2023-11-15, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vet du om att över 60% män i Sverige över 18 år är sambo/gifta? (Källa: SCB). Och då har vi alltså inte räknat med de som är särbos. Förmodligen har cirka 75% av alla män över 18 år en parrelation med en kvinna.

Hur som helst så är det en majoritet av alla män som faktiskt lyckats få en kvinna.
Hur har alla dessa män lyckats, om nu kvinnor har "orealistiska förväntningar"?
Är det så, menar du, att majoriteten av män motsvarar kvinnors "orealistiska förväntningar"?

Svaret är givetvis: flertalet kvinnor har inte orealistiska förväntningar. Utan faller för en man som även faller för henne. Kärlek uppstår och de stadgar sig.

Incels kan ju vara incels pga. att de har svårt att attrahera kvinnor... Tex. någon social inkompetens eller dålig kvinnosyn etc. Vissa utav dessa saker kan de givetvis förändra och förbättra sig själv. Precis som en kvinna som inte ser bra ut, kan göra allt hon kan för att förbättra sitt utseende och därmed sina möjligheter att attrahera män.

Vissa incels är förmodligen narcissistiska volcels. Men inser det inte själva... De vill ha de snyggaste kvinnliga oskulderna som finns och vill inte ha några andra kvinnor alls. De anser att de förtjänar de bästa kvinnorna. Och när de inte får dessa, ser de sig som incels.

Öh, tycker du 60% är bra? Det är jävligt lågt om du frågar mig. Vad hände med att det "finns en för alla"?

Jag noterar också att du har helt ogrundade fördomar när det kommer till incels.

Då krävs det helt plötsligt inga källor och du gör massor med antagenden om hur de tänker, trots att sånt knappt är mätbart.

Men då vet vi ditt ställningstagande. Kvinnor gör alltid rätt och är genomgoda varelser, incels är losers som måste "jobba på sig själva" och allt är deras eget fel. Check på den!
Citera
2023-11-15, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Du gör många antaganden om hur kärlekslivet ser ut genom åren för en "standardkvinna".

Har du någon personlig erfarenhet av dejtinglivet, nattlivet, studentlivet säg de senaste 20 åren?

Det tar inte mer än 7 år att hitta en bra man, de älskar att ligga runt helt enkelt för att det är kul. Det är kul för de männen som kan också, det är därför man gör det. Skillnaden är att kvinnor får ta en större smäll av att kasta bort sina bästa år.

Och självklart tickar den biologiska klockan hela tiden men den blir mer påtaglig efter 30 år, det är då man inser att man inte kommer vara ung för alltid.

Ja, det har jag. Jag har både dejtat, varit ute i nattlivet, levt studentliv den tidiga delen av de senaste 20 åren. Den mellersta och sena delen av de 20 åren har jag stadgat mig och fått två fantastiska barn! Jag och min stora kärlek träffades när vi var en bit över 30 år, båda två. Ingen av oss var ute efter vare sig relation eller barn, men när vi träffades uppstod ljuv musik och när vi sedan förstod att vi skulle bli föräldrar, så var lyckan total! Men allt var oväntat. Så. Vad vill du fråga om? Vad vill du veta? Och vad har det med incels att göra?

Jo, som jag skriver: har en kvinna några längre relationer, men där det skiter sig när de ska "ta det till nästa steg", så kommer hon förlora många fertila år på en och samma man, som hon ändå inte får barn ihop med. Och vad får dig att tro att kvinnor så gärna "knullar runt"? Kvinnor har som sagt en sexdrift, precis som män. Så klart de som singlar kommer ligga lite då och då. Men givetvis söker de även då efter kärleken... Iaf. om de är unga och barnlösa. Det sökandet upphör ju inte bara för att de tillfälligt vill få sin sexuella hunger stillad. Och kanske hoppas de då rentav att den de ligger med ska vara deras drömmars man... Eller rentav blir kära i vem de än ligger med.

