2018-11-17, 01:52
Medlem
Mellan den 20 -22 maj kom kroppsdelar till Gula huset och däromkring som kom från Bangsuan.
KJ han blev anhållen och häktad och husrannsakan gjordes i bostaden hans den 23 maj, men det hittades ingenting som visade att något mord skett där.
Analys och slutsats Efter den genomförda platsundersökningen har inga tecken/spår påträffats som visar att brottet ska har skett i den misstänkte Kristoffer Johanssons lägenhet(Enligt polisen)

KJ:s bil undersöktes den 27/5 och där hittades bland all bråten blodspår, här kan man fråga sig varför söktes inte bilen och bagageutrymmet med likspårhund om det misstänktes att bilen använts för transport av kroppsdelar.

Bilen ställdes i polisens garage och först den 23 juli skall undersökning med hund göras, som en show för media, därför nu har spaningsledningen fått för sig att likdelar har transporterats med bilen.
Mycket riktigt likspårhunden Uno markerar i bagageutrymmet på den högra sidan av bagage utrymmet, men visar inget intresse för blodspåren.
Blodspåren testas inte om de kom från när Bangsuan var avliden som polisen kan göra med likspårhundar.
Nu kan man påstå att blodet kom från när Bangsuan levde eftersom likspårhunden Uno visade inget intresse för blodspåren och ingen test gjordes.
Det hunden Uno markerade är inget bevis därför enbart en hunds markering får inte användas som bevis.
Om blodspåren hade varit likblod hade hundens markering och blodet kunnat kopplas ihop att det funnits likdelar i bagageutrymmet, men nu finns inte den möjligheten.
Markeringen som hunden Uno gjorde blir helt värdelös kan inte användas, som bevis eller indicier för någonting.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-17 kl. 02:45.
Citera
2018-11-17, 02:40
Medlem
När man ser till helheten att gärningsmännen placerade kroppsdelarna i Gula huset och däromkring den 21 maj, som kom från gömstället, KJ hade spaning på sig den tiden och kan ses som utesluten till sådan medverkan.
Det gör det helt omöjligt att likdelar har transporterats med KJ:s bil och blodspåren som fanns i bagageutrymmet var garanterat från när Bangsuan levde och blev sannolikt därför ointressanta.
Citera
2018-11-17, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När man ser till helheten att gärningsmännen placerade kroppsdelarna i Gula huset och däromkring den 21 maj, som kom från gömstället, KJ hade spaning på sig den tiden och kan ses som utesluten till sådan medverkan.
Det gör det helt omöjligt att likdelar har transporterats med KJ:s bil och blodspåren som fanns i bagageutrymmet var garanterat från när Bangsuan levde och blev sannolikt därför ointressanta.

Intressanta teorier. Vet inte riktigt hur stor han är men tjejen är väl också väldigt liten? Och om hon redan var styckad när han bar henne så talar vi ju om mycket mindre vikt. Sen finns det ju andra försvårande omständigheter som är svåra att förklara men heller inte visar på brott till 100%. Sen är sannolikheten att någon just denna speciella kväll kommer förbi, hittar henne och styckar henne såvida det inte skulle vara någon annan person som hon faktiskt känner.

Nekar KJ fortfarande till mordet och styckningen, alltså?
Citera
2018-11-17, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Intressanta teorier. Vet inte riktigt hur stor han är men tjejen är väl också väldigt liten? Och om hon redan var styckad när han bar henne så talar vi ju om mycket mindre vikt. Sen finns det ju andra försvårande omständigheter som är svåra att förklara men heller inte visar på brott till 100%. Sen är sannolikheten att någon just denna speciella kväll kommer förbi, hittar henne och styckar henne såvida det inte skulle vara någon annan person som hon faktiskt känner.

