Citat:
Ursprungligen postat av
Brunbevern
Visst, fast min poäng är att jag inte kan tänka mig att den där kategorin som du åsyftar är särskilt vanlig så länge vi inte pratar om förståndshandikappade personer. De flesta personer lyckas inte med sina enstaka sexförekomster baserat på sina stora sociala förmågor heller, utan på ren tur.
Nja.
Att scora säg 1 ONS om året i fem år (vilket alltså inte är mycket sex) mot att få 0 och ingen, antyder ändå att det inte är slumpmässigt. Talar vi en på fem år så visst.
Utöver att utseende helt klart spelar roll så skulle jag säga att "social förmåga" fan helt klart gör det. Om en dejt präglas av stel stämningen eller tjejen helt enkelt inte har roligt så blir det sällan en andra dejt. När jag snackar med mina tjejkompisar hör jag om helt sjuka dejeter de varit på där den ena mannen beter sig mer socialt inkompetent än den andra. Jag skojar inte, män som:
- Pratar massor om sitt ex
- Pratar djupt och långt om sina grava psykiska problem
- Bara pratar om sig själva och inte ställer några frågor och verkligen inga följdfrågor
- Tar långa samtal med polare i dejten
- Knappt svarar på tilltal
är inte så jävla ovanliga. Många av de här har säkert fått till det någon gång men om du lägger till att man kanske varken är särskilt snygg eller rolig och dessutom ganska blyg så kommer det bli jättesvårt.
Kan man inte föra ett vettigt samtal på en dejt kan man ofta inte det på en hemmafest eller krogen heller. Kvar är väl dansgolvet men där ska man ju vara ganska snygg också.