Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Orsaken att KJ fälldes för mordet på Bangsuang var att spaningsprotokollet ändrades och har ingenting med att hunden Uno markerade i bagageutrymmet och att det fanns blodspår i bagageutrymmet.
Jaså, det tror du inte?
Jag skulle tro motsatsen, att fynden i bagageutrymmet - blodspåren alltså - hade en
avgörande betydelse för att herr Johansson blev fälld. Spåren efter den tjej som besökt
Johansson och sedan inte setts mera i livet. Kolla med ledamöterna som dömde i målet om
de inte fäste något avseende vid nämnda blodspår. Återkom sen med vad de sade.
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det fanns inga planer att sätta dit KJ av gärningsmännen, om sådana planer funnits skulle de aldrig tagit kroppsdelarna från gömstället och placerat dem i Gula huset och däromkring.
När det gjordes blev KJ rentvådd av dem, därför de kände till helt säkert att han hade spaning på sig.
Blev han?
Citat:
F2: Får jag säga en sak Kristoffer, kan du förstå mig om jag tycker att det är jävligt märkligt
att du som sitter nu här, blir delgiven misstanke om mord…
H: Mmm.
F2: …det är grövsta brottet vi har.
H: Ja.
F2: …i all rättsskipning i hela världen, att du av alla personer söker av ett antal byggnader…
H: Mmm.
F2: …söker av byggnader, rapporterar till någon form av polis som har med
skallgångskedjan att göra, att de där byggnaderna är avsökta. De är klara, det finns
ingenting där.
H: Ja, sen var ju Hemvärnet där och sökte också.
F2: Och ungefär en vecka senare så anträffas det rester av en människa…
H: Ja.
F2: …i den byggnad som du ensam har varit och sökt igenom. Kan du tycka, utifrån
sett, att det är ganska märkligt?
H: Ja, det kan jag. Jag är inte dum.
F2: Vi…det har jag aldrig sagt.
Citat:
Det är helt omöjligt att det legat kroppsdelar från Bangsuan som KJ transporterat i sin bil, därför förvaringsplatsen har blivit känd där de förvarades och gärningsmännen placerade dem i Gula huset .
För att kunna komma till någon förvaringsplats, värn eller vad det än må ha varit, så måste
ju kroppen/kroppsdelarna ha fraktats dit på något sätt. Knappast i en skottkärra.
Troligare via en bil. Johanssons egen lutar det kraftigt åt ty där fanns ju att upptäcka blodspår
från just den mördade Vatchareeya sedermera.
Varken skottkärra eller skåpbil behövdes, det räckte med vad Johansson hade i fordonsväg.
Du behöver inte upprepa förresten vad du anser om det där värnet och vad som kan ha
skett där, bespara dig den mödan, det har redan framgått tydligt nog efter närmast ett
femtiotal identiska inlägg. Vi har hajat precis som vi har hajat att det måste vara mer
än en gärningsman, att en skåpbil förekommit, att Johansson är alldeles för slarvig och
kraftlös, tankspridd och allmänt korkad, att han nätt och jämnt orkar lyfta en kaffekopp och
är så harmlös och rar så. Och inte har något motiv att mörda, det har vi också förstått att han
inte kan ha haft. Det har ju aldrig funnits och kommer aldrig finnas några motivlösa mord,
klart man begriper det. Aldrig har någon dödats i affekt för just ingenting, aldrig har en
gärningsman råkat ha en sällsynt dålig dag, kanske under påverkan av några kemiska
substanser, och förgått sig i dödligt våld mot någon. Alltid är det mer rationellt och övervägt
än så. Det vet vi inte minst från alla spännande deckarserier televisionen kan tillhandahålla.
Citat:
Några bevis att KJ var gärningsmannen för Bangsuang finns inte helt enkelt.
Och ändå dömdes han. Konstigt va?
Det är väl Unos fel alltihop antagligen. Vad skulle han sniffa för med sin jäkla nos?
Han misstog en gammal död råttusling för att vara en människa.
Vilket praktfiasko till jycke!
Citat:
Jag kan tänka mig att lukten som hunden Uno markerade i bagageutrymmet i KJ:s bil kom från en död råtta som legat där. Fanns det en levande råtta där, käkade den upp den döda råttan, men vittringen blev kvar.
När man såg bild på bagageutrymmet kan jag förstå att det var ett tillhåll för råttor också.
Lugn bara, Fagro! Om drygt ett år är din skyddsling ute igen i friheten. Som kvinna då
till det yttre. Hur det blir med det inre, om gamla tankemönster av mindre trevlig sort,
kvarstår då eller inte existerar längre - ja, det får framtiden utvisa.
Vi får hoppas på det bästa!