2024-01-30, 12:13
Medlem
Hej! Jag är kvinna så jag får ju inte kalla mig incel men jag har jagat en man sedan jag var typ 9 år och idag är jag snart 40 och har varit singel 95% Ingen seriös vill ha mig, och om en seriös man vill ha mig misshandlar han mig. Och nej, jag är inte ful. Och ja jag får säkert knulla om jag vill det idag men det är väl för fan inte bara knulla man vill i livet eller? Är man incel för att man inte får knulla eller för att man inte fått uppleva en kärleksrelation? Jag var för många år sedan (när jag var som mest kåtast och fertil vid 20-års åldern) på en gedigen knull-jakt(jag blev konstant avvisad av män att dejta mig så ett knull kunde jag väl åtminstone få tänkte jag, men inte ens det lyckades jag med. Jag har känt mig ful och värdelös hela livet. Fast jag idag förstår att det inte är så. När jag väl träffat en kille som jag fått dejta lite längre så har de på olika sätt misshandlat mig. Levt som celibat i många år och väntar till livet i stort sett ska ta slut.

Jag vet att som en kvinna som vill ha en seriös relation önskar vi först att bli uppvaktade med dejter och fint bemötande UTAN att snacka sex det första man gör. Det måste vara kvinnan som tar första steget vad gäller sex. Har du som incel en insikt om detta? Att en seriös kvinna med största sannolikhet blir avtänd när killen börjar snacka om att vara intim med en tjej innan de visat intresse för att lära känna tjejen . Detta sker hela tiden på dejtingsidor. Även de som verkar vara seriösa glider in på att försöka snacka intima saker med en tjej innan man ens har träffats.

Jag skulle vilka fråga några incels:

Är det kärleken eller handlar det bara om sex som saknas och därför blir ni incels?

Varför blev just du en incel?

Jag vill gärna komma i kontakt med flera incels så jag kan få utreda detta för mig själv då jag verkar vara en ensam kvinnlig incel i denna värld.
Citera
2024-05-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasKapital
Varför skambelägga incels? Jag är personligen en incel sympatisör, därav mitt val att gå in i celibat. Hatar ni incels verkligen kvinnor, eller att ni ska vara statister åt dessa sexmissbrukares liv?

Jag tycker typ att kronisk ensamhet ska komma med fördelar i denna tid. T.ex, kroniskt ensamma ska inte förväntas att jobba lika mycket, osv, som ni andra poppisar (mobbare) och vad menar jag med mobbare? Gruppmentalitet och empatistörning, vilket dom flesta har idag. Skulle vilja dela ut skadestånd hehe.

Skulle även vilja släppa på droglagarna, så att incels kan sitta och nodda bort jul-nyår-midsommar osv och inte behöva trakasseras av den "moraliskt överlägsna svennens" energier. Men den moraliskt överlägsna svennen är ju stensäker på att han jobbat för allt han äger, och har därför rätt att klanka ner, och inte tid att försöka förstå hur tufft livet faktiskt kan vara. Jag är här för att säga nej, du jobbade med de du fick. Hela "underdog" historien är ju extremt attraktiv så jag fattar egot.

Påstår inte att något skulle bli bättre, påstår bara att sympatin finns där.

varför ska det jobbas mindre för att man är ensam?
Citera
2024-05-21, 12:44
Medlem
GamleJans avatar
Incels är ju bara mobbade, osäkra bögar.
Citera
2024-05-21, 16:15
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Incels är ju bara mobbade, osäkra bögar.
^Moget.

Det är som att håna någon som saknar ett ben varför han inte kan springa maraton.

Angående frågan så är incels offer för sin genetik ansiktet, längden det sociala mm men utseendet är viktigast.

Deras föräldrar kunde komma undan i en tid där tinder/insta inte fanns och det fanns sociala påtryckningar för kvinnan att bli med barn ingen feminism istället för att göra karriär, så helyllekillen också fick en chans till slut. Den tiden är förbi game over.

Brudar babblar icks numera och tror att dom är vackra prinsessor hela bunten för deras mammor och betatörstande nollor har intalat dom saken.
Citera
2024-05-21, 23:02
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejectedbymen
Jag vill gärna komma i kontakt med flera incels så jag kan få utreda detta för mig själv då jag verkar vara en ensam kvinnlig incel i denna värld.