Nekar KJ fortfarande till mordet och styckningen, alltså?
Det skulle jag tro att han gör, Bangsuan vägde ca 70 kg och var slank, hon tränade hårt.
Torson vägde 33 kg och där den var placerad med andra kroppsdelar har det varit två personer att få in dem genom skottgluggen.
Det är en mycket svår terräng att ta sig till värnet från vägen och sedan att fåin delarna genom skottgluggen måste man stiga upp på en avsats, de lades på isen därför värnet var vattenfyllt.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-17 kl. 04:53.
Citera
2018-11-17, 04:13
Medlem
Citat:
Det skulle jag tro att han gör, Bangsuan vägde ca 70 kg och var slank, hon tränade hårt.
Torson vägde 33 kg och där den var placerad med andra kroppsdelar har det varit två personer att få in dem genom skottgluggen.
Det är en mycket svår terräng att ta sig till värnet från vägen och sedan att fåin delarna genom skottgluggen måste man stiga upp på en avsats, de lades på isen därför värnet var vattenfyllt.

Kan KJ haft hjälp av någon?
Citera
2018-11-17, 04:23
Medlem
Citat:
Kan KJ haft hjälp av någon?
KJ har inte varit inblandad i mordet på Bangsuan som bevisas med att gärningsmännen placerade kroppsdelar i Gula huset den 21 maj när KJ hade spaning på sig.
Citera
2018-11-17, 04:26
Medlem
Sök med hund gjordes i KJ.s bostad den 4 juli men ingenting hittades som kunde knyta KJ till brottet.
Alla kläder som KJ hade, genomsöktes med spårhund men ingen substans hittades.

Den 24 juli hade värnet på Mjösjöberget blivit tömt för sökning inne i värnet, spårhundarna Uno och Klimpen hade tidigare gjort starka markeringar vid värnet och en skottglugg, men värnet måste tömmas på vatten innan sökning inne i värnet kunde göras.
Nu sökte båda hundarna inne i värnet och gjorde starka markeringar inne i värnet mot skottgluggen speciellt.
Vattnet i värnet hade pumpats genom ett filter och båda hundarna markerade på filtret.
Det finns ingen tvekan utan kroppsdelar från Bangsuan har varit placerade i värnet.
Värnet var sannolikt gömstället för kroppsdelarna efter mordet och de togs ned till Gula huset den 21 maj.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-17 kl. 04:46.
Citera
2018-11-17, 04:43
Medlem
Citat:
Sök med hund gjordes i KJ.s bostad den 4 juli men ingenting hittades som kunde knyta KJ till brottet.

Jag har läst en del i FUP och en del i tråden men jag har inte alla delar klart för mig. Han verkar onekligen vara en mycket speciell person, inte sagt att han är skyldig för det. Har du någon teori om vem det skulle kunna vara i så fall och någon teori om varför inget av det kommit upp. Ingen har sett något, ingen vet något, det är heller inte så vanligt.