Det där inser kvinnor redan vid 18 års ålder. Som sagt: kvinnor vet om att deras fertila tid i livet är begränsad. Många kvinnor är unga när de börjar ha längtan efter barn. Det är liksom inte där skon klämmer. Skon klämmer snarare på andra plan.
Citera
2023-11-15, 06:46
Medlem
Citat:
Ja, det har jag. Jag har både dejtat, varit ute i nattlivet, levt studentliv den tidiga delen av de senaste 20 åren. Den mellersta och sena delen av de 20 åren har jag stadgat mig och fått två fantastiska barn! Jag och min stora kärlek träffades när vi var en bit över 30 år, båda två. Ingen av oss var ute efter vare sig relation eller barn, men när vi träffades uppstod ljuv musik och när vi sedan förstod att vi skulle bli föräldrar, så var lyckan total! Men allt var oväntat. Så. Vad vill du fråga om? Vad vill du veta? Och vad har det med incels att göra?

Jo, som jag skriver: har en kvinna några längre relationer, men där det skiter sig när de ska "ta det till nästa steg", så kommer hon förlora många fertila år på en och samma man, som hon ändå inte får barn ihop med. Och vad får dig att tro att kvinnor så gärna "knullar runt"? Kvinnor har som sagt en sexdrift, precis som män. Så klart de som singlar kommer ligga lite då och då. Men givetvis söker de även då efter kärleken... Iaf. om de är unga och barnlösa. Det sökandet upphör ju inte bara för att de tillfälligt vill få sin sexuella hunger stillad. Och kanske hoppas de då rentav att den de ligger med ska vara deras drömmars man... Eller rentav blir kära i vem de än ligger med.

Det där inser kvinnor redan vid 18 års ålder. Som sagt: kvinnor vet om att deras fertila tid i livet är begränsad. Många kvinnor är unga när de börjar ha längtan efter barn. Det är liksom inte där skon klämmer. Skon klämmer snarare på andra plan.

Vad kul att höra att det har gått så bra för dig och grattis till att du också fått barn!

Dina livserfarenheter har mycket med saken att göra om du frågar mig.

Om du träffar en jättebra tjej med gott hjärta kanske du utgår från att alla tjejer måste vara så innerst inne och att det därmed måste vara incels fel att det går dåligt för dem.

Men tillhör du någon av de mer absoluta botten, incels, eller absoluta toppen, chads, så kommer din syn på kvinnor att ändras.

Många incels upplever att deras situation är hopplös, hur de än gör, och det menar jag stämmer med verkligheten. Det hjälper inte att kalla dem idioter, utan vissa måste finna sig i och få hjälp med att deras ensamhet kommer bli permanent och att det har med kvinnans natur att göra, hon vill helt enkelt inte ha alltför dåliga gener.

Troligen ser du normal ut och kan därför inte sätta dig in i deras situation och utgår därför från att de måste vara dera eget fel.
Citera
2023-11-15, 06:46
Medlem
Citat:
Öh, tycker du 60% är bra? Det är jävligt lågt om du frågar mig. Vad hände med att det "finns en för alla"?

Jag noterar också att du har helt ogrundade fördomar när det kommer till incels.

Då krävs det helt plötsligt inga källor och du gör massor med antagenden om hur de tänker, trots att sånt knappt är mätbart.

Men då vet vi ditt ställningstagande. Kvinnor gör alltid rätt och är genomgoda varelser, incels är losers som måste "jobba på sig själva" och allt är deras eget fel. Check på den!

Ja, det tycker jag, eftersom dessa 60% bara gäller alla män över 18 år som är sambos eller gifta. Dvs.: det lär finns många män som är särbos/tillsammans med någon. Men dessa ingår inte i statistiken. Så jag skulle tippa på att säkert 75% av alla män har ett parförhållande. Och det är fan inte dåligt! Riktigt faktaresistenta personer tror ju att det endast är 20% av alla män som får en kvinna... SCB motbevisar detta med råge.

Ogrundade? Jag har tagit del av både forskning inom ämnet osv. Finns en forskare som forskat just om incels och som hade ett intressant sommarprat om just incels.

