2018-10-25, 11:38
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag måsta i alla fall fråga dig om du verkligen har läst tråden?

Inte på länge. 8000 sidor är heller inget som jag tänker plöja igenom.
Citera
2018-10-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Inte på länge. 8000 sidor är heller inget som jag tänker plöja igenom.

Nä, det är ju en del å läsa
Men om du hade gjort det så hade du förstått graden av det
hatet hon kände mot VB.

Förövrigt så är det svårt å hitta något som inte har åkt runt åtminstone
en tre fyra varv i tråden.
Det enda nya är att han kör könsbytet fullt ut, namnet bytte han för något år sedan.

Det som skulle kunna va intressant är uppgifter om/från "extraslasken".
Citera
2018-10-25, 15:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
hatet hon kände mot VB.

Det enda nya är att han kör könsbytet fullt ut, namnet bytte han för något år sedan.

Nu räcker inte ett eventuellt hat mot någon som bevis. Tur är väl det? Och Flashback är bra på många sätt om man bortser från alla konspiratörer som härjar här. FUP och domar är bättre om man vill ha fakta.
Citera
2018-10-25, 16:44
Medlem
letspanics avatar
Citat:
hatet hon kände mot VB.

Jag vet hur långa trådar som den här brukar se ut: 90% tjafs, inte så mycket intressant.

Ska läsa FUP:en gång till när jag har tid, tror jag får ut mer av den än att harva igenom tråden.

Det jag kommer ihåg var att som frun pratar ger hon intrycket av att vara väldigt förbannad på VB, men långt från att bestialiskt styckmörda henne. Hon borde även vara förbannad på sin make och inte vilja skydda honom, för hon har knappast gjort det själv.

Det som är svårast att förklara är blodet i bilen. Det enda som framförts som "bevis" för det är, att avsaknaden av blod i lägenheten gör att blodet i bilen är planterat, vilket är en falsk slutledning.
Citera
2018-10-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nu räcker inte ett eventuellt hat mot någon som bevis. Tur är väl det? Och Flashback är bra på många sätt om man bortser från alla konspiratörer som härjar här. FUP och domar är bättre om man vill ha fakta.

Vilken tur att jag inte påstod det.
Citera
2018-10-25, 17:35
Medlem
Citat:
Jag vet hur långa trådar som den här brukar se ut: 90% tjafs, inte så mycket intressant.

Ska läsa FUP:en gång till när jag har tid, tror jag får ut mer av den än att harva igenom tråden.

Det jag kommer ihåg var att som frun pratar ger hon intrycket av att vara väldigt förbannad på VB, men långt från att bestialiskt styckmörda henne. Hon borde även vara förbannad på sin make och inte vilja skydda honom, för hon har knappast gjort det själv.

Det som är svårast att förklara är blodet i bilen. Det enda som framförts som "bevis" för det är, att avsaknaden av blod i lägenheten gör att blodet i bilen är planterat, vilket är en falsk slutledning.

Håller med om nästan allt.
Lite osäker på frun om VB fick för sig å göra hembesök där.

Ta nu inte det här som att jag påstår att hon gjorde det.
Citera
2018-10-25, 22:29
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Håller med om nästan allt.
Lite osäker på frun om VB fick för sig å göra hembesök där.

Ta nu inte det här som att jag påstår att hon gjorde det.

Jag skulle säga att det krävs en rejäl störning för att skada kroppen på det sätt som skett i det här fallet, inte bara svartsjuka. Det borde även gå att se VB:s telefons positionshistorik och se om hon befunnit sig hemma hos dem.
Citera
2018-10-25, 22:38
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag skulle säga att det krävs en rejäl störning för att skada kroppen på det sätt som skett i det här fallet, inte bara svartsjuka. Det borde även gå att se VB:s telefons positionshistorik och se om hon befunnit sig hemma hos dem.

Men den har väl aldrig hittats?
Citera
2018-10-25, 22:43
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Går att se vilka master som den kopplat upp mot utan att telefonen hittats.
Citera
2018-10-26, 05:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Den sista mast som Vatchareeyas mobil kopplade upp sig mot var under samma mast som Kristoffers mobil, dvs området kring hans bostad.
Kristoffer raderade sina sms från Vatchareeya som visade att de skulle träffas. Kristoffer ville tydligen inte att någon skulle se att hon varit hemma hos honom samma kväll som hon försvann.
Citera
2018-10-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den sista mast som Vatchareeyas mobil kopplade upp sig mot var under samma mast som Kristoffers mobil, dvs området kring hans bostad.
Kristoffer raderade sina sms från Vatchareeya som visade att de skulle träffas. Kristoffer ville tydligen inte att någon skulle se att hon varit hemma hos honom samma kväll som hon försvann.
Det som är viktigt vid alla mord är att hitta motivet, som oftast leder till gärningsmannen.
När Bangsuan lämnar KJ bostad är det viktigt att kartlägga var hon tar vägen därifrån, som görs med vittnen, polisens sök med spårhundar och kartläggning av Bangsuans mobil,som hon hade med sig och var inte avstängd.
Vid obduktionen framkom att hon hade skada på skallen som skulle visa att hon blev utsatt för våld någonstans.
Citera
2018-10-26, 08:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som är viktigt vid alla mord är att hitta motivet, som oftast leder till gärningsmannen.
När Bangsuan lämnar KJ bostad är det viktigt att kartlägga var hon tar vägen därifrån, som görs med vittnen, polisens sök med spårhundar och kartläggning av Bangsuans mobil,som hon hade med sig och var inte avstängd.
Vid obduktionen framkom att hon hade skada på skallen som skulle visa att hon blev utsatt för våld någonstans.

Det är precis det som polisen har gjort. Sen att några inte vill acceptera att alla spår och bevis pekar mot Kristoffer och ingen annan är inte polisens fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in