Och varför tror du KJ ljugit i rättegången om både viktiga och mindre viktiga saker? Varför låtsas han ringa BO?
Citera
2018-11-17, 05:56
Medlem
Citat:
Jag har läst en del i FUP och en del i tråden men jag har inte alla delar klart för mig. Han verkar onekligen vara en mycket speciell person, inte sagt att han är skyldig för det. Har du någon teori om vem det skulle kunna vara i så fall och någon teori om varför inget av det kommit upp. Ingen har sett något, ingen vet något, det är heller inte så vanligt.
Och varför tror du KJ ljugit i rättegången om både viktiga och mindre viktiga saker? Varför låtsas han ringa BO?
Jag anser att mordet på Bangsuan passar in för ett beställningsmord, som skett mot betalning och utförts av professionella "Hit Man". Det är inga amatörer som varit i farten och inga som kände Bangsuan tidigare, de skulle i såfall blivit inringade.
Efter mordet har funnits ett gömställe från 4 maj till 21 maj när kroppsdelar kom till Gula huset och det gömstället har helt klart varit värnet på Mjösjöberget.
Kroppsdelarna bars sannolikt på en stång på axeln av två personer när de togs till Gula huset, de skulle aldrig tagit risken och kört bil dit upp.
KJ är utsedd till gärningsmannen därför det finns starkt intresse att dölja ett sådant mord för auktoriteten som sker mot betalning, om det antas att gärningsmännen kommer utifrån som jag anser att det gör i det här fallet.
Jag anser att gärningsmännen försökte ge alibi till KJ genom att placera kroppsdelar i Gula huset, men det accepterades inte av auktoriteten, utan det var KJ som skulle få skulden.
Gärningsmännen kanske tänkte att en oskyldig yngling skall inte få skulden för ett uppdrag som de fick och utförde.
Citera
2018-11-17, 06:10
Medlem
Citat:
KJ ljuger inte i rättegången utan det är saker han inte känner till och försöker svara på sådana frågor, däremot finns det andra som ljuger friskt i rättegången, utan några blygsamheter.
Citera
2018-11-17, 08:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
På liket, förslagsvis, eller placera DNA på det, vilket misslyckades.
Det var ingen anledning till att undvika att lämna fingeravtryck på rullen. Dessutom, om han hade handskar på sig när han hanterade kroppen blev de blodiga. Han hade handskar för att inte avsätta fingeravtryck, att de är blodiga är din spekulation är alltså inte min spekulation. Skulle han ha bytt handskar innan han gick hem med rullen helt i onödan?
Citat:
Det finns inga omständigheter, alltså är inte det du säger sant eller så är det inte alls utrett, och då är det väl hög tid för dig att berätta det du kommit fram till till någon som kan reda ut det?
HD beaktade RB 58 kap. 2 § 4 st. och kom fram till att det inte fanns omständigheter som föranleder resning. Den bryr sig inte om vilka omständigheter du anser borde ha lett till resning.
Citat:
Du är förmodligen inte renlig av dig om du bedömer den som ren.
Både bilen och listen är rena nog för att blod ska synas.
Citat:
I delar kan hon gjort det. Liklukten säger att hon varit placerad där, i vilket format är oklart.
I en överbelamrad bil ryms inte kroppsdelar. Det finns inget som talar för att det skulle ha funnits mer än handskar och plastkasse i bagageutrymmet när blodet kom dit. Liklukten behöver inte ha kommit från kropp eller kroppsdelar, den kan ha kommit från blod från avliden.
Citat:
Nej, det anser jag inte och jag tror du får läsa om mitt inlägg om det är den slutsatsen du drar.

Förtydligat:

Tejpen är inget bevis som jag tidigare påpekat, den är ett indicium och det pga att den hittas på kroppen, inte för att det har någon koppling till tejprullen. Förstår du?

Inte heller fickringningen är ett bevis i sig, utan ett indicium, just pga att det sker den dag då hon försvinner och dessutom befinner sig hemma hos KJ. Dessa exempel styrker inte varandra, de bildar en helhet (indiciekedja), EFTER att bedömts var för sig.
Jag skrev att indicium är bevis, men du får kalla det vad du vill. Ett indicium styrker ett faktum, men inte lika starkt som ett bevis. Jag citerar Diesen igen:
Citat:
I stället ska rätten börja bevisprövningen med att gå igenom och värdera varje bevismedel, varje deltema, för sig, innan man går över till sammanvägningen.
Tejprullen ska förkastas som bevis eller indicium innan man gör sammanvägning med andra bevis eller indicier. Vad är det som gör att du inte förkastar tejpullen före sammanvägning?
Citat:
Läs igen. Ta hjälp av någon om du har svårt att läsa själv.
Jag har inga problem med att läsa och förstå vad du skriver.
Citat:
Det första är självklart och det är väl just det som vi tjafsat om i 20 sidor?

På det andra: för guds skull, NEJ. Läs igen!
Kalla det indicium då. Du använder ett indicium för att styrka ett annat, oberoende, indicium. Det är lika fel det, oavsett om man kallar det bevis eller indicium.
Citat:
En advokat är knappast neutral i sin yrkesroll, till skillnad mot ledamöterna som dömde honom.
Vad har det med bevisvärdering att göra?
Citat:
Kallar du det där att visa att det är praktiskt möjligt? Du har inte höga beviskrav när du själv ska förklara dig.
Ja, det gör jag, eftersom det inte fanns något förbehåll för att det inte är praktiskt möjligt. Brukar du säga "det är möjligt" när du menar "det är bara teoretiskt möjligt"?
Citat:
Du har inte lyckats visa på att det förekommer öht, vilket gör detta osannolikt, utöver att det inte är praktiskt möjligt att utföra.