Det finns gott om trådar bara här på Flashback som avhandlar ämnet. Där kan du säkerligen finna mången anekdot från de som identifierar sig som incels. Om inte annat så är det en bra introduktion, före du inleder personlig kontakt.
Citera
2024-06-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U

Jag förstår inte vad som menas med ordet. Jag vet vilka ord som ingår, men inte hur det hänger ihop: Hur kan någon hålla någon annan borta från ett socialt liv utan att den andre är med på det???
Citera
2024-06-06, 09:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
^Moget.

Det är som att håna någon som saknar ett ben varför han inte kan springa maraton.

Angående frågan så är incels offer för sin genetik ansiktet, längden det sociala mm men utseendet är viktigast.

Deras föräldrar kunde komma undan i en tid där tinder/insta inte fanns och det fanns sociala påtryckningar för kvinnan att bli med barn ingen feminism istället för att göra karriär, så helyllekillen också fick en chans till slut. Den tiden är förbi game over.

Brudar babblar icks numera och tror att dom är vackra prinsessor hela bunten för deras mammor och betatörstande nollor har intalat dom saken.

Fast det där stämmer inte. Finns flertalet människor, både män och kvinnor som kan anses fula enligt normen som ändå får ligga, har partners och familj.

Den skara kvinnor du pratar om är en ytterst liten del och ja de har kanske lite hög svansföring men då får kanske incels hoppa över den skaran kvinnor. Jag är kvinna och är inte direkt snygg men heller inte ful, men inte fan skulle jag kunna få alla män på fall. Jag har blivit ratad flertalet gånger då jag dejtat och de män som anses väldigt snygga skulle jag förmodligen aldrig få till det med eftersom vi spelar i två helt olika ligor.
Citera
2024-07-20, 05:05
Medlem
Citat:

Är det kärleken eller handlar det bara om sex som saknas och därför blir ni incels?

Nu vet jag inte om incels är en sekt eller om man automatiskt blir incel om man har svendomen kvar. Men om vi antar att man automatiskt blir incel så är det ju inget man gör för att bli, det är ju dålig jaktlycka i kärlek och sex. Svårt att se varför man skulle ha brådis med sex, förr eller senare får man väl ligga om man blir ihop.
Citera
2024-07-20, 05:44
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Hej! Jag är kvinna så jag får ju inte kalla mig incel men jag har jagat en man sedan jag var typ 9 år och idag är jag snart 40 och har varit singel 95% Ingen seriös vill ha mig, och om en seriös man vill ha mig misshandlar han mig. Och nej, jag är inte ful. Och ja jag får säkert knulla om jag vill det idag men det är väl för fan inte bara knulla man vill i livet eller? Är man incel för att man inte får knulla eller för att man inte fått uppleva en kärleksrelation? Jag var för många år sedan (när jag var som mest kåtast och fertil vid 20-års åldern) på en gedigen knull-jakt(jag blev konstant avvisad av män att dejta mig så ett knull kunde jag väl åtminstone få tänkte jag, men inte ens det lyckades jag med. Jag har känt mig ful och värdelös hela livet. Fast jag idag förstår att det inte är så. När jag väl träffat en kille som jag fått dejta lite längre så har de på olika sätt misshandlat mig. Levt som celibat i många år och väntar till livet i stort sett ska ta slut.

Jag vet att som en kvinna som vill ha en seriös relation önskar vi först att bli uppvaktade med dejter och fint bemötande UTAN att snacka sex det första man gör. Det måste vara kvinnan som tar första steget vad gäller sex. Har du som incel en insikt om detta? Att en seriös kvinna med största sannolikhet blir avtänd när killen börjar snacka om att vara intim med en tjej innan de visat intresse för att lära känna tjejen . Detta sker hela tiden på dejtingsidor. Även de som verkar vara seriösa glider in på att försöka snacka intima saker med en tjej innan man ens har träffats.

Incels är okapabla till att uppvakta och lära känna nån kvinna.
Dom beter sig som gnällkärringar istället för att anstränga sig för att lära känna nån bättre.

Dom är som ungdomar som juckar på varandra som kaniner.. bara att dom inte fick doppa och hakade upp sig på det.

