Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Om vi bortser från försöket att impa på alla på FB, som vi omöjligt kan veta är verklighetsförankrat, så är det en intressant poäng med 2 och 3. Visst har folk olika talang för att ragga upp personer av motsatt kön (eller samma om de har den läggningen) men utan sociala sammanhang att ragga i är det ju nära nog omöjligt. Men här kan vi ju alla hjälpa varandra. Är din kompis Nisse incel? Bjud honom på middag med bordsplacering och råka sätta honom bredvid Ingrid som också är singel och låt naturen ha sin gång. Jaså Nisse är för tjejblyg? Men bjud in den där karltokiga Ulla och sätt henne bredvid honom istället så löser det sig.
Är det bara jag som inte ser det, eller har vi blivit sämre på den här typen av diskret matchmaking?
Försöker inte impa på någon, jag säger bara som det är. De personerna som försöker imponera på andra är de som tillhör kategori 2 som går runt och säger "hur lätt det är" och slår ner på personer som är ensamma som om de är förlorare. De är verklighetsfrånvända och förstår inte att deras framgångar inte baserar sig på något annat än att de blir serverade genom sina sociala cirklar, inget annat egentligen. Den riktiga sporten är att försöka träffa tjejer utan en social cirkel.
Jag tror helt ärligt inte en enda som jag brukar gå ut med, som har tjej-raggande som specialintresse, skulle säga något annat än att relationer är svårt idag. Vi vågar åtminstone erkänna det till skillnad från de självgoda i kategori 2.
edit:
Dessutom är det ganska irrelevant vare sig något är verklighetsförankrat eller inte, det gäller ju alla online. Vet inte om något stämmer.