2019-08-17, 15:48
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jo visst. Men det är ju kvinnohatet som dom flesta tänker på när dom hör begreppet.

Så jag undrar lite varför man vill sammankopplas med om man själv inte är sådan.
Och varför tror du dom hatar kvinnor? Ingen rök utan eld
Citera
2019-08-17, 17:41
Medlem
Xpander-s avatar
This INCEL slur is kind of sociopathic.

A lot of young men are raised by single mothers, and don’t see any functional or healthy romantic relationships growing up.

A man learns how to relate to women by watching his dad, not by spending time with his mom.

Have some compassion. - Stefan Molyneux
Citera
2019-08-17, 18:48
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Och varför tror du dom hatar kvinnor? Ingen rök utan eld

Av dom jag har läst och hört talas om (och sett här) så är dom flesta i tidiga 20-årsåldern. Det är inte särskilt ovanligt att vara oskuld den åldern. Men dom här snubbarna börjar indentifiera sig så hårt med det; att det blir svårt att spräcka deras bubbla. Därför kommer dom aldrig ut ur den. Vilket ju är direkt farligt.

Sedan blir dom äldre och dom verkar tycka att det inte är dom som ska ändra på sig utan kvinnorna.
Dom ser sex som en rättighet. Och att det är kvinnors skydighet att ge dom det.

Och om man inte är supersnygg och i ärlighetens namn inte särskilt charmig så kan man knappast kräva att en supersnygg och charmig tjej ska vilja ligga med en.

Jag tror att dessa snubbar har alldeles för höga krav. Vägrar se sin del i det hela. Och att dom även ser kvinnor som ett helt annat väsen än män.
Citera
2019-08-19, 16:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Av dom jag har läst och hört talas om (och sett här) så är dom flesta i tidiga 20-årsåldern. Det är inte särskilt ovanligt att vara oskuld den åldern. Men dom här snubbarna börjar indentifiera sig så hårt med det; att det blir svårt att spräcka deras bubbla. Därför kommer dom aldrig ut ur den. Vilket ju är direkt farligt.
Varför är det farligt? Kanske inte så hälsosamt men farligt... njae.

Citat:
Sedan blir dom äldre och dom verkar tycka att det inte är dom som ska ändra på sig utan kvinnorna.
Kan du ge exempel på detta eller är det sedvanliga halmdockan som används emot dom? Fler "borde" lyssna och inte bara fortsätta ge dom skit för det har dom troligtvis fått hela sitt liv. Det luktar damage control. Om man inte bryr sig om incels kan man lika gärna strunta i dom.

Citat:
Och om man inte är supersnygg och i ärlighetens namn inte särskilt charmig så kan man knappast kräva att en supersnygg och charmig tjej ska vilja ligga med en.
Det håller jag med om delvis men detta är också en halmdocka som används för ofta. Jag säger inte att du gör det av illvilja. Dock är dom fria att försöka precis som oattraktiva kvinnor kräver supermän.
Titta på detta exempel, ganska desillusionerad semi-landvalsfjortis men kastas det skit på hon och sägs det att hon har för höga krav, neh snarare "You deserve it, honey": https://www.youtube.com/watch?v=dE8UHCDVYB8 <-- 11 min och 36 sekunder

Citat:
Jag tror att dessa snubbar har alldeles för höga krav. Vägrar se sin del i det hela. Och att dom även ser kvinnor som ett helt annat väsen än män.
Kvinnor råkar vara ett annat slags väsen faktiskt eller åtminstone borde fler fatta att så jäkla lika är inte män och kvinnor. Vissa av dom har helt klart ganska höga krav men det har dom iofs rätt till att ha/önska. Det komplicerar nog en hel del men det blir deras problem att lösa.
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2019-08-19 kl. 16:39.
Citera
2019-08-19, 16:22
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:

Där har du en poäng faktiskt. Så många feta, flottiga heffaklumpar som fan inte orkar gå längre än till sin lokala pizzababbe gnäller att de aldrig får knulla.
Hur vore det att åtminstone gå ut i solen ett par timmar om dagen, äta lite mindre ister och gröpe, kanske tom träna lite och gå ner i vikt ett par ton? Alltid en bra början.
Sen är det alltid ett jävla gnällande om sociala skills. Av ett rent sammanträffande verkar det som om att man kanske måste ut i verkliga livet med perfekt grafik och 0% lagg för att träna upp dessa.

Edit: även frameraten brukar vara över 90 fps i verkliga livet sålänge du håller dig från gryn och flödder.
Senast redigerad av Monkeyspank 2019-08-19 kl. 16:26.
Citera
2019-08-20, 19:26
Medlem
Zhuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Sen är det alltid ett jävla gnällande om sociala skills. Av ett rent sammanträffande verkar det som om att man kanske måste ut i verkliga livet med perfekt grafik och 0% lagg för att träna upp dessa.

Edit: även frameraten brukar vara över 90 fps i verkliga livet sålänge du håller dig från gryn och flödder.
Vid en viss ålder så utgås det från att man tillskanskat sig vissa sociala färdigheter och om man inte gjort det så blir det svårare eftersom folk i allmänhet inte vill lägga sig på den basnivån bara för din skull.
Citera
2019-08-20, 19:38
Medlem
lol21s avatar
incel och mgtow känns så 2014
Citera
2019-08-20, 20:26
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
This INCEL slur is kind of sociopathic.

A lot of young men are raised by single mothers, and don’t see any functional or healthy romantic relationships growing up.

