2013-05-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Bilen! Den mörka pickupen som nu omnämns i pressen. Vet du om någon i hans närhet kan ha tillgång till en sådan? Bror, pappa, kompis...
Vet du vad KJ sysslade med till vardags då han inte lekte krig. Arbetsgivare-jobb?
Har en stark känsla av att ifall han hade haft tillgång till en sådan pickup så hade den använts till att 'leka krig'.

Har sett att det luskats ifall farsan kanske äger bilen. Kollat morsan? Hans vänner skulle jag knappast räkna in som kumpaner i något styckmord. Finns inte en chans att någon av dom skulle vara vrickad nog, eller haft guts nog att tiga.
Citera
2013-05-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
En kolonn med 8-9 bandvagnar och lika många militärskyltade minibussar/pickups fullastade med militärer åkte just åt det håll där det övergivna huset ligger..
militärer skall hjälpa till att finkamma hela området
Citera
2013-05-22, 13:17
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ett 3:e alternativ är att GM tillfälligt gömt delarna i huset för att senare, när tiden tillät, kunna gömma dem bättre. Att bara kasta dem i diket har ju sina risker. Stämmer min teori måste GM ha känt till att huset var igenbommat och inte användes rutinmässigt. Stress och lokalkännedom är ett hyfsat 3:e alternativ.

Ja, jag tänker också lite så om ett tredje alternativ. Kanske lite panikartat, att han fick reda på något som gjorde att han var tvungen att gömma delarna fort som attan.
Citera
2013-05-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
En kolonn med 8-9 bandvagnar och lika många militärskyltade minibussar/pickups fullastade med militärer åkte just åt det håll där det övergivna huset ligger..

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846601 ...................
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Redan? Det tyder på att huvudet är hittat, med tänder. DNA-analys brukar ta längre tid.
Jag tror att de kan göra ett snabbDNA-test.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
eller en arm med tatueringen kanske?

Jag tror inte att det kan användas för att säkerhetsställa någon identifikation, krävs nog DNA eller tandkort. Möjligtvis fingeravtryck, ifall de nu hade hennes.

Måste man lämnar fingeravtryck när man söker uppehållstillstånd?
Citera
2013-05-22, 13:19
Medlem
Det finns tydligen ett annat fort precis i närheten, svedjefortet. Vet någon om de intresserat sig för det området?

Om nu misstankar finns mot KJ, har de kollat upp andra områden de spelat soft air gun på? Finns väl rätt mycket militär mark med tillhörande byggnader och bunkrar ut mot rödbergsfortet/råbäcken?
Citera
2013-05-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tror inte att det kan användas för att säkerhetsställa någon identifikation, krävs nog DNA eller tandkort. Möjligtvis fingeravtryck, ifall de nu hade hennes.

jo det tror jag man måste
Citera
2013-05-22, 13:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Passet innehåller idag fingeravtryck
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:

Driver du med oss, angående fingeravtryck? Det är lätt att skaffa från hennes rum, alternativt från ett pass om hon införskaffat ett sådant senaste åren. Det lämnar man numera alltid när man ska få ut ett pass.
Citera
Medlem
Stämmer det att KJ heter K*ist**fer J*han**on?
Är det någon som har hitta FB på denna person?
Citera
2013-05-22, 13:23
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hur är akustiken i ett badrum jämfört med i ett kök tex. Det är bättre i ett badrum väl?

Du menar att han sjöng under tiden...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in