Sedan skrev jag ju även vad kvinnor i regel inte vill ha: de vill i regel inte ha män med dålig kvinnosyn, de vill inte ha män som är socialt inkompetenta osv. Och givetvis finns det även incels som har en övertro på sig själva och anser att de ska ha de bästa kvinnorna, utan att göra ett dyft själva. Och som hatar män som får kvinnor och hatar kvinnor (och tom. har dödat pga detta). Så nej. Jag gör inga lösa antagande.

Sedan finns det givetvis fina och bra incels. Som av olyckliga omständigheter har svårt att få kvinnor.

Men nej: det är inte kvinnors orealistiska förväntningar som gör män till incels. Flertalet kvinnor (och män) har som sagt realistiska förväntningar. Och lyckas hitta någon att dela livet med.

Läs om, läs rätt. jag skrev att både män och kvinnor som har svårt att finna en partner får jobba på sig själva och att bli sina bästa jag för att kunna attrahera en partner. Som sagt: läs om, läs rätt.
Citera
2023-11-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag förstår att du vill att det här ska vara sant. Jag kan garantera dig att kvinnor inte sitter och kacklar om sina problem framför män. Lika lite som män gör det. Så nja, detta har du knappast hört i fikarummet när kvinnor diskuterar i grupp.

Kan du inte visa exempel på dessa enorma drivor av klagomål på mer kvinnliga grupper på sociala medier så finns det ingen anledning att tro att det existerar där heller i någon större utsträckning.

Nånstans måste du ju förlika dig med att dessa rykten om klagande kvinnor är påhittat av män som önsketänker att de lömska små liven säkert lider av att de slösat bort sin ungdom på rövhål till män som är snygga med status. Vilket i sig är ett påhitt och ytterligare en knäpp förklaringsmodell av incels.

Åka till närmsta köpcentrum och dokumentera männen som går hand i hand med en kvinna. De flesta är lite småflintis med kläder från Dress Man som jobbar som plattsättare. Du kommer knappast se drivor med kalsongmodeller som kör Ferarri och är influencers på youtube.

Bara för att en incel inte fick ligga innebär inte att hon istället låg med Benjamin Ingeosso. Och det är incels som sprider rykten om att kvinnor gråter sig själva till sömns. Inte kvinnorna själva.
Nej det är vad jag hört när jag här sambon haft ett stort antal kvinnliga vänner över och festat till det.
Att jag sitter i ett närliggande rum skiter de fullständigt i när de diskuterar allt mellan himmel och jord.

Eller när jag varit på fester, tillställningar mm med både kvinnliga och manliga vänner som man känt väldigt länge.
Via jobbet mm.

Eller tror du kvinnor låter som män när de diskuterar problematiken? Nej självklart är tonläget annorlunda och ingången annorlunda.
Kontentan är dock den samma.
Vilket förövrigt är bekräftat.

Kvinnorna vill generellt jobba sig socialt uppåt i relationer.
En kvinna föredrar generellt att mannen tjänar minst lika mycket som dom själva eller allra helst mera.
Man har alltså högre krav på framtida partnern än sig själv.

Betyder det då att majoriteten av kvinnorna inte kan acceptera en man med samma eller lägre socioekonomisk status?
Självklart inte.

Som jag redan har påpekat flera gånger om så är parbildning för majoriteten inget problem.
Även om det förstås är väldigt vanligt att mannen tjänar mer än kvinnan i förhållandet.

Det är alltså inget stort problem med väldigt många kräsna kvinnor, särskilt inte för de normala männen som inte drabbas då de får kvinnor oavsett.
Incel männen är återigen en liten grupp som är ointressanta i det här sammanhanget, de är förövrigt inte heller något stort problem då gruppen är såpass liten.
Sen har vi ju förstås gråzoner för båda grupperna som är större.
Där problemet inte är lika allvarligt men ändå påverkar som män som väldigt sällan träffar kvinnor eller kvinnor som ändå bildar relationer med män men som har svårt att känna sig nöjda med partnern.

Men likväl har vi grupper av kvinnor och män med olika innbördes problem med med den gemensamma nämnaren att de har svårt för parbildning och drabbas av detta genom mindre familjebildning, färre eller inga barn alls i dessa grupper.
Vi vet redan att högutbildade kvinnor får färre barn än andra kvinnor i samhället.

