2023-02-12, 13:53
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Hade du lämnat sverige om du inte haft barn? Med tanke på att en man med bra jobb har bra odds att träffa någon utomlands om han vill, även om han inte ser superattraktiv ut..
Omöjligt att veta. Jag hade i alla fall inte varit kvar i svensk storstadsmiljö. Det är en social öken för medelålders som det är extremt svårt att starta om i. Både vad gäller vänner och ny partner, det hänger ju dessutom ihop eftersom man ofta träffar partner via vänner.
Citera
2023-02-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Kan man vara singel, få knulla då och då, och vara incel?

Nej det tror jag inte. Jag tror incels inte får något alls. Det kanske finns olika nivåer? det finns ju dom som kanske får knulla men aldrig lyckats få till det på kärleksfronten, det blir ju också ensamt, men är inte riktigt incel? Att inte känna sig älskad och åtrådd är väll egentligen den största förlusten. Så det är nog inte så stor skillnad ändå på att få knulla ibland eller inget, det är väl i slutändan kärleken man saknar.
Citera
2023-02-12, 20:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Nej det tror jag inte. Jag tror incels inte får något alls. Det kanske finns olika nivåer? det finns ju dom som kanske får knulla men aldrig lyckats få till det på kärleksfronten, det blir ju också ensamt, men är inte riktigt incel? Att inte känna sig älskad och åtrådd är väll egentligen den största förlusten. Så det är nog inte så stor skillnad ändå på att få knulla ibland eller inget, det är väl i slutändan kärleken man saknar.
Jo det skulle göra stor skillnad att åtminstone få känna sig åtrådd någon gång ibland. Jag tycker egentligen sex hör hemma i långvariga relationer, men när åren går utan det vore något litet äventyr ibland så man fick känna mänsklig närhet och delad lust värt mycket för att må bättre.
Citera
2023-02-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jo det skulle göra stor skillnad att åtminstone få känna sig åtrådd någon gång ibland. Jag tycker egentligen sex hör hemma i långvariga relationer, men när åren går utan det vore något litet äventyr ibland så man fick känna mänsklig närhet och delad lust värt mycket för att må bättre.

Jo sex är värt mycket, få den där närheten, man kan ju hoppas det är med någon man är attraherad utav. När man blir äldre kan man leva på sex ibland, om det tar 2 år mellan gångerna är inte världens big deal. Men att leva ensam, inte ha en partner att rulla över till på morgonen och ge en morgonkram och kyss, det är mycket värre. Jag har för närvarande ett distansförhållande, blir väldigt hett och aktivt sex när vi träffas, men vi hinner ju bara ses en helg, sedan tar det en månad igen. Sexet klarar jag att ha enbart under en helg varje till varannan månad, men det är ensamheten mellan gångerna som är mer dödande.
Senast redigerad av carlydeveloper 2023-02-12 kl. 21:03.
Citera
2023-02-12, 21:34
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jo sex är värt mycket, få den där närheten, man kan ju hoppas det är med någon man är attraherad utav. När man blir äldre kan man leva på sex ibland, om det tar 2 år mellan gångerna är inte världens big deal. Men att leva ensam, inte ha en partner att rulla över till på morgonen och ge en morgonkram och kyss, det är mycket värre. Jag har för närvarande ett distansförhållande, blir väldigt hett och aktivt sex när vi träffas, men vi hinner ju bara ses en helg, sedan tar det en månad igen. Sexet klarar jag att ha enbart under en helg varje till varannan månad, men det är ensamheten mellan gångerna som är mer dödande.
Men har man inget av det så kan somliga åtminstone få sex ibland.

