2013-05-23, 16:42
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det har jag definitivit inte påstått! Jag påpekade endast att andra personer möjligen kunde vara inblandade. GM kan eventuellt ha haft en eller flera medhjälpare.

Kan, men högst osannolikt. Detta har han nog gjort helt själv, men nån annan kan vara misstänkt för skyddande av brottsling.
Citera
2013-05-23, 16:43
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
På den här bilden tycker jag klart att den är blå iallafall. Den borde ju vara blå i bilden också eftersom solen skiner på den.

http://i.imgur.com/xc0PUiN.jpg

Mörkblå absolut.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Kan, men högst osannolikt. Detta har han nog gjort helt själv, men nån annan kan vara misstänkt för skyddande av brottsling.

Ja. Och då är man en medhjälpare.
Citera
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848110
Citera
2013-05-23, 16:44
Medlem
Polisen har tagit med personer från föräldrahemmet. Men ingen av dessa är gripna, möjligvis intagna för förhör.

Huset var alltså inte tomt från början.

källa: aftonbladets livesändning.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det lillebror ja. Är det storebror nej.

Storasyskon hjälper oftast sina småsyskon...

Men visst det kan vara den yngre, tänkte det spontant först, men nu lutar jag åt den äldre...
Citera
Medlem
Bundyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Låste precis på Expressen;
''Polisen genomför också en husrannsakan i den lägenhet där Vatchareeya Bangsuan senast sågs i livet.''
Notera, OCKSÅ.

Vilket menar att dom för en husrannsakan i någons annans hus också, vems?

Föräldrahemmet
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte säker, men takluckan passar in på den svarta.

Ser inte regnumret, men kan det vara ett X i mitten?

OM hon varit i Torpgärdan/S Svartbyn den 4/5 vilken mast fångar då upp signalerna? Sävastmasten?
Citera
2013-05-23, 16:45
Medlem
Soulsurfers avatar
Har KJ jobbat som vaktmestare? Eller var det fel facebook-profil som jag var inne på i går?
Citera
2013-05-23, 16:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, börja inte med diagnoser, mobbing och en kultur för utstötta. Detta är ett mord av många...

Du har svårt med läsningen... jag skrev inte kultur för utstötta. Jag skrev att det kan utvecklas en mobbingkultur som gör att vissa tar sig rätten att släcka någons liv. Det kan gå så långt. Personen är inte värd något, man gör lite som man vill. En del blir ihjälslagna, andra mördade. Om mps inte varit så duktiga hade hon kanske inte blivit hittad.

Det var kanske enklare förr att göra sig av med folk man inte gillade, eller om man kände för att göra en sjuk grej? Hur många fler olösta fall finns det inte, där polisen famlat, saknat resurser, inte tänkt den sista sträckan? Heder åt Mps, tack vare dem blir detta nu löst.
Citera
2013-05-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, börja inte med diagnoser, mobbing och en kultur för utstötta. Detta är ett mord av många...

Mördar och styckar man en människa kan du ge dig fan på att det finns nån lämplig diagnos.
Psykopat kanske?
Citera
2013-05-23, 16:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Storasyskon hjälper oftast sina småsyskon...

Men visst det kan vara den yngre, tänkte det spontant först, men nu lutar jag åt den äldre...

Storebror är cirka tio år äldre och då lyssnar nog KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in