Föreslår jag att dessa grupper möts och bildar par?
Nej absolut inte det är förstås orealistiskt.

Kan de ändra på sig? Ja det händer ju i varierande grad.
De rör sig ut i gråzoner eller blir mer "normala".

Men att kvinnor som grupp som är kräsna inte finns eller är ett problem förstår jag inte hur du har eller inte kan se.
Detta har ju funnits länge men vuxit med sociala mediers intåg.
En del kvinnor får en skev bild av sig själv via medier och en del män har blivit mindre sociala.

Bara ta i dagens läge, unga ligger mindre än någonsin.
Det är alltså friska unga kvinnor och män som läser på universitetet eller jobbar.
Varför?
Borde de inte vara lättare med parbildning?
Citera
2023-11-15, 13:07
Medlem
Det är intressant att incels väcker mer hat hos kvinnor än runtknullande misogynister. Antar det beror på att det finns få saker som kvinnor föraktar så mycket som svaga eller oattraktiva män.
Citera
2023-11-15, 15:20
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det är vad jag hört när jag här sambon haft ett stort antal kvinnliga vänner över och festat till det.
Att jag sitter i ett närliggande rum skiter de fullständigt i när de diskuterar allt mellan himmel och jord.

Eller när jag varit på fester, tillställningar mm med både kvinnliga och manliga vänner som man känt väldigt länge.
Via jobbet mm.

Eller tror du kvinnor låter som män när de diskuterar problematiken? Nej självklart är tonläget annorlunda och ingången annorlunda.
Kontentan är dock den samma.
Vilket förövrigt är bekräftat.

Kvinnorna vill generellt jobba sig socialt uppåt i relationer.
En kvinna föredrar generellt att mannen tjänar minst lika mycket som dom själva eller allra helst mera.
Man har alltså högre krav på framtida partnern än sig själv.

Betyder det då att majoriteten av kvinnorna inte kan acceptera en man med samma eller lägre socioekonomisk status?
Självklart inte.

Som jag redan har påpekat flera gånger om så är parbildning för majoriteten inget problem.
Även om det förstås är väldigt vanligt att mannen tjänar mer än kvinnan i förhållandet.

Det är alltså inget stort problem med väldigt många kräsna kvinnor, särskilt inte för de normala männen som inte drabbas då de får kvinnor oavsett.
Incel männen är återigen en liten grupp som är ointressanta i det här sammanhanget, de är förövrigt inte heller något stort problem då gruppen är såpass liten.
Sen har vi ju förstås gråzoner för båda grupperna som är större.
Där problemet inte är lika allvarligt men ändå påverkar som män som väldigt sällan träffar kvinnor eller kvinnor som ändå bildar relationer med män men som har svårt att känna sig nöjda med partnern.

Men likväl har vi grupper av kvinnor och män med olika innbördes problem med med den gemensamma nämnaren att de har svårt för parbildning och drabbas av detta genom mindre familjebildning, färre eller inga barn alls i dessa grupper.
Vi vet redan att högutbildade kvinnor får färre barn än andra kvinnor i samhället.

Föreslår jag att dessa grupper möts och bildar par?
Nej absolut inte det är förstås orealistiskt.

Kan de ändra på sig? Ja det händer ju i varierande grad.
De rör sig ut i gråzoner eller blir mer "normala".

Men att kvinnor som grupp som är kräsna inte finns eller är ett problem förstår jag inte hur du har eller inte kan se.
Detta har ju funnits länge men vuxit med sociala mediers intåg.
En del kvinnor får en skev bild av sig själv via medier och en del män har blivit mindre sociala.

Bara ta i dagens läge, unga ligger mindre än någonsin.
Det är alltså friska unga kvinnor och män som läser på universitetet eller jobbar.
Varför?
Borde de inte vara lättare med parbildning?
Hela min poäng är att det är helt tyst på nätet angående kvinnors klagomål. Varpå man i sedvanlig ordning blir dumhuvudförklarad och det ska förklaras att de små liven ju inte härjar på nätet så som män gör. Och om de gör det så är det i slutna grupper och obskyra forum som inte direkt syns. Etc etc.

