2018-11-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det finns bevis annars skulle inte Kristoffer blivit dömd. Du och Quarrel har ett annat sätt att tänka. Ni hittar på egna förklaringar till alla bevis. Naturligtvis utan någon förankring i verkligheten. Det är bara fantasier och jag förstår inte varför ni båda vill att andra personers bilar mm ska undersöktas, varför då? Ni skulle bara hitta på egna fantasier och förklaringar till de spåren också. Ibland litar ni helt på vissa vittnen och hundar, i nästa sekund (när det inte passar er) går de inte alls att lita på.
Så jobbar inte polisen, det är därför de löser brott medan ni får ägna er åt konspirationer.

Om det inte finns bevis mot KJ att han mördat Bangsuang, är det endast att acceptera det.
Jag har tidigare sagt att lägg fram det som du anser är beviset mot KJ.
Jag har tagit fram det åklagaren ansett vara bevis mot KJ och totalt smulat sönder de bevisen.
Det finns ingen uppgift i åtalet var kroppsdelarna var förvarade innan de kom till Gula huset.
De kan till 100% aldrig legat ute i fria luften och inte heller i någon lokal, sett till de skicket som de kom till Gula huset.
Det finns två möjligheter och det är att de legat i kylrum, eller på isen i ett vattenfyllt värn som var täckt med is, som värnet vid Mjösjöberget.

Åtalet har lämnat bort obekväma saker, därför är det inte domen som är felaktig, utan åtalet som inte tagit fram obekväma bitar som friar KJ.
Citera
2018-11-21, 14:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om det inte finns bevis mot KJ att han mördat Bangsuang, är det endast att acceptera det.
Jag har tidigare sagt att lägg fram det som du anser är beviset mot KJ.
Jag har tagit fram det åklagaren ansett vara bevis mot KJ och totalt smulat sönder de bevisen.
Det finns ingen uppgift i åtalet var kroppsdelarna var förvarade innan de kom till Gula huset.
De kan till 100% aldrig legat ute i fria luften och inte heller i någon lokal, sett till de skicket som de kom till Gula huset.
Det finns två möjligheter och det är att de legat i kylrum, eller på isen i ett vattenfyllt värn som var täckt med is, som värnet vid Mjösjöberget.

Åtalet har lämnat bort obekväma saker, därför är det inte domen som är felaktig, utan åtalet som inte tagit fram obekväma bitar som friar KJ.
Visst skulle jag kunna sitta och skriva ner hela domen här men till vilken nytta? Du har inte smulat sönder alla bevisen. Du har inte smulat sönder en enda liten detalj. Det kunde heller inte Kristoffers advokat göra. Varken under rättegångarna eller i resningsansökan. Egna påhittade fantasier och konspirationer kommer man ingen vart med. Varför skulle du acceptera blodspår som bevis i exempelvis karatetränaren bil? Det vill jag gärna veta.
Citera
2018-11-21, 14:37
Medlem
Citat:
Det finns bevis annars skulle inte Kristoffer blivit dömd. Du och Quarrel har ett annat sätt att tänka. Ni hittar på egna förklaringar till alla bevis. Naturligtvis utan någon förankring i verkligheten. Det är bara fantasier och jag förstår inte varför ni båda vill att andra personers bilar mm ska undersöktas, varför då? Ni skulle bara hitta på egna fantasier och förklaringar till de spåren också. Ibland litar ni helt på vissa vittnen och hundar, i nästa sekund (när det inte passar er) går de inte alls att lita på.
Så jobbar inte polisen, det är därför de löser brott medan ni får ägna er åt konspirationer.

Jag har inte kritiserat polisen, istället har jag berömt polisen för en mycket bra förundersökning.

Det som jag kritiserar är åtalet i fallet.
Citera
2018-11-21, 15:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag har inte kritiserat polisen, istället har jag berömt polisen för en mycket bra förundersökning.

