Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Trams.
Koagulationsprocessen utlöses genom frisättning av koagulationsfaktorer från skadade celler i kärlväggen eller från vävnaden omkring kärlet. Ju större kärl- och vävnadsskada desto kraftigare aktiveras koagulationen.
Processen är en kedjereaktion mellan koagulationsfaktorer som fortgår tills det bildats fibrin.
Koagulering sker även vid kärl- och vävnadsskador inuti kroppen utan närvaro av luft, så vilka beståndsdelar i luften menar du är en avgörande del av koagulationsprocessen och förbrukas så processen upphör i din burk med tätt lock?
Tiden från uppsamling av blod tills det koagulerat skulle ha handlat om minuter.
Det fanns väl inga skadade celler på kärlets väggar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Hur många platser DNA-testades utöver de fyra som redovisats och varför refovisades de inte?
På de 2200mm tejp som hittades på kroppen nöjde man sig med att topsa man 5 områden.
Här är två instruktionsfilmer som visar topsning av ytor respektive föremål. Det är troligt att hela rullen topsades. Åklagaren hade i alla fall inga frågor om topsningen i tingsrätten.
https://www.youtube.com/watch?v=CiVC4S0_NmA
https://www.youtube.com/watch?v=zyG924pWoh0
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Du skrev
KJ's beskrivning av sin rulle överensstämmer inte med Leukopors utseende, men passar väl in på rullen i badrummet. Dessutom identifierade han den på bild.
Det är inte troligt att KJ beskrev en rulle Leukopor.
Tejprullen identifierades på bild, många tejprullar ser likadana ut på bild. Därutöver hänvisar jag till resningsansökan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Kanske det. Men varför drack han då inte från sin camelpack?
Varför måste jag leta rätt på svar åt dig? Leta själv, nästa gång!
Citat:
Andreas säger att han tycket det var konstigt att Kristoffer hade en vätskebehållare på ryggen
för att ha vätska som var full när han sökte hela natten borde den inte var full med vatten.
[Strax efteråt hittade Kim burken]
[...]
F: Du drack ur den där?
H: Ja, jag sket.. jag var törstig och jag hade slut i camelbacken och jag sket i vad som hände
med mig i princip.