2019-09-18, 09:20
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Hon ser väl dock inte riktigt klok ut. Och borde själv vara fullständigt skruvad i huvudet.
Möjligt. Men en incel blir inte ens jagad av fula och skruvade kvinnor.
Citera
2019-09-18, 10:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Så att lämna någon man lovat "älska, ära och vara trogen tills döden skiljer den åt" är inte att bryta äktenskapslöften enligt dig?

Jag förbehåller mig rätten att ha mina misstankar om i vilken ordning saker egentligen sker.
Vadå lämna? De kan väl lika gärna kommit fram till att de inte ska leva ihop. Du verkar ytterligt naiv på så många sätt om livets tillvaro.
Citera
2019-09-18, 10:13
Medlem
Buffymyloves avatar
En kollega till mig har en vän som ofta gnäller om att han inte får några kvinnor. Men saken är den att han emellanåt kontaktas av kvinnor. När min kollega påpekade detta för honom så menade han på att de inte var tillräckligt attraktiva (ha ser högst medioker ut själv).
Citera
2019-09-18, 10:15
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Vadå lämna? De kan väl lika gärna kommit fram till att de inte ska leva ihop. Du verkar ytterligt naiv på så många sätt om livets tillvaro.
Jo människor som tycker att man egoistiskt har rätt att utnyttja andra tycker ofta att vi som tror på hederlighet och trofasthet är naiva.
Citera
2019-09-18, 10:17
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
En kollega till mig har en vän som ofta gnäller om att han inte får några kvinnor. Men saken är den att han emellanåt kontaktas av kvinnor. När min kollega påpekade detta för honom så menade han på att de inte var tillräckligt attraktiva (ha ser högst medioker ut själv).
Ja det finns naturligtvis såna personer också. Antagligen rädd att släppa någon nära. (Dock har ju även den ensamme rätt att ha vissa krav på partner.)
Citera
2019-09-18, 10:54
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Visst. Men att överhuvudtaget diskutera det i form av ett samhällsproblem är ofta tillräckligt för att placeras i samma fack som Saudiarabiens lagstiftare...

Jag tycker dock att det pratas om det som ett samhällsproblem.

Eller man talar om män som hamnar utanför samhället. Män som är potentiell fara för samhället i framtiden. Vi pratar om män på landet som är arbetslösa och invandrare i förorten som är arbetslösa. Män som saknar sammanhang. Män som lättare hamnar i extremism eller andra problem. Ganska angränsande till incels.

Jag tror absolut att det kan vara ett problem med ”incels” i samhället. Lösningarna på problemet ligger dock på det individuella planet. Samhället kan ej bryta celibatet utan den konservativa termen ”eget ansvar” kommer få tillämpas!

Det enda jag ser i incel-trådar är gnäll och lägga ansvaret på nån annan. Sällan läser man:

”Jag är incel. Idag börjar jag göra nått åt saken. Jag har införskaffat 5 böcker i raggningsteknik, klippt mig och skaffat en ny skinnjacka. Nu kör vi!”
Citera
2019-09-18, 22:36
Medlem
Så länge det finns möjlighet till prostitution vare sig den är illegal eller inte så är det nästan omöjligt att vara incel på fullt heltid. Även den med lite pengar skulle kunna skaffa sex på det sättet.
Det tas upp för lite från båda sidor som alternativ.

Mer sexköp!
Citera
2019-09-18, 23:00
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish

Det enda jag ser i incel-trådar är gnäll och lägga ansvaret på nån annan. Sällan läser man:

”Jag är incel. Idag börjar jag göra nått åt saken. Jag har införskaffat 5 böcker i raggningsteknik, klippt mig och skaffat en ny skinnjacka. Nu kör vi!”

som om det skulle hjälpa.
Det enda som hjälper en incel är en varm pistol i munnen och ett finger på avtryckaren.

Seriöst, en kvinna är inte en mans lycka.
Snubbarna måste hitta ett kall i livet utöver kvinnor eller tv-spel/lathet/dumhet.
Citera
2019-09-19, 02:30
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Jag är strax över 30. Vill inte säga riktigt vad jag jobbar med, men det är inget 'skitjobb' och jag är inte heller hantverkare som kvinnor verkar gilla. Har en vanlig svenssonlön. Jag bor i Stockholm.
Du är alltså i en ålder där det finns tid än och bor i världens singeltätaste stad. Än finns det hopp
Med en svenssonlön utan barn bär du dessutom ha hyfsat med pengar att röra dig med.