Då vill jag att du svarar på frågan varför du vill att de undersöker andra bilar? Varför skulle du acceptera blodspår som bevis i en annan bil men inte i Kristoffers?
Citera
2018-11-21, 16:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det är ofta som du kritiserat polisen i det här fallet. Du har undrat varför de koncentrerat sig på Kristoffer och struntat i att undersöka andra. Nu vet vi andra att de inte har koncentrerat sig bara på honom utan de har kollat upp flera personer som de gör i de flesta utredningar. Du har skrivit otaliga gånger att de borde ha undersökt andra bilar mm vilket de skulle ha gjort om det funnits skäl till det.
Du vill antagligen liksom Quarrel att ingen ska dömas för mord såvida de inte erkänner gärningen. Alla som har lite kunskap vet att ett erkännande inte är värt något och går inte till åtal utan bevis. Du sitter och kritiserar utredningen fast vi alla vet att du och andra konspiratörer hade fortsatt att dissa eventuella bevis rörande andra personer. Jag undrar vad som får dig att göra detta? Quarrel tror att han är en bra detektiv, bättre än alla utredare i världen. Men vad finner du för nöje i att fantisera om Kristoffers oskuld?
Citera
2018-11-21, 16:41
Medlem
Quarrels avatar
SLUTA LJUGA!
Citat:
Bagaget var helt belamrat med en massa bråte. Täcken, kuddar plus en massa andra saker. En planterare ska alltså först plocka ur allt, plantera blodet och sen plocka tillbaka allt utan att bli sedd eller lämna spår?

Burit hem den? Varifrån då? Kristoffer kan ha virat in kroppen i duschdraperiet i badrummet. Då är det lätt hänt att tejprullen återigen hamnar på skåpet när han är klar.
Kristoffer identifierade tejprullen som hans. Varför ifrågasätta detta?
De letade efter fingeravtryck på rullen men hittade inga som var användbara. Så nog har de försökt alltid.
Det fetstilta är lögn. De letade aldrig efter fingeravtryck på rullen.
Citat:
Det var första gången som skl fått in sårtejp att analysera. En ovanlig tejp att använda sig av vid mord alltså.

Inger Haupt (reporter): Hon jobbar särskilt med skoavtryck. Nu gäller det tejprullen.

Inger Haupt (reporter): -Vi får inmaterialet, tittar, fotograferar och är alltid två som utvärderar resultatet, säger forensikern.

Inger Haupt (reporter): Det var koellegan som packade upp tejpbitarna. De har tittat på tejpen i polariserat ljus. -Vi tittade på tejpbitarna och tejprullen och hur allt såg ut i mikroskåp, säger forensikern.

Inger Haupt (reporter): Tejpbitarna och tejprullen hade överensstämmande utseende och ytstruktur. DE

Inger Haupt (reporter): De var av samma typ. -En del färgskiftningar kan förändras efter fingeravtrycksframkallningen vilket kan försvåra och påverka att det inte blir riktigt samma utseende i polariserat ljus.Men vi tyckte inte det störde så mycket, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/las-hela-liverapporteringen-fran-dag-2

Fingeravtrycksundersökning gjordes både på rullen och bitarna av tejp innan de skickades till skl. Det framgår tydligt.
Det fetstilta är lögn. Det är SKL:s generalist som hörs och kollegan är hennes kollega på SKL.
Citat:
Den sista mast som Vatchareeyas mobil kopplade upp sig mot var under samma mast som Kristoffers mobil, dvs området kring hans bostad.
Kristoffer raderade sina sms från Vatchareeya som visade att de skulle träffas. Kristoffer ville tydligen inte att någon skulle se att hon varit hemma hos honom samma kväll som hon försvann.
Det fetstilta är lögn, han berättade att Vatchareeeya hade varit på besök hos honom i första förhöret.
Citat:
Nu är det inte du som avgör vad som är belastande eller inte. Självklart vill han radera texten i dessa sms när de visar att de stämde träff och om han vet att han var den sista som såg Vatchareeya. Ingen annan har bevisligen sett henne efter kvällen hos honom och det var därför Kristoffer grillades om dessa sms. Om hon hade lämnat honom levande den kvällen skulle smsen finnas kvar och han hade garanterat försökt ringa henne på riktigt utan att låtsas.
Det fetstilta är lögn, han berättade att Vatchareeeya hade varit på besök hos honom i första förhöret.
Citat:
Karatetränaren visste inte att Kristoffer fanns över huvud taget. Han fick vetskap om honom först efter mordet. Han visste ingenting om honom. Det finns absolut ingenting av vikt som pekar mot någon annan gärningsman än Kristoffer. Och när inte ens Kristoffer själv längre tror att blodet var planterat så är det bara löjligt att några tomtar fortfarande ältar dessa konspirationsteorier.
Det fetstilta är lögn. Kim tog aldrig tillbaka spekulationen om att blodet var planterat.
Citat:
Det är helt sjukt att du hänvisar till en resningsansökan som om det skulle finnas något vettigt i den. Det är tillåtet att ta upp vilka tokerier som helst i en resningsansökan. Vad du inte verkar begripa är att den inte beviljades. Det blev tvärnobben eftersom det inte fanns något sant eller intressant i den.
Det fetstilta är lögn, det fanns sanna uppgifter i resningsansökan.
Citat:
Nej, du ljuger som vanligt. FU sidan 1668:

Kristoffer får se ett fotografi av en tejprulle.
Kristoffer säger att han tror att det är hans tejprulle på bilden. Han lägger märke till att den
delat sig på längden och säger att han försökt rätta till det men inte lyckats
Det fetstilta är lögn tagen ur sammanfattningen av förhöret. I förhöret framkom inte att Kim la märke till att den har delat sig på längden.
Citat:
Hur han än har gjort så är det ett faktum att det var en massa tejpbitar på tjejen men de hittade inte NÅGRA ANVÄNDBARA FINGERAVTRYCK PÅ TEJPBITARNA ELLER PÅ RULLEN! det fanns avtryck men inga som gick att jämföra mot någon person. Att de inte var tydliga har jag inget svar på. Handskar är ett troligt svar.

De som fällde Kristoffer för brottet verkar förstå att de inte kan lita på att Kristoffer talar sanning. Det finns människor som ses som icke trovärdiga i rättegångar. Att han påstår sig ha använt sårtejpen till att laga vapen med behöver inte vara sant. Han vet att det saknas tejp från rullen och försöker i sann Aspergeranda hitta på en annan förklaring att lura dem med.

I början hade Kristoffer inga som helst problem med att medge att tejprullen var hans. Det var först när han förstod att de kunde binda tejpbitarna på offret till honom som han började skylla ifrån sig och blanda in fiender och planterare.
Det fetstilta är lögn, det söktes inte fingeravtryck på rullen.
Citat:
Visst är det underligt att Kristoffer helt ensam letar efter Vatchareeya i det gula huset där benen senare hittas plus att han fortfarande ensam letar i det värn där liklukten uppräcktes och som du tror var första gömstället för delarna? Han ringde också polisen för att berätta att han sökt i dessa byggnader så de inte också skulle får för sig att leta där. Varför informerade han inte om andra ställer han sökt på? Nej, bara dessa två ville han informera om.

F2: Får jag säga en sak Kristoffer, kan du förstå mig om jag tycker att det är jävligt märkligt
att du som sitter nu här, blir delgiven misstanke om mord…
H: Mmm.
F2: …det är grövsta brottet vi har.
H: Ja.
F2: …i all rättsskipning i hela världen, att du av alla personer söker av ett antal byggnader…
H: Mmm.
F2: …söker av byggnader, rapporterar till någon form av polis som har med skallgångskedjan
att göra, att de där byggnaderna är avsökta. De är klara, det finns ingenting där.
H: Ja, sen var ju Hemvärnet där och sökte också.
F2: Och ungefär en vecka senare så anträffas det rester av en människa…
H: Ja.
F2: …i den byggnad som du ensam har varit och sökt igenom. Kan du tycka, utifrån sett, att
det är ganska märkligt?
H: Ja, det kan jag. Jag är inte dum.
F2: Vi…det har jag aldrig sagt.
Det fettilta är lögn, det har inte framkommit att Kim sökte i värnet där liklukt upptäcktes.
Citat:
Du skriver hela tiden att Kristoffer burit med sig tejprullen hem igen. Det måste betyda att tror att Vatchareeya tejpades utanför Kristoffers lägenhet? Det är möjligt att så skedde. Det hade varit en större risk att lämna tejprullen vid offret och det är lätt att glömma en tejprulle i fickan som man sen hittar och lägger på skåpet då kläderna ska tvättas. Sen är det lätt att glömma bort den igen, särskilt om man har Asperger.

Självklart börjar Kristoffer att ifrågasätta om det verkligen var hans rulle när han förstår vad som kommer hända. Det var något han inte tänkt på innan. Att de kan para ihop ändarna på offret med hans rulle.

Teknikernas rapport hade kunnat se annorlunda ut om de fått tillgång till lägenheten direkt efter mordet. Alla Kristoffers vänner beskriver att han har en stor, bred säng. Antingen en väldigt bred säng eller två 90-sängar. En saknas efter mordet. Åklagaren sa vid ett tillfälle att blodet från Vatchareeya kan ha åkt ut med sängen om blodet samlats där. Skedde mordet i badkaret har Kristoffer många, många dagar på sig att städa och skita ner badkaret på nytt.
Lögn, det fetstilta skriver jag inte.