Man ställer sig ju då frågan, okej men hur vet du i så fall ens om att de klagar? Och vi landar alltid i samma sak. Från att ha gått från självsäkra påståenden till att forskning visar att singelkvinnor mår sämre och kvinnors högljudda klagomål i sociala medier istället till "...jo men jag har hört av kvinnor jag känner". Och alldeles självklart har du hört detta från kvinnor du känner. Jag kan inte annat än utgå från att du pratar hela dagarna med kvinnor som tjatar hål i öronen på dig om deras problem att hitta bra män. Det är inte det. Jag tror på dig. Men du pratar i så fall om anekdotiska referenser som inte har något värde på ett diskussionsforum.

Vem som helst kan på nätet påstå att de jobbar på ICA och med egna ögon ser hur traktens somalier brukar komma in och pissa i frysdisken. Det blir inte så intressant att diskutera på någon seriös nivå om det ska baseras på skribentens försäkringar om att jodå, detta händer flera gånger varje dag. Helt oavsett hur sant det är. Däremot duger det ju utmärkt som underlag för ryggdunkartrådar där folk okritiskt tror på det och förfasar sig. Ganska exakt som incels.

Vi bägge känner tydligen drivor med kvinnor, men vi har olika erfarenheter vad de pratar om. Det är gott så. Det är inte så intressant på ett forum egentligen. Vissa påstående från incels kan man ju med sin erfarenhet ifrågasätta förstås. Men utbredda klagomål torde faktiskt synas i media eller på nätet i större omfattning i den mån de existerar.

Jag köper inte att klagomålen inte syns för att kvinnor uttrycker sig annorlunda än män. Ingen kan ha gått miste om metoo-trenden. Till skillnad från klagomål på dejting kan jag hitta oändligt med krönikor, artiklar, inlägg, podcasts och dokumentärer om sexuella trakasserier. Skrivna av kvinnor. Detta fenomen är ju alldeles uppenbart ett utbrett problem. Så pass omtalat att folk faktiskt ljög om att ha blivit utsatta. Så nog fan höjer kvinnor rösten på nätet om de anser att de har ett problem.

Det är alltså uteslutande män som författar inlägg om missnöjda kvinnor. Kvinnorna är tysta. Att enstaka män här och där säger sig ha hört från vänner och bekanta är faktiskt inte så relevant. Det är givetvis en obscen jämförelse, men massor av folk påstår sig ha sett snömannen med egna ögon också. Försök förstå min poäng med jämförelsen i diskussionsunderlag här. Jag menar självklart inte att vi snackar om övernaturligt skrock.
Citera
2023-11-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fribble
Det är intressant att incels väcker mer hat hos kvinnor än runtknullande misogynister. Antar det beror på att det finns få saker som kvinnor föraktar så mycket som svaga eller oattraktiva män.

"Runtknullande misogynister"?

Vet faktiskt inte om incels väcker något hat hos kvinnor. Mer än möjligtvis de incels som sprider kvinnohat eller rentav dödar kvinnor.
Citera
2023-11-15, 15:51
Medlem
Citat:
"Runtknullande misogynister"?

Vet faktiskt inte om incels väcker något hat hos kvinnor. Mer än möjligtvis de incels som sprider kvinnohat eller rentav dödar kvinnor.

Jag läste recensioner till en bok som försökte förklara fenomenet incels. De kvinnliga läsarna var inte nådiga i sitt hat.

Poängen är att misogynister som är attraktiva och alfa snarare blir eftertraktade medan incels blir oförtjänt hatade pga oattriva och svaga.
Citera
2023-11-15, 16:16
Medlem
Citat:
Vad kul att höra att det har gått så bra för dig och grattis till att du också fått barn!

Dina livserfarenheter har mycket med saken att göra om du frågar mig.

Om du träffar en jättebra tjej med gott hjärta kanske du utgår från att alla tjejer måste vara så innerst inne och att det därmed måste vara incels fel att det går dåligt för dem.

Men tillhör du någon av de mer absoluta botten, incels, eller absoluta toppen, chads, så kommer din syn på kvinnor att ändras.

