2013-05-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, men uppe vid höften?
Förutsatt att styckaren gått så högt upp.

Det går ganska smärtfritt det också, knepet är att avlägsna senor och muskler. Sen är det bara att "klicka" ur själva kul-leden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Så om det stämmer att han var hos sin bror och spelade skulle det betyda att VB gick ensam hemåt, därefter går KJ till Torpgärdan för att spela, det är ju långt? Finns ju ingen rim och reson i detta i så fall.

Vad har bror för bil ?? Är han GM NR 2 ???
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Här va rättsläkaren på plats först och sen kom Fonus och hämtade enligt lokalblaskan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Det går ganska smärtfritt det också, knepet är att avlägsna senor och muskler. Sen är det bara att "klicka" ur själva kul-leden.

Ok har du praktiserat eller?
Citera
2013-05-22, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Även denna teori kan stämma. Dåligt planerat, visste inte hur tungt det kunde vara att t ex släpa liket dit GM helst ville gömma det, tvingades börja karva loss kroppsdelar på plats, enklast kanske då att ta händerna. Och sen hände något. Kanske störningar utifrån och/eller så klarade inte GM av att stycka liket, framförallt kanske inte mentalt?

Alternativt att det var en svag gärningsman. MB skulle utan problem humpa upp 35-40 kilo eller vad nu torso plus huvud väger. Sannolikt hela kroppen också.
KJ skulle kanske, möjligen, klara det med rätt teknik.
AN klarar det nog inte.
Citera
2013-05-22, 22:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det finns mindre- privata begravningsbyråer som inte har någon logo på sina bilar.

Det finns även församlingar som bedriver begravningsbyrå verksamheter.

Jag editerade mitt förra inlägg. Nej, det var ingen begravningsbil, jag trodde att det skulle komma en sådan. När de kör människor till rättsläkarstationen använder de sig av något som här kallas för politibil, ser ut som en begravningsbil, och personalen uppträder lika vördnadsfullt som begravningspersonal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Alternativt att det var en svag gärningsman. MB skulle utan problem humpa upp 35-40 kilo eller vad nu torso plus huvud väger. Sannolikt hela kroppen också.
AN klarar det nog inte.

Hur ser AN ut finns det någon bild på henne? Har letat som en dåre i tråden men inte hittat.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Så om det stämmer att han var hos sin bror och spelade skulle det betyda att VB gick ensam hemåt, därefter går KJ till Torpgärdan för att spela, det är ju långt? Finns ju ingen rim och reson i detta i så fall.

Nä det kan jag hålla med om. För VB gick aldrig från Bodsvedjan. Kl 21 var hon död sedan ett par timmar. Troligtvis mördad på Mjösjöberget. Tänk på att det söktes mycket vid forten i början, men vid fel fort. Tänk. Varför sökte de vid forten jo för att....nu fyller du i resten.
Citera
Medlem
Traxdatas avatar
Nu har jag läst hela tråden. Sorglig historia detta.
Jag hoppas att Ann*ka Nordstr*m är skyldig. Det skulle vara bra för dramaturgin.
Crisscross klargörande om de gula plastpåsarnas spridning i landets butiker gav mig en ordentlig tankeställare. Ser fram emot fallets upplösning och läser vidare i tråden utan ytterligare kommentarer.
Citera
2013-05-22, 22:58
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt, hur sjukt det än kan låta, att GM kom dit med liket helt. Möjligen har han - precis som Mats Alm sannolikt gjorde - dödat offret i rent raseri i bilen.
Hade han kommit med liket förpackat i väskor hade han lagt mer tid på att gömma kroppen än att bara kliva ut, hafsa iväg ett färdigpackat lik där man hittar det direkt.
Det vore rent efterblivet.

Jag tror inte han fick iväg liket längre än så från vägen. Tanken var kanske att släpa det långt bort som fan, men det blev för tungt.
Styckat bakom huset, langa in ett par kroppsdelar i huset och sen händer något som stör situationen.
Exempelvis kan klockan blivit morgon. Bilar börjar röra sig längre bort.
Goda råd är dyra. Det som blivit kvar, de sista och tyngsta bitarna, täcks desperat och torftigt över.

Han kanske inte ens hann med att ta lös skallen?

Jag tror du har rätt och då ser jag lite olika scenarios som möjliga. Det ena är att exet visst erbjöd att skjutsa henne hem, han märkte att hon blev sur när han ändrade sig på den punkten och att hon messade karatetjommen och exet skjutsade henne därför fast han ev. druckit en öl. Det andra är att hon ringde någon som skjutsade henne, men någon borde sett henne stå och vänta på skjuts i så fall. Det tredje är att hon plockats upp efter vägen av någon främling, men även då borde folk ha sett henne utomhus.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Kan bara någon svara på om ni kan se bilden? Tack!
Perfa. Jag tog mig friheten att kopiera in din FP 2 till min karta som finns i sammanfattningen i trådstarten. Tack!
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
AN klarar det nog inte.

Nu vill man ju först ha reda på hur långt man kan köra till sista dumpningsplatsen och eventuellt tyngd på hela offret. Du kan ta en regel att dom orkar inte en hel kropp mer än kanske 25 m om det är en lättare person. Så släpa 100-150 är väl ganska mycket eller vad säger du om det?
Citera
2013-05-22, 22:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det är specialföretag som sköter liktransporterna från brottsplatsen och inte begravningsbyråerna, så är det i Sthlm. Begravningsbyråerna hämtar bara på bårhuset.

Exakt, precis det jag menade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in