Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Uppgifterna har uppdaterats - och betr. mobilmastningen förfinats. Vill minnas att spaningsledaren t o m sade att man fått signaler inifrån, alt. helt nära, fortet.Vid 15-tiden, ja - men inte kl. 18:40 som är den tidsuppgift som finns betr. sms:et hon ska ha avsänt.Ja, det förefaller troligt. - Men det var väl bara hennes näst sista uppdatering?När inläggen gjordes bör hon ha befunnit sig i sin bostad; således till 15:22. Hon kan sedan ha lämnat bostaden runt 15:30. Här får du också in en ev. bilfärd till Luleå, för att där kunna vara synlig vid 16-tiden (som vittnet JH uppgett). Eftersom hon varken hade bil eller behörighet att köra (hon höll enl. uppgift på att försöka ta körkort) bör hon i så fall ha fått skjuts dit. - Sedan kan man tänka sig alla möjliga alternativ, t ex att hon vid återkomsten till Boden fått några körlektioner - och varför inte i trakterna av Åberget? - Eller att föraren ville visa några intressanta bunkrar och grotthål.Nej, det verkar som att tänkt träning ställts in.Det vittnet måste naturligtvis höras mer ingående. - Eftersom polisen också bedriver inre spaning så delges inte media allt man kommit fram till. - Helt säkert en hel del vi på nuvarande stadium inte får veta.
Ja, bra slutsatser, ungefär så jag tänker kring det här. Om man sedan bakar in att vännen uppger att VB hade samma kläder på sig hos honom som hon hade när hon tränade undrar man såklart hur han visste det. Är det han som skjutsat henne i så fall? Lite det jag fiskar efter, finns den möjligheten?
EDIT;Har han plockat upp henne vid någon motionsslinga, hur kan han vara så säker på kläderna. På något vis känns det som om att de haft fysisk kontakt den här eftermiddagen, men inte i lägenheten, utan långt tidigare. Jag är inte alls så säker på att VB ens varit i den där lägenheten. Plastpåsen och böckerna känns som uppdiktat. Vad säger ni om det?