A man learns how to relate to women by watching his dad, not by spending time with his mom.

Have some compassion. - Stefan Molyneux

Kontext?

Citatet är ju helt fel om man ska vara korrekt. Singelmammor uppfostrar i regel kriminella män och vi vet alla att de inte är stereotypt den kategori av man som inte lyckas träffa någon. Kan tänka mig snarare att "incels" är män som är totala motsatsen till kriminella, de som lever ganska trista och stabila liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Zhul
Vid en viss ålder så utgås det från att man tillskanskat sig vissa sociala färdigheter och om man inte gjort det så blir det svårare eftersom folk i allmänhet inte vill lägga sig på den basnivån bara för din skull.

Det köper jag inte, av flera skäl. Kan nämna många skäl, men den enklaste anledningen är att de flesta är ganska osociala så det är inte på tal att folk behöver gå ner på någon "basnivå" för andra.
Citera
2019-08-21, 11:48
Medlem
Citat:
Tror att jag var typ 22 när jag blev av med oskulden. Är nu snart 38 och vet faktiskt inte hur många jag har legat med, någonstans kring 30-40 stycken kanske.
Men att ge upp vid 22 för att män är oskuld känns lite väl drastiskt.
Men du har säkert haft någon slags umgänge med kvinnor och de accepterade dig.
Det gäller inte mig. Jag klagar inte mest för att jag har svårt att hitta en kvinna som skulle tänka sig vara intresserad. Det jag klagar mest på är att jag kan inte ens skaffa mig en kvinnlig bekant, som jag skulle kunna prata med, umgås osv. Lägger vi saker jag har fått höra från dem så tappar jag verkligen lusten att fortsätta.
Bara för att kvinnor väljer att vara kräsna så betyder det inte att jag ska hata alla kvinnor. Det är upp till dem, men synd att man måste hamna så pass utanför.

Utlandet har jag provat. Har inte provat Thailand, men jag provade Ukraina,Norge, Litauen, Polen och Colombia. Inte ens där lyckas jag hitta någon att åtminstone prata med och det är såklart trist för att man vill få lite erfarenhet.

Jag ger inte upp helt än. Jag är dock redo att acceptera ett evigt singelliv i värsta fall. Livet har ju mer att bjuda på än bara kvinnor, sex och relationer.
Mina polare har som sagt försökt hjälpa mig också med sökandet. De märkte att jag hade extremt svårt med kvinnor och valde att hjälpa mig, men även de misslyckades.
De förstår inte hur en missbildad yta kan vara så pass stor dealbreaker när man har en kanon personlighet och intelligens på sin sida.

Det kan vara att jag är snäll och det är avtändande. Kanske inte för alla men en majoritet. Samma gäller intelligens och plugg. Då har man nån slags diagnos eller så är man en nörd.
Citera
2019-08-25, 01:52
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Men du har säkert haft någon slags umgänge med kvinnor och de accepterade dig.
Det gäller inte mig. Jag klagar inte mest för att jag har svårt att hitta en kvinna som skulle tänka sig vara intresserad. Det jag klagar mest på är att jag kan inte ens skaffa mig en kvinnlig bekant, som jag skulle kunna prata med, umgås osv. Lägger vi saker jag har fått höra från dem så tappar jag verkligen lusten att fortsätta.
Bara för att kvinnor väljer att vara kräsna så betyder det inte att jag ska hata alla kvinnor. Det är upp till dem, men synd att man måste hamna så pass utanför.

Utlandet har jag provat. Har inte provat Thailand, men jag provade Ukraina,Norge, Litauen, Polen och Colombia. Inte ens där lyckas jag hitta någon att åtminstone prata med och det är såklart trist för att man vill få lite erfarenhet.

Jag ger inte upp helt än. Jag är dock redo att acceptera ett evigt singelliv i värsta fall. Livet har ju mer att bjuda på än bara kvinnor, sex och relationer.
Mina polare har som sagt försökt hjälpa mig också med sökandet. De märkte att jag hade extremt svårt med kvinnor och valde att hjälpa mig, men även de misslyckades.
De förstår inte hur en missbildad yta kan vara så pass stor dealbreaker när man har en kanon personlighet och intelligens på sin sida.

Det kan vara att jag är snäll och det är avtändande. Kanske inte för alla men en majoritet. Samma gäller intelligens och plugg. Då har man nån slags diagnos eller så är man en nörd.
Vad sags om natdejting med nagon brud i Asien? Som du sedan eventuellt kan halsa pa eller ta hit.

Snallhet ar nagot som de tycker ar positivt.
Citera
2019-08-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trezor
Vad sags om natdejting med nagon brud i Asien? Som du sedan eventuellt kan halsa pa eller ta hit.

Snallhet ar nagot som de tycker ar positivt.
Får ta och prova lyckan där, som du säger.
Citera
2019-08-27, 20:25
Medlem
PhTDs avatar
För egen del försöker jag trösta mig med, att jag undgått många av de problem som verkar höra till förhållanden och äktenskap. Man bestämmer över sig själv och slipper anpassa sig och stå ut med svärmor och annan släkt och vanartiga barn.

En sak, som annars är lite svårare att förlika sig med är att det är på ett vis skämmigt, att helt sakna erfarenhet av sex och samlevnad. Andra talar om det och man läser om det, med mera. Det verkar som om nästan alla andra har erfarenheter av något slag.

Det är som en annan värld; som en operaföreställning där man lever med i vad som händer, men inte klarar av att ta en enda ton själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in