Samma för dig vafan ansträng dig då för att lära känna nån som inte är psykopat och våldsam.
Citera
2024-07-20, 23:27
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Incels är lata och fega. De är hellre fast i ekorrhjulet, har sin fasta rutin, stannar på samma trista jobb i åratal, spelar dataspel eller någon annan meningslös hobby, etc. De tar inga risker och orkar inte anstränga sig för att få något på sikt. Även om de säger sig vilja ha en partner, så är det inte värt ansträngningen. I själva verket är de nöjda med att knega, tjäna tillräckligt med pengar för att överleva, döda sin fritid på en meningslös hobby, och runka till porr. Hade de verkligen velat ha en partner och ogillat tillvaron, så hade de gjort något åt det.

Samma sak med dig. Är du 40 år och fortfarande ensam, så är något fel med dig. Du har varit för lat och inte ansträngt dig tillräckligt. Sminka dig, gå ner i vikt, sluta röka, skaffa en lite rolig personlighet, gå till sammanhang där du träffar folk av det motsatta könet, testa lite dejtingappar, etc. Ansträng dig och våga ta lite risker.
Citera
2024-07-30, 07:47
Medlem
Punderipunderas avatar
Nu är jag varken incel eller kille så kanske är offtopic men tänkte ändå bara att jag ville flika in i denna tråden efter att ha läst lite (ville egentligen bara skratta åt lite kvinnohat)
Jag är råfeminist, egentligen inte ens feminist utan rå manshatare
Nu tänker ni säkert ”åh inte en till samhällsförstörare” men även om dom flesta på fb trollar eller är otroligt lättkränkta och bittra så vill jag berätta för er utifrån mitt tankesätt
Ja, jag hatar män och om jag måste förtydliga det så hatar jag självfallet inte alla män men jag ser på män lite som russian roulette, varje gång du trycker av är inte dödligt men det kan vara, fattar ni?
Iallafall det var inte ens det jag tänkte säga men jag tycker ändå att det är viktigt för att förstå min poäng helt, ni som är incels och verkligen på riktigt vill komma ur det:
Först och främst behöver nog många jobba på sin självkänsla, den behöver inte vara bra eller perfekt men om ni går runt och tycker synd om er själva så kommer det att utstrålas, det vill ni inte.
Det andra är att våga vara er själva, försök inte vara någon annan och var inte desperata. Bara genuina och er själva, var snälla och omtänksamma. Ni som har gammalmodigt tänk spara det förutom kvinnosynen, men hur man beter sig.
Gå ut, ser ni en kvinna ni tycker är attraktiv - gå fram. Våga. Det värsta som kan hända är att ni blir avvisade men ni behöver aldrig se människan igen så det spelar ingen roll.
Det dom flesta i den här tråden behöver är att byta mindset, ni duger, ni är inte fula, ni är inte otillräckliga.
Om ni är fast i det tänket och det mönstret gå till en psykolog, jag vet att ”män inte ska må dåligt” men det är inte mindre maskulint att söka hjälp. Har även läst många inlägg där tjejer är paddor o fula eller taskiga eller bimbos etc.
Ja jag började med att jag hatar män men det finns en anledning bakom det, förstår att många på fb inte är feminister och avskyr ordet feminism, jag fattar men jag tror på riktigt att om ni försöker förstå kvinnor mer och vår rädsla att ni också kommer förstå hur ni ska approacha kvinnor, hur ni ska prata med ”oss” osv.
Så kort o gott
1. Vad har du för utstrålning?
2. Våga ta för dig (men obv inte för mycket för vill helst inte behöva bli mer rädd för män tack)
3. Prata med en psykolog om du behöver det
4. Förstå att du förtjänar kärlek och sex lika mycket som alla andra
5. Läs på om och förstå kvinnor
6. Var inte desperat och kalla oss inte för saker om vi inte är er till lags
Citera
2024-08-08, 13:38
Medlem
Jag har haft sex med 37 kvinnor under mitt 41 åriga liv. Jag vet det är en bråkdel om man jämför med majoriteten här på Flashback.
Men jag är väldigt nyfiken på att ingå i eran incel gemenskap, en seriös fråga nu?

Men är det möjligt att konvertera till att bli en incel?
Folk konverterar ju till höger och vänster så jag tycker att detta borde vara möjligt.

Ska även tillägga att jag är gift, måste jag skilja mig från henne eller räcker det att vi slutar knulla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in