Med ökande ålder och därmed en del minskad lust inträder också en viss melankoli. När man hade mycket lust och libido så fick man leva utan sex. Och nu är det snart för sent även om man skulle träffa någon. Sex blev knappt ens något att minnas.
Citera
2023-03-01, 04:48
Medlem
Två tips:
1. Gymma
2. Ragga på tjejer som lever utanför normen på något vis och inte följer trender
Funkade för mig iaf efter att ha varit ensam ett bra tag. Ledde ej till seriös relation eller så, men fick ligga
Citera
2023-04-11, 09:30
Medlem
Åtminstone förr fanns det ju gladeligen äldre kvinnor som hjälpte unga killar ut ur svendomen. Men jag vet inte, kanske har porren gjort att killar blivit betydligt mer kräsna när det gäller hur kvinnor ska se ut?? Jämställdheten har väl inte heller hjälpt till precis. Förr fiffade även äldre kvinnor till sig med klänning, uppsatt hår, make up osv när man lämnade hemmet. I princip alla gjorde så att man skulle vara snygg när man rörde sig ute bland folk. Förr, när sex var en bristvara i samhället, tjejer skulle hålla på sig till de var gift, porr fanns knappt ens på papper, så hade folk betydligt mycket mer sex än vad de har nu. Det blev mer sexigt bara med strumphållarr och bh oavsett om kvinnan var yngre eller lite äldre. Det var tydligen inte helt fel att detta med att vara kvinna/man hade ett uns av en teater. Man spelades ut sina olikheter och gjordes sitt bästa med sitt yttre. Men nu, hur ska unga tjejer och kunna navigera mot varandra, när alla anses vara 'lika' ? Är det därför mest alphorna får ligga? De har ju svårare att tona ner sin maskulinitet vare sig de vill det eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det har faktiskt gällt mig pga mobbing. Men som jag skrev så hjälper bra män en gladeligen ur det. Män är snälla och generösa. Samma möjlighet finns sällan för män.

Btw vet du att tråden är nästan 4 år gammal och minns du TS?
Han erkände sig som troll i nån tråd för att han började må dåligt på riktigt av sin roll
Citera
2023-04-11, 09:33
Medlem
Draklusts avatar
Det är helt deras eget fel om ni inte ens vågar gå fram till en kvinna.

Prova gå ut och slåss ist, eller varför inte lite t***o så något händer.
Citera
2023-05-16, 15:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draklust
Det är helt deras eget fel om ni inte ens vågar gå fram till en kvinna.

Prova gå ut och slåss ist, eller varför inte lite t***o så något händer.

Ingen vits gå fram om man inte ser speciellt bra ut så blir man ju dissad innan man ens öppnat munnen så nejtack.
Citera
2023-05-18, 23:45
Medlem
När räknas man egentligen som incel? Är man det tex även de om man haft en hel del damer tidigare i livet, men får de inte längre eller vart går gränsen?
Citera
2023-05-19, 00:38
Medlem
TheComebackKids avatar
Breaka från kneget och ta en sista-minuten till Kanarieholmarna, Playa del Inglés på Gran Canaria.

Får man som 20 åring inte göka då är man bög eller halvbror till Ringaren av Notre Dame!

Allvarligt talat (ovan var iofs allvarligt menat!); det forskas rätt mycket inom sociologin bl a om de destruktiva effekterna av mansöverskott i just åldrarna 20-30, och där är Sverige extremt, av välbekanta skäl. Ingenting av detta når ju allmogen - det är ju ingen nyttig info i etablissemangets intressen, ingenting Wolodarski trycker på för att kunna publicera på Dagens Kroknäsheter.
Citera
2023-05-19, 07:47
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
När räknas man egentligen som incel? Är man det tex även de om man haft en hel del damer tidigare i livet, men får de inte längre eller vart går gränsen?
Enligt den ursprungliga definitionen är incel en person som inte haft sex på sex månader trots att personen velat ha det (jag tror inte människor i relationer brukat räknas med eftersom problematiken är annorlunda i sexlösa relationer). Eftersom ett halvår är väl kort kanske 12 månader är mer lämplig som tidsgräns, men poängen är att det inte har betydelse om man haft sex tidigare. Incel är den som inte har ett sexliv trots att personen skulle vilja ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in