Citat:
Det jag har gjort för att lyckas är att jag aldrig tackat nej till socialt sammanhang. Sedan har jag lagt ner en hel del på kläder sista åren och jag klipper mig oftare än dom flesta.
Vad köper du för kläder? Dyra kläder är inte samma sak som snygga kläder. Ett dyrt märke väger inte upp en kass stil. Klä dig så att du känner dig ball men inte som en "ball" 15-åring. Socialt umgänge i all ära, men det börjar ju sina långsamt efter 25 och är väl för många rätt dött vid 30. Du bör nog aktivt börja fundera på andra sätt.

Citat:
Jag tränar ingenting nej. Min vikt är det jag är mest nöjd över med mig själv. Mitt ansikte är tyvärr ganska fult, mitt stora problem tillsammans med min längd. Jag har lite skägg men inte på kinderna. Jag är inte skallig men jag är relativt tunnhårig.
Hur lång är du? Börja träna. Inte så mycket för utseendet som att det är bra för dig och ökar ditt självförtroende. Antingen på gym eller kanske någon kampsport? BJJ kanske vore något? Beroende på ansiktsform så kan ett skägg göra under. Särskilt om du har en inte allt för vacker käklinje eller liknande. Minoxidil kan hjälpa dig att få ett skägg. Det är inget hittepå, utan på riktigt.

Citat:
Aspig? Ja kanske lite. Jag får ganska höga poäng på nättester men samtidigt vissa saker stämmer inte alls in på mig. Tjejkompisar ja fast bara en just nu men har haft fler tidigare. Nu har ju min enda fått barn så nu ses vi sällan. Jag kan prata med kvinnor men jag är ju inte den mest pratsamma personen men inte socialt inkompetent. Ja jag kan nog vara lite rädd för att en kvinna ska tänka så, jag har inte haft sex på tio år så jag känner mig som oskuld igen. Jag skulle nog vara väldigt nervös igen.
Då kan du tala med kvinnor iaf. Gott så. Jag skulle säga att steg 1 är att aktivt börja göra något. Träna är bra. Men kombinera gärna med något mer socialt. Särskilt något där du kan träffa kvinnor. Har en kompis som hade varit singel väldigt länge och sen började hålla på med pardans. Efter det gick det klart bättre.

Samtidigt kan du ju faktiskt försöka ge dig på lite tindrande. Jag har kollat när mina tjejkompisar svajpar. De flesta män har fullkomligt urusla bilder. Om du anstränger dig kan du säkert få till några bilder där du ser bättre ut än vad du egentligen gör. Kör på det, köp Gold eller någon boost eller whatever. Ha en lättsam presentation och om du börjar chatta med någon föreslår du en öl eller liknande snabbt. Inte chatta 2 veckor.

Det kanske inte funkar alls. Vem vet. Men vad är det värsta som kan hända? Att du betalat för tinder gold två månader i onödan? 600kr i sjön! Bu fucking hu.
Citera
2019-09-19, 08:46
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
som om det skulle hjälpa.
Det enda som hjälper en incel är en varm pistol i munnen och ett finger på avtryckaren.

Seriöst, en kvinna är inte en mans lycka.
Snubbarna måste hitta ett kall i livet utöver kvinnor eller tv-spel/lathet/dumhet.

Det hjälpte för mig när jag var 19 och hade svårt att få tjejer! Efter det har det aldrig varit ett problem!
Citera
2019-09-20, 13:30
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Jag tycker dock att det pratas om det som ett samhällsproblem.

Jag tror absolut att det kan vara ett problem med ”incels” i samhället. Lösningarna på problemet ligger dock på det individuella planet. Samhället kan ej bryta celibatet utan den konservativa termen ”eget ansvar” kommer få tillämpas!

Incels skapar sin egen "extremism". Det har varit incels som deltagit i våldssamma handlingar. Varav ta eget ansvar befträffar kunde du lika gärna be om att de ska ta ansvar över naturkatastrofer. Det vore lika rimligt.
Citera
2019-09-20, 13:33
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Incels skapar sin egen "extremism". Det har varit incels som deltagit i våldssamma handlingar. Varav ta eget ansvar befträffar kunde du lika gärna be om att de ska ta ansvar över naturkatastrofer. Det vore lika rimligt.

Den enda som kan bryta ett celibat är en själv.

En naturkatastrof kan ingen råda över.

Vart är likheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in