"Om det är första gången det sker är det inte rimligt att anta": nej, det är inte rimligt att anta att något som aldrig hänt innan har inträffat. Solen går upp varje dag, är det då rimligt att anta att den inte kommer göra det i morgon, trots att det aldrig hänt?

Palmemordet är inte löst, vet du det?
Om solen inte går upp i morgon är det rimligt att den inte gjorde det.

Det finns ingen lagakraftvunnen dom på att Palme mördades, men det råder ingen tvekan om att han sköts och det var det jag skrev.
Citat:
Ja, i det du länkar står inget om en bortredigerad tejprulle. Ska jag bemöta något som inte visas?
Så du litar på folk som har ertappats med att fuska. Jaja, det är inte förbjudet att vara naiv.
Citat:
Han visade för dig att det inte var praktiskt möjligt. Så, nej, jag ifrågasätter ingenting han sagt. Men jag ifrågasätter ditt sätt att argumentera när du är för feg för att svara själv.
Jag svarar på allt.
Citat:
Inte alls, du kan använda vilka synonymer du vill, det viktiga är om han inte förstod vad dom pratade om.
Lyssna då och berätta vad han sa.
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Du ljuger.
Jag har inte visat att dina fantasier är möjliga och inget i länken visar att dina fantasier är möljiga
Bra ändå att du håller med om att det är just fantasier du har.

Hm..
Först påstår du felaktigt att jag visat att dina fantasier är möjliga. Senare i samma post medger du att du inte kan visa att det är praktiskt möjligt....
Det jag, förutom visat att dina hypoteser inte är möjliga, skrivit är att det inte är medicinskt omöjligt att få med sig okoagulerat blod från ett dödsoffer, men det blir löjligt att föra hypotetiska resonemang kring något som inte är rimligt eller möjligt rent praktiskt.

"Kan inte visa det ännu" skrev du faktiskt.
Du har alltså ännu inte prövat plantera likdoftande blod från ett styckat dödsoffer.

Tack och lov för det...
Tack för det, älskling. Nu stärkte du tron på min hypotes. Jag visste väl att jag kunde lita på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ett bra påpekande, värt att åter påtalas för de med mindre gott minne.??

Såhär formulerades den tankegången då det begav sig, känns ju inte helt osannolikt, kan jag tycka
Visst borde polisen ha frågat vilka vapen han hade använt tejpen på och kollat upp dem. Men det kanske hade visat att det var ett annat slags tejp, och det ville inte polisen. Läs gärna resningsansökan punkt 190 och bilaga 31.
Citera
2018-11-17, 09:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
H: Hur sannolikt är det att en person som då…jag ska bara för…ni har frågat mig så väl…så många gånger tidigare…jag tänker fråga er en annan sak. Hur sannolikt är det att en person som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad terräng i uppförsbacke 200 meter? Jag har aldrig….jag, när jag tvungen att begrava min hund och var…jag var tvungen att bära han…han nerför trappen. Det var det längsta jag kunde
bära han och han vägde inte ens tjugo. Förklara det då. Hur sannolikt låter det att den personen kan göra det`?
Någon fyndplats var inte känd den 13/6, kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring ca 21/6.

En teori för mordet på Bangsuang är följande.

Bangsuan blev överfallen och kidnappad på Lejonbacksvägen av två gärningsmän, mordet och styckningen skedde i en skåpbil för att sedan placera kroppsdelarna från baksidan genom skottgluggen i ett värn som finns på Mjösjöberget.
Ca den 21 maj togs kroppsdelarna från värnet och placerades i Gula huset och där omkring.

Fynden gjordes den 20 och 22 maj. Kristoffer var inte med när fynden gjordes och jag undrar hur han så exakt vet var kroppen hittades? Han säger att den ligger 200 meter från vägen och han beskriver också hur vägen dit ser ut, kuperad och uppförsbacke. Hur vet han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in