Det fetstilta är lögn, en vän påstod att han hade två sängar 2013. Han är inte alla Kims vänner.
Fortsättning följer
Citera
2018-11-21, 16:52
Medlem
Quarrels avatar
Fortsätning från (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citat:
Tidigare skrev du att gärningsmännen ville att kroppen skulle hittas. Du har alltså övergivit den tanken nu? Jag tror att du lyssnat för mycket på den hundägare som sa att hans hund inte reagerade utanför gula huset den 18 maj men reagerade den 19 maj? Det kan vara så enkelt att benen legat där hela tiden men att hunden inte fick någon vittring den ena dagen på grund av vinden. Det var aldrig någon som gick in i gula huset den här perioden förutom Kristoffer och sedan missing people som gjorde upptäckten.
Det fetstilta är lögn, hunden var där bara en gång och reagerade inte.
Citat:
1. Kristoffer kan absolut städa om han är motiverad att göra det. Att komma undan med ett mord var något som intresserade honom och det som intresserar en med Asperger brukar de vara duktiga på. Varför släppte inte Kristoffer in stödpersonen som han visste skulle komma klockan 10.00? Han låg för ovanlighetens skull i badet och på eftermiddagen när han blev insläppt var det rent i hallen och i badrummet behövdes ingen städning tydligen eftersom det inte gjordes.

2. Ingen vet förutom Kristoffer ifall han hade motiv att döda Vatchareeya.
3. Efter ett oväntat slag i huvudet är vem som helst satt ur spel. Jag ser inga tecken på övriga slag, däremot tecken som visar att hon förmodligen blev strypt. Kristoffer hade en hel del färska skador på armar och kroppen som är typiska för en som försöker försvara sig. Då Kristoffer aldrig visat något självskadebeteende tror jag att han medvetet gjorde rivsåren värre just för att komma undan med det.
4. Det finns ingenting som tyder på att Vatchareeya blev kidnappad. Och det låter otroligt konstigt att man behöver en skåpbil ifall man vill kidnappa någon. Jag undrar hur många tusentals kidnappningsoffer det finns som blivit bortförda i vanliga personbilar?
5. Enligt rättsläkaren så fanns det inga hinder alls att Kristoffer kunnat både öyfta och hantera en kropp på 50-60 kg.
6. Ingen förutom Kristoffer vet när kroppsdelarna hamnade i gula huset.
7. Du bör läsa de båda domarna så skulle du se hur mycket bevis det finns i det här fallet.
Det fetstilta är lögn. Det var som som det brukar i lägenheten, hallen och badrummet inte undantagna. Det var inte nystädat någonstans.
Citat:
En sak jag funderat på är att Kristoffer i förhör den 13/6 säger ungefär att han som är så liten och klen aldrig skulle orka bära kroppen 200 meter i kuperad terräng och uppförsbacke.
Kroppen hittades ca 200 meter från vägen. Är det troligt att han fått veta en så exakt position på fyndplatsen eller försäger han sig igen?
Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg.
Citat:
Fynden gjordes den 20 och 22 maj. Kristoffer var inte med när fynden gjordes och jag undrar hur han så exakt vet var kroppen hittades? Han säger att den ligger 200 meter från vägen och han beskriver också hur vägen dit ser ut, kuperad och uppförsbacke. Hur vet han det?
Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg. Vägen är inte kuperad.
Citat:
1. Kristoffer kan absolut städa om han är motiverad att göra det. Att komma undan med ett mord var något som intresserade honom och det som intresserar en med Asperger brukar de vara duktiga på. Varför släppte inte Kristoffer in stödpersonen som han visste skulle komma klockan 10.00? Han låg för ovanlighetens skull i badet och på eftermiddagen när han blev insläppt var det rent i hallen och i badrummet behövdes ingen städning tydligen eftersom det inte gjordes.

2. Ingen vet förutom Kristoffer ifall han hade motiv att döda Vatchareeya.
3. Efter ett oväntat slag i huvudet är vem som helst satt ur spel. Jag ser inga tecken på övriga slag, däremot tecken som visar att hon förmodligen blev strypt. Kristoffer hade en hel del färska skador på armar och kroppen som är typiska för en som försöker försvara sig. Då Kristoffer aldrig visat något självskadebeteende tror jag att han medvetet gjorde rivsåren värre just för att komma undan med det.
4. Det finns ingenting som tyder på att Vatchareeya blev kidnappad. Och det låter otroligt konstigt att man behöver en skåpbil ifall man vill kidnappa någon. Jag undrar hur många tusentals kidnappningsoffer det finns som blivit bortförda i vanliga personbilar?
5. Enligt rättsläkaren så fanns det inga hinder alls att Kristoffer kunnat både öyfta och hantera en kropp på 50-60 kg.
6. Ingen förutom Kristoffer vet när kroppsdelarna hamnade i gula huset.
7. Du bör läsa de båda domarna så skulle du se hur mycket bevis det finns i det här fallet.
Det fetstilta är lögn. Rättsintygsläkaren uteslöt inte att Kim kunde flytta en kvinnokropp på 50-60 kg.
Citat:
Rättsläkaren som undersökte Kristoffer intygade att det inte fanns något som hindrade att han bar eller hanterade en kropp på 50-70 kg. Om det var det du tänkte på?
Det fetstilta är lögn. Rättsintygsläkaren uteslöt inte att Kim kunde flytta en kvinnokropp på 50-60 kg.
Citat:
Som du fått veta har polisen försökt få fram fingeravtryck på tejpen innan skl fick undersöka den.

Risk att DNA förstörs

Det finns också en problematik när det gäller vilka analyser man ska göra och i vilken ordning. En undersökning för att söka efter fingeravtryck kan till exempel utplåna DNA-spår. Och en sökning efter fibrer måste göras innan en DNA-analys.

I grövre brott vill forensiker gärna försäkra sig om att man uttömt alla resultat att få fram DNA innan försöken att få fram fingeravtryck påbörjas. En DNA-analys kan genomföras på mycket kort tid.

Det är inte ovanligt att föremålen som undersöks legat i jord eller vatten. När föremål legat i vatten kan spår försvinna men också finnas kvar.

Stormar och vattnets värme är sådant som kan påverka och försvåra möjligheter att få fram spår.

– Under hyfsade förhållande, rent hypotetiskt, kan det finnas kvar fingeravtryck och DNA-rester men det kan också vara så att allt är bara borta

Du vet också att kroppsdelarna blivit tvättade efter styckningen så nu har du fått svar. Tveksamt dock om du tar till dig kunskap som inte gynnar dina konspirationsteorier.
Det fetstilta är lögn. Tejpbitarna undersöktes inte heller av polisen före SKL.
Citat:
Nu hade inte Kristoffer spaning på sig har det framkommit. Polisen spanade på karatetränaren något du borde uppskatta. Det visar att de inte koncentrerat sig på en misstänkt. Jag vet inte när benen hamnade i gula huset. Jag låser mig inte vid ett datum. Jag ser inget hinder i att de lades där direkt efter mordet. Ditt förslag att de flyttats från värnet tar jag med en nypa salt. Det är en teori, inte ett faktum. Jag ska läsa lite förhör med vittnen för jag har för mig att ett gäng killar sökte i värnet dagarna efter Vatchareeya försvann. Då spricker din teori.

Du är väl inte intresserad av någon sanning men det var ett gäng killar som ett par gånger sökte igenom bunkrarna bland annat den 10 maj. Du kan läsa de förhören om du vill. Det börjar på sidan 93 i FU.
Det fetstilta är lögn. Spaningen på karatetränaren upphörde 19 maj.
Citat:
Det är ofta som du kritiserat polisen i det här fallet. Du har undrat varför de koncentrerat sig på Kristoffer och struntat i att undersöka andra. Nu vet vi andra att de inte har koncentrerat sig bara på honom utan de har kollat upp flera personer som de gör i de flesta utredningar. Du har skrivit otaliga gånger att de borde ha undersökt andra bilar mm vilket de skulle ha gjort om det funnits skäl till det.
Du vill antagligen liksom Quarrel att ingen ska dömas för mord såvida de inte erkänner gärningen. Alla som har lite kunskap vet att ett erkännande inte är värt något och går inte till åtal utan bevis. Du sitter och kritiserar utredningen fast vi alla vet att du och andra konspiratörer hade fortsatt att dissa eventuella bevis rörande andra personer. Jag undrar vad som får dig att göra detta? Quarrel tror att han är en bra detektiv, bättre än alla utredare i världen. Men vad finner du för nöje i att fantisera om Kristoffers oskuld?
Det fetstilta är lögn, jag har aldrig trott eller påstått det.
Citera
2018-11-21, 17:02
Medlem
Citat:

Det finns en spaningsledning som är åklagaren och en spaningschef där åklagaren är chefen för utredningen.
Det som är förvånande är att inte bagageutrymmet i KJ:s bil blev undersökt med likspårhund när utrymmet tömdes den 27 maj, först den 23 juli blev det sök med hunden Uno.
När blod spår upptäcktes i bagageutrymmet borde det ha kontrollerats om det var lik blod.
Att spaningsprotokollet ändras kan inte accepteras, som gjordes för att kunna påstå att KJ hade ingen spaning när kroppsdelarna kom till Gula huset .
Om inte spaningsprotokollet hade ändrats hade det inte varit möjligt att åtala KJ.
Utredarna är helt säkert mycket skickliga och professionella personer för sitt jobb

Eftersom kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring när KJ hade spaning på sig är han oskyldig till Bangsuans död.
Citera
2018-11-21, 19:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det finns en spaningsledning som är åklagaren och en spaningschef där åklagaren är chefen för utredningen.
Det som är förvånande är att inte bagageutrymmet i KJ:s bil blev undersökt med likspårhund när utrymmet tömdes den 27 maj, först den 23 juli blev det sök med hunden Uno.
När blod spår upptäcktes i bagageutrymmet borde det ha kontrollerats om det var lik blod.
Att spaningsprotokollet ändras kan inte accepteras, som gjordes för att kunna påstå att KJ hade ingen spaning när kroppsdelarna kom till Gula huset .
Om inte spaningsprotokollet hade ändrats hade det inte varit möjligt att åtala KJ.
Utredarna är helt säkert mycket skickliga och professionella personer för sitt jobb

Eftersom kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring när KJ hade spaning på sig är han oskyldig till Bangsuans död.

Du försöker göra det till en sanning att benen kom till gula huset den 20 maj. Det är bara något du hittat på. De kan ha legat där sedan den 4 maj. Du har bestämt dig för ett visst datum för att försöka ge Kristoffer alibi, det fungerar inte så i verkligheten.
Citera
2018-11-21, 22:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fortsätning från (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Det fetstilta är lögn, hunden var där bara en gång och reagerade inte.

Det fetstilta är lögn. Det var som som det brukar i lägenheten, hallen och badrummet inte undantagna. Det var inte nystädat någonstans.

Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg.

Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg. Vägen är inte kuperad.

Det fetstilta är lögn. Tejpbitarna undersöktes inte heller av polisen före SKL.

Det fetstilta är lögn. Spaningen på karatetränaren upphörde 19 maj.

Det fetstilta är lögn, jag har aldrig trott eller påstått det.
Det är inte jag som ljuger, det är du som har problem med läsförståelse, logik, vad som är rimligt, hur en mordutredning går till plus en hel del annat. En mordutredning kan jämföras med att lägga pussel. Jag skulle inte vilja se dig lägga pussel, kan tänka mig att du beter dig likadant som du gör här, du använder hammare och såg för att få bitarna att passa ihop. Tacka fan för att du sen inte ser någon helhetsbild, hur ska du kunna göra det av dina egensnickrade bitar?
Citera
2018-11-21, 22:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
*suck* KJ har inte haft någon delad rulle, även om han påstår det. Rullen var odelad, enligt saabägaren.

Här är ett bra exempel på hur fel du tänker. Du tror till och med att du vet bättre än Kristoffer. Du har fått för dig att tejprullen Kristoffer hade i sitt badrum inte kunde vara hans för saabägarens rulle var minsann odelad. *suck* längre än så kunde mästerdetektiven inte tänka.
Citera
2018-11-21, 23:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ett fyra år gammalt inlägg var det bästa försvar du kunde hitta till dina lögner.

Du måste försvara dina tillkortakommanden med att andra ljuger. Det var ett bra exempel på hur bokstavstrogen du är. Om du arbetade i en butik och det kommer in en figur och stjäl en chokladkaka vilket får dig att ringa polisen. När polisen sen kommer in till dig med samma figur, fullt med choklad runt munnen och med en halväten chokladkaka i handen skulle du säga att det inte var den chokladkakan för den han tog var hel. Du skulle inte förstå att det var samma chokladkaka precis som du inte förstår det här med tejprullen. Det spelar ingen roll att inlägget är gammalt, ditt felaktiga tänk har inte förbättrats med åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in