Många incels upplever att deras situation är hopplös, hur de än gör, och det menar jag stämmer med verkligheten. Det hjälper inte att kalla dem idioter, utan vissa måste finna sig i och få hjälp med att deras ensamhet kommer bli permanent och att det har med kvinnans natur att göra, hon vill helt enkelt inte ha alltför dåliga gener.

Troligen ser du normal ut och kan därför inte sätta dig in i deras situation och utgår därför från att de måste vara dera eget fel.

Man tackar ödmjukast!
Jo, jag fann till slut rätt person att dela livet med och få barn med. Efter 11 mer eller mindre seriösa relationer under en 20-årsperiod...

Jag känner både manliga och kvinnliga incels. Inget fel på dem som personer, de är underbara människor allihop, riktigt bra polare, ser bra ut etc. Men samtliga har svårt att interagera med det motsatta könet när det kommer till annat än vänskap/relation kollegor emellan osv. på grund av olika orsaker. Men skulle de bara få tid på sig, så skulle deras dejter få se vilka pärlor som gömmer sig bakom...

Jag är nog varken någon "Chad/Stacy" eller någon regelrätt incel. Jag är väl en ganska medioker/vanlig person, utseendemässigt och på i princip alla sätt. Men jag är extremt extrovert och har lätt för att ta/få kontakt med folk. Så det är väl det jag har surfat på. Kan man säga. Hade jag varit introvert eller blyg hade jag givetvis haft svårare att få kärleksrelationer och kanske rentav varit en incel, vem vet...

En av mina manliga polare och en av mina kvinnliga polare, som båda är incels, ser betydligt bättre ut än mig. Men har inte mina sociala skils. Vi i kompiskretsen försöker hjälpa dem, då båda är bra personer som skulle bli uppskattade partners för de lyckliga två som lyckas fatta hur bra de här två är. Men det är svårt... Det går inte att lära upp ett naturligt och bra samspel. Kvinnan utstrålar likt förbannat desperation och skrämmer iväg männen. Och mannen är för tafatt bland kvinnorna. Inte på gulligt Stig Helmer vis, utan mer på ett creepy sätt. Så synd! Frö hade bara män/kvinnor lärt känna dessa två som de faktiskt är/som de är med oss i gänget, så hade de varit högvaluta vill jag lova!

Finns givetvis olika anledningar till att folk är incels. Men det är viktigt att de försöker göra det bästa av sig själva. Inte primärt för att locka det motsatta könet, utan för att må bättre och ha ett värdefullare liv. Sedan får det väl bli en bonus om de lyckas finna någon också.
Citera
2023-11-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fribble
Jag läste recensioner till en bok som försökte förklara fenomenet incels. De kvinnliga läsarna var inte nådiga i sitt hat.

Poängen är att misogynister som är attraktiva och alfa snarare blir eftertraktade medan incels blir oförtjänt hatade pga oattriva och svaga.

Var det en bo om incels så lär där också ha stått om allt kvinnohat som vissa incels sprider och att incels tom. mördar kvinnor. Vilket givetvis kommer få kvinnor att se rött.

Attraktiva män som döljer sitt kvinnoförakt och som spelar fina, kommer givetvis vara eftertraktade. Men om deras kvinnohat pyser fram, så är det många kvinnor som inte kommer vilja ta i dem med tång ens. Även om de ser väldigt bra ut.
Citera
2023-11-15, 16:23
Medlem
Citat:
Var det en bo om incels så lär där också ha stått om allt kvinnohat som vissa incels sprider och att incels tom. mördar kvinnor. Vilket givetvis kommer få kvinnor att se rött.

Attraktiva män som döljer sitt kvinnoförakt och som spelar fina, kommer givetvis vara eftertraktade. Men om deras kvinnohat pyser fram, så är det många kvinnor som inte kommer vilja ta i dem med tång ens. Även om de ser väldigt bra ut.

Statistiskt sett är det betydligt vanligare att den attraktiva alfan mördar kvinnor i en nära relation, men trots det har dessa män sällan problem att hitta nya offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in