honom goda råd. Men han är lika tafflig ändå. Och liksom utstrålar "seriemördare", fast inte med mening... Är han lika tafflig på sina dejter, så förstår jag att kvinnorna säger tack och hej... Han lyckas ju iaf. få till dejter då och då, pga. sitt utseende antar jag.

Mina erfarenheter med kvinnor är mycket omfattande skulle jag säga, inte bara som ragg/dejting/pojkvän utan också som nära vän och kollega. Genom åren har jag upptäckt att, precis som män, så fungerar många likadant när det kommer till dejting och kärlek och att kvinnors uppfattning om vad de "förtjänar" har förskjutits med tiden. Samhället i övrigt har ju också blivit mer extremt i min mening.

Ja och då håller vi med varandra ganska mycket, men då verkar du också känna till och förstå att incels inte behöver vara bittra och arga, som din incel-vän, utan en del kan bara inte rå för att vara som de är.
Citera
2023-11-15, 17:52
Medlem
Citat:
Det här stämmer inte alls, särskilt inte på unga tjejer. Kanske om hon har mognat och är 35-45 år gammal, ibland inte ens då.

Jag själv, när jag var ung (inte längre), behandlade jag flera tjejer som skit, ibland av misstag och de älskade drama och att tävla mot varandra. Tjejer dras jättemycket till män med psykopatiska drag och jag var långtifrån den värsta. Jag skulle säga att jag inte är en psykopat i grunden för jag var inte ute efter att såra dem, jag njöt inte av att de grät, men jag ville bara inte binda mig då och tyckte om att ha många alternativ samtidigt. Men det öppnade samtidigt upp mina ögon för hur kvinnor beter sig privat och att den tjejen på jobbet som man tror är så oskyldig kan vara helt galen annars.

Många män, särskilt så kallade "normala" eller "normies", lever i förnekelse och har ingen personlig erfarenhet av hur knäppa tjejer kan vara och tror därför att alla kvinnor är lika godhjärtade som deras mamma/mormor/fru.

Det är en minoritet av kvinnor som dras till "bra män" från tidig ålder. Det är om de kommer från bra familjer med starka värderingar, till exempel kristna familjer.

Du blandar ihop vad kvinnorna dras till.
Kvinnor dras till charmiga män, som har humor, är avslappnade och utstrålar lugn och självsäkerhet, har humor och vågar ta för sig och charma en kvinna och få henne att känna sig som "the one".
Allt detta kan en man med psykopatiska drag kopiera för att snärja en kvinna.
Hon har alltså dragit sig likt en magnet till en man hon tror är en riktigt bra man. När hon sedan är fast, så visar han sina sviniga drag... och då är det i regel försent. Då har han brutit ner henne på olika sätt.

Jodå, kvinnor dras till bra män, eller de som spelar bra män. Även unga kvinnor. Väldigt få kvinnor skulle vilja fortsätta dejta en man som på första dejten slår henne och kallar henne "värdelös hora" och beter sig mot henne på helt/halvt psykopatiska vis. De kvinnor som kanske skulle falla för detta beteende på första dejten, är de kvinnor som redan är skadade sedan innan och anser att de inte förtjänar bättre... Det behöver givetvis hjälp att inse att de har ett värde. Men vanliga normala kvinnor skulle dra från en sådan man och aldrig mer träffa honom. Förmodligen även polisanmäla honom.

Men en man med psykopatiska drag/empatistörning etc. som spelar bra de första dejterna kommer gradvis lyckas bryta ner kvinnan. Sen är hon fast.

Vad män som är bra på riktigt kan göra är att skruva upp sin charm och sociala skils, så kommer de inte behöva vara incels.
Citera
2023-11-15, 17:57
Medlem
Citat:
Du blandar ihop vad kvinnorna dras till.
Kvinnor dras till charmiga män, som har humor, är avslappnade och utstrålar lugn och självsäkerhet, har humor och vågar ta för sig och charma en kvinna och få henne att känna sig som "the one".
Allt detta kan en man med psykopatiska drag kopiera för att snärja en kvinna.
Hon har alltså dragit sig likt en magnet till en man hon tror är en riktigt bra man. När hon sedan är fast, så visar han sina sviniga drag... och då är det i regel försent. Då har han brutit ner henne på olika sätt.

Jodå, kvinnor dras till bra män, eller de som spelar bra män. Även unga kvinnor. Väldigt få kvinnor skulle vilja fortsätta dejta en man som på första dejten slår henne och kallar henne "värdelös hora" och beter sig mot henne på helt/halvt psykopatiska vis. De kvinnor som kanske skulle falla för detta beteende på första dejten, är de kvinnor som redan är skadade sedan innan och anser att de inte förtjänar bättre... Det behöver givetvis hjälp att inse att de har ett värde. Men vanliga normala kvinnor skulle dra från en sådan man och aldrig mer träffa honom. Förmodligen även polisanmäla honom.

Men en man med psykopatiska drag/empatistörning etc. som spelar bra de första dejterna kommer gradvis lyckas bryta ner kvinnan. Sen är hon fast.

Vad män som är bra på riktigt kan göra är att skruva upp sin charm och sociala skils, så kommer de inte behöva vara incels.

1. Vad får dig att tro att han inte visade psykopatiska drag tidigt som hon bara ignorerade? Varför tror du alltid att kvinnor är offret, kan hon inte göra egna, realistiska bedömningar?

2. Varför tar du ett extremt exempel som att bli slagen? Man kan vara störd utan att misshandla någon.

3. Varför ska män som är "bra på riktigt" jobba på sig själva och inte kvinnor jobba på att lättare upptäcka vad som är en bra man?
Citera
2023-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Mina erfarenheter med kvinnor är mycket omfattande skulle jag säga, inte bara som ragg/dejting/pojkvän utan också som nära vän och kollega. Genom åren har jag upptäckt att, precis som män, så fungerar många likadant när det kommer till dejting och kärlek och att kvinnors uppfattning om vad de "förtjänar" har förskjutits med tiden. Samhället i övrigt har ju också blivit mer extremt i min mening.

Ja och då håller vi med varandra ganska mycket, men då verkar du också känna till och förstå att incels inte behöver vara bittra och arga, som din incel-vän, utan en del kan bara inte rå för att vara som de är.

Det är mina med, känner många kvinnor och rätt många väldigt väl. Skulle jag vilja påstå. Blir lätt så om man är extremt extrovert och frågvis.

Ja men absolut. Det finns definitivt fina incels som varken är bittra, arga heller hatiska. Men det är väl knappast dem man skriver böcker om? Man skriver nog hellre böcker om Elliot och sådana hatiska incels som mördar folk. Eller iaf. får de väl ta större utrymme skulle jag tro. Och då är det ju inte konstigt om kvinnor visar sitt hat mot incelss som hatar och mördar...

Jag såg en dokumentär på TV4 om incels. Där var en incel med NPF-diagnos. Han verkade riktigt snäll och lugn. Den andra incelsen (som faktiskt såg riktigt bra ut, av det man såg, han hade ansiktsmask) hade också han en NPF-diagnos, men han var också mer hatisk mot kvinnor.
Av de kvinnor jag känner som också sett denna dokumentär hör jag att de har betydligt mer sympatier och pratar varmare om den snälla incelen, än om den hatiska incelen som ser bra ut. Och det är vad jag ser ofta: vanliga normala kvinnor har väldigt svårt för kvinnohat... De är ju kvinnor själva och vill inte känna sig hatade....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in