2019-08-17, 10:33
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
"Låter sig raggas upp bara för att få sex". Kombinationer av att önska fylla ut tomutrymme och förhoppning om att man kanske finner nån som man klickar med. Många provar saker när man kan och ibland blir man förälskad. Då kan det smälla emot en. Jag hade några ONS som jag inte blev sårad av, sen var det ett som jag blev ganska sårad av. Turligt nog hade jag inte hunnit förälska mig allt för mycket i honom för att det skulle smälla allt för hårt mot mig. Om däremot min nuvarande kille hade nekat mig efter den tiden då det hade börjat hända saker - då hade jag tyvärr förmodligen varit rätt förstörd och behövt bearbeta det länge. Den risken finns alltid för tjejer som dejtar killar, varesig det startar från ONS eller inte.
Den problematiken finns ju både för män och kvinnor lika. Det är ju risken man tar om man söker relationer. Men valet finns också att leta upp ONS utan att ha någon tanke på känslor. Det valet är oerhört mycket svårare för män att realisera.
Citera
2019-08-17, 10:37
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Den problematiken finns ju både för män och kvinnor lika. Det är ju risken man tar om man söker relationer. Men valet finns också att leta upp ONS utan att ha någon tanke på känslor. Det valet är oerhört mycket svårare för män att realisera.

Vissa män lyckas realisera det långt mer, resten har överlag svårare för det.

Jag tänker mig att kvinnor förmodligen oftare får sina hjärtan krossade med detta upplägg.
Citera
2019-08-17, 11:39
Medlem
Jag kvalar nog in som incel då jag är 30 år gammal, oskuld och aldrig har varit i en kärleksrelation. Jag hyser inget förrakt mot kvinnor som populärt brukar tilldelas incelrörelsen, men jag tycker det är intressant att höra tankar från personer som befinner sig i en liknande situation. Dessa brukar ju dock vara väldigt negativa och ibland rent av hatiska. Jag skulle inte säga att jag är in nöjd med min situation, men jag har kommit till freds med både den och tanken att jag med största sannolikhet kommer dö ensam.
Senast redigerad av ghyghy 2019-08-17 kl. 11:41.
Citera
2019-08-17, 12:14
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyghy
Jag kvalar nog in som incel då jag är 30 år gammal, oskuld och aldrig har varit i en kärleksrelation. Jag hyser inget förrakt mot kvinnor som populärt brukar tilldelas incelrörelsen, men jag tycker det är intressant att höra tankar från personer som befinner sig i en liknande situation. Dessa brukar ju dock vara väldigt negativa och ibland rent av hatiska. Jag skulle inte säga att jag är in nöjd med min situation, men jag har kommit till freds med både den och tanken att jag med största sannolikhet kommer dö ensam.

Fast krävs det inte att man är hatisk och hyser kvinnoförakt för att kallas incel?
Du låter ju mer som ensam trevlig man som råkar vara oskuld.

Varför tror du själv att du inte har träffat någon?
Citera
2019-08-17, 12:16
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast krävs det inte att man är hatisk och hyser kvinnoförakt för att kallas incel?
Du låter ju mer som ensam trevlig man som råkar vara oskuld.

Varför tror du själv att du inte har träffat någon?
incel = involuntary celebacy
Det enda som krävs för att uppfylla den definitionen är ju att leva i celibat fast man inte vill. För att kvala in i sub-kulturen på vissa internetsidor måste man kanske också vara en bitter kvinnohatare. Men det är väl en annan sak?
Citera
2019-08-17, 12:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det enda som krävs för att uppfylla den definitionen är ju att leva i celibat fast man inte vill. För att kvala in i sub-kulturen på vissa internetsidor måste man kanske också vara en bitter kvinnohatare. Men det är väl en annan sak?

Jo visst. Men det är ju kvinnohatet som dom flesta tänker på när dom hör begreppet.

Så jag undrar lite varför man vill sammankopplas med om man själv inte är sådan.
Citera
2019-08-17, 12:24
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jo visst. Men det är ju kvinnohatet som dom flesta tänker på när dom hör begreppet.

Så jag undrar lite varför man vill sammankopplas med om man själv inte är sådan.
Man kan ju vilja lyfta diskussionen till att handla om manlig ofrivillig ensamhet?
Citera
2019-08-17, 12:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Alla som vill ha ett förhållande eller enbart sex, alltså. Är nog många som kan räknas till den första kategorin av såväl män som kvinnor.
Citera
2019-08-17, 12:36
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Alla som vill ha ett förhållande eller enbart sex, alltså. Är nog många som kan räknas till den första kategorin av såväl män som kvinnor.
Och kanske tillägg av en tidsperiod det måste varat. Men visst, konstigare är det ju inte.
Citera
2019-08-17, 14:38
Medlem
Zhuls avatar
Är 27 och oskuld så jag kvalicerar nog.
Citera
2019-08-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U
Fan, dra inte alla oss korta och fula grabbar över en kam. När man va singel och livet lekte fick man ju knulla satan. Vad brudar än säger så spelar inte utseendet någon större roll, sköt om din hygien, ta för dig och klä dig hyfsat och du kommer få knulla. Ett inlägg på flashback och en bro-armé löser inget.

Agera.
Citera
2019-08-17, 15:46
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Vissa män lyckas realisera det långt mer, resten har överlag svårare för det.

Jag tänker mig att kvinnor förmodligen oftare får sina hjärtan krossade med detta upplägg.
Dom väljer oftast själva att få sin hjärtan krossade för dom